Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

dækken på en føl hoppe
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 19:51

min føl hoppe, er også er min ridehest og derfor plejer hun at gå med overgangs dækken om efteråret og hun så plejer hun at blive klippet lidt, til vinter før hun får vinteredækken på. Men i år går hun altså med et hingsteføl fra d.5/6, så jeg havde egentlig tænkt at hun ikke skulle have dækken på, før han var taget fra,selv om jeg rider hende, for vi rider mest udendørs og ikke så ambisiøst som ellers pga føllet, men hun ser desværre allerede nu, ud som om hun fryser lidt, når det regner og blæser meget, tænker at jeg må tage hende ind i dårligt vejr, eller lægge overgangs dækken på, som jeg plejer på denne årstid, men hvad er jeres erfaring med hensyn til dækken på hoppe med føl?

jeg er ret bekymret for om han bliver viklet ind i stropperne, når han skal die. Han har andre legekamerater på folden, så jeg tror ikke han vil bide i dæknet,eller feks stejle op af hoppen og måske få et ben i stropperne, da han stort set ikke leger med sin mor, men som sagt er jeg i tvivl om han kan komme til at die, uden at komme i kampolage med dæknet?

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 20:18

Hej kære ven

Da Cisco var lille havde Sascha en overgang insektdækken på inden han var vænnet fra. Det var overhovedet ikke noget problem.

Jeg tog bagbensstropperne af og satte en halerem på i stedet, da jeg også var bange for, at han skulle blive viklet ind.

Knus

Oldenborgentusiast

ejer af Tante Trut og Lillepigen,

også kaldet Sascha og Kirsebærgårdens Samira

0
0
Svar på denne tråd

På med dækken
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 20:22

Jeg har givet min hoppe dækken på selvom hun går med føl. Jeg har også bare en halestrop og ingen benstropper. Det er dog et hoppeføl og hun hopper ikke ret meget op ad sin mor og der har ikke været nogen problemer. Jeg ville derfor ikke være i tvivl om, at jeg ville lægge dækken på!

0
0
Svar på denne tråd

sagtens
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 20:22

bare drop benstropperne og sæt en halerem på istedet for. Gør jeg iøvrigt hos alle mine heste, efter at have set, hvor galt det kan gå med bagbensstropper.

;-) Bianca

Nu med guldmedaljehoppen Holballes Deeba :-)

0
0
Svar på denne tråd

jubi... på med
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 20:32

overgangs dækken fra i morgen tror jeg nok lige, det bliver hun vist godt tilfreds med.

tak for råd de "lunede"

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd

se hos tika
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 12:15

der kan man købe elastikstropper. Det har vores på, så dækkenet sidder fast uden at stropperne "hænger". Det virker fint.

Hilsen Schack

2 ledige bokse pr. 1. november 2010 - i nyrenoveret stald.

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider