min føl hoppe, er også er min ridehest og derfor plejer hun at gå med overgangs dækken om efteråret og hun så plejer hun at blive klippet lidt, til vinter før hun får vinteredækken på. Men i år går hun altså med et hingsteføl fra d.5/6, så jeg havde egentlig tænkt at hun ikke skulle have dækken på, før han var taget fra,selv om jeg rider hende, for vi rider mest udendørs og ikke så ambisiøst som ellers pga føllet, men hun ser desværre allerede nu, ud som om hun fryser lidt, når det regner og blæser meget, tænker at jeg må tage hende ind i dårligt vejr, eller lægge overgangs dækken på, som jeg plejer på denne årstid, men hvad er jeres erfaring med hensyn til dækken på hoppe med føl?
jeg er ret bekymret for om han bliver viklet ind i stropperne, når han skal die. Han har andre legekamerater på folden, så jeg tror ikke han vil bide i dæknet,eller feks stejle op af hoppen og måske få et ben i stropperne, da han stort set ikke leger med sin mor, men som sagt er jeg i tvivl om han kan komme til at die, uden at komme i kampolage med dæknet?