Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Unge hingste
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 15:15

Jeg har to hingste på 17 mnd, de er blanding af oldenborg og nordbagg.

De har endnu ikke fået testiklene, dvs at jeg kender noget, men det er isåfald kun den ene.

De er super nemme og MEGET rolige af natur.

Mit spm er : bliver de ikke kønsmodne før de har fået testikler?

Mvh Yngvild

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 15:27

Testikler der sidder i bughulen/lyskekanalen sidder så varmt, at de ikke kan producere sædceller. Det kompenserer de for ved at producere ekstra meget hormon. Det medfører at hingsten bliver meget hingstet/voldsom.

Jeg tror problemet med dine hingste er det modsatte, at testiklerne simpelthen er så små at du ikke kan se at de er der. Det er derfor at de også er så rolige. Det vil sandsynligvis komme meget pludseligt, og så vil du fortryde at du ikke allerede HAR fået dem kastreret.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 15:31

Hvordan kendes små testikler ud? for 4 mnd siden var der ikke noget, så det må være noget der har falt ned. eller??

Mvh Yngvild

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 20:39

Da jeg købte mit første hingsteføl, da han var tre måneder, der kunne dyrlægen mærke begge testikler.

Men den bette knægt kunne trække dem op, når jeg "nærmede mig" - det var først da han var 1½ år at de var store nok til at være nemme at føle.

Men ellers få dyrlægen til lige at tjekke dem - er de der allerede så gælder det om at få dem kastreret snart. Mine to unghingste blev lige pludselig meget hingste som 18 måneders - og så røg kuglerne.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Er det normalt at man
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 10:11

ikke kan se/mærke "bollerne"?

På min unge hingst kan de se og mærkes (undtaget når han har trukket dem op, men det er ikke så ofte han gør det)

Synes det lyder underligt at de ikke har bollerne nede (men ved altså ikke rigtig noget om emnet - så jeg spørger bare..)

Pony vallak, stg. ca. 1 meter købes/lånes.
Ring 26 270 272,
Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kunde
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 11:52

For en tid tilbage mærke at det var en iallefald, men nu er der ikke noget. Så kan jo være de trækker dem op når jeg er der, men det at de er så super nemme og rolige tyder da ikke på at de er urhingste, for de vil jo producere hormoner og blive meget hingstete eller??? er de måske for unge?

Men det at de lige plutselig bliver hingstete, bliver de så rolige igen når de mister kuglerne?

Mvh Yngvild

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 20:03

ved ikke om det er normalt, men nogen går der altså lang tid ved..

Og nogle hingste har bare et godt gemyt, og tit har opdragelsen meget at sige.

Min 2,5 års er første lige blevet kastereret, og han var nem som dagen var lang, selv om han godt kunne have lidt hingsteopførsel, var det ikke værre end en hvilken som anden hest der driller lidt.

Hans kugler kunne først ses da han blev to tydeligt, men dyrlægen tjekkede da han var ca. 1,5 og der var de der begge allerede,.

Maria B.P
Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej........
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 21:36

Min blev "hingst" da han en dag oppe i ridehallen mødte min venindes hoppe - hjemme gik han kun med hingsteplage og vallaker, der var han sød som dagen var lang.

Men da han ikke på nogen måde var kåringsmateriale, ja så røg bollerne. Ingen grund til at vente på problemer

Og ja han blev meget hurtig nem og sød, også at have med i byen.

Især hvis man ikke har hestene hjemme selv, så er det meget nemmere med vallakere opstaldet ude.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 11:25

Hvad er dyrlægen kan kende som ikke vi kan?? Og hvordan kender han?

Mvh Yngvild

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider