Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

lyskebrok
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 12:04

er der arveligt?

har lige opdaget at min hests far blev kastreret pga af det og ville gerne avle på hende nemlig...

Hilsen Team Nørgaard

Stolte ejer af

Tage

Cantabella Klejs

Buzz Lightyear

My Nikita

Nu med termin den 12/2 2011 til en lille pige ;)

0
0
Svar på denne tråd

Alle former for brok
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 12:06

Alle former for brok har en vis grad af arvelighed. Men når din hoppe ikke har arvet det, så ville jeg da forsøge.

0
0
Svar på denne tråd

lyskebrok
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 12:31

har ingen kendskab til arveligheden af brok hos heste, men man avler lystigt på don schufro, som kun har en testikel pga. lyskebrok, cavan blev vallak pga. lyskebrok, så jeg ville ikke betænke mig at avle på hende, man kan jo få sit hingsteføl undersøgt for muligheden for lyskebrok, det er vist ikke særlig svært eller bekosteligt. Og hvis du ikke skal holde afkommet som hingst, er der jo ingen problemer.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

0
0
Svar på denne tråd

Sverige
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 12:38

Ja, men i Sverige blev Don Schufro afkåret, da det blev offentligtgjort at han var opereret for brok.

Men iøvrigt siges det at avlshingste der også har en aktiv karriere er mere udsat pga belastningen.

Jeg ved at enkelte hingste har en overrepræsentation af navlebrok.

0
0
Svar på denne tråd

Sverige
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 12:56

Ja, men i Sverige blev Don Schufro afkåret, da det blev offentligtgjort at han var opereret for brok.

Men iøvrigt siges det at avlshingste der også har en aktiv karriere er mere udsat pga belastningen.

Jeg ved at enkelte hingste har en overrepræsentation af navlebrok.

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  07-01-2011 10:12

tror nu at vi prøver, men vil forske lidt i hingstene som vi vil have på. hvis de har en historie med lyskebrok vil jeg nok tænke 2 gange for ikke at doble chancen når hendes far har det... ;)

Hilsen Team Nørgaard

Stolte ejer af

Tage

Cantabella Klejs

Buzz Lightyear

My Nikita

Nu med termin den 12/2 2011 til en lille pige ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider