Hver gang dyrlægen har hånden i hoppen skal du tænke på der også er en risiko for at fremprovokere en kastning osv... min er scannet sidst på 26. dagen, fordi der var mistanke om tvillinger. Ellers er hun håndprøvet på 90. dagen og så rører vi hende ikke mere medmindre noget virker forkert.
Vaccination mod virusabort er der også en risiko ved! For det første skal du vurdere om det overhovedet er nødvendigt... hvor står hesten? For hvis hun står med de samme heste hele tiden og ikke kører frem og tilbage mellem forskellige steder, så er hun uden for smittefare. Hvis hun derimod står i en stald hvor der er stor udskiftning kan vaccinen godt komme på tale.
For det andet, så er det ikke alle heste der kan tåle den vaccine... min svigerindes hoppe var nær død af den, den ene gang den fik den. Hun gør det ALDRIG igen!
Jeg vaccinerer som normalt og får min hoppe tjekket for orm ca. 1-2 mdr. inden termin 
Ellers bare slap af og nyd det- kan jeg sagtens sige (jeg glæder mig som en sindssyg til midten af marts).
Du kan indtil følge med i dit lille føls udvikling her: www.ridemagasinet.dk/viden/2714-den- enestaende-vej-fra-foster-til-fol