Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ønsker palomino føl på rød frederiksborg
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 09:45

Jeg ønsker af få lidt viden omkring palomino frederiksborg føl.

Jeg har en hoppe på 3 der er efter Sar Vejleby, og moren er noget Dv blanding.

Hun er rød med rød man og hale.

Ønsker at få hende i fol i 2011, så føllet bliver palomino farvet med hvid man og hale, og stadig kan få hende kåret i Frederiksborg foreningen.

Håber i kan hjælpe mig da jeg ikke ved særlig meget om denne farve.

Hilsen Sanne.

0
0
Svar på denne tråd

FRH pal.
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 10:19

Bare en undren? Hvis moren er en DV blanding - kan du så stadig få føllet kåret i FRH?? Det troede jeg ikke...

Hvis du skal have et palomino føl på hoppen skal du vælge en palomino eller cremello hingst. Der er ingen cremello FRH hingste, men der er vist en enkelt eller to palominoer. Så er der 50% chance for palomino.

Venlig hilsen Nanna

dressurrytter i bedste hyggestil

Irish Cool Kaiza

Stald Vesterbys Son-Goku

0
0
Svar på denne tråd

svar til indlæg
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 10:46

Jo kan godt få hoppen kåret, da hun jo er 25% frede med ren frede far.

JA har set på salisburg vejleby, sargo vejleby og nigeria, med syntes farverne er forskellige....?

0
0
Svar på denne tråd

FRH og farver
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 12:49

Salisbury bærer creamgenet på brun 'baggrund', de to andre har creamgenet på rød. Men gældende for dem alle er at der er kun 50% chance for at evt afkom bliver creambærer (palomino)

Og ud over de nævnte er der Valentin vejvad, som godt nok står i holland, men der arbejdes vist på at få transportsæd.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Palomino
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 18:57

Kan du ikke vælge en Palomino-hingst??

Jeg ved ikke noget om farveavl... Bare en tanke. :-)

Har selv et føl efter Salisbury. Han var dog ikke valgt pga farven ;-) At vi fik et lyst føl, er en anden snak ;-) Vi ved endnu ikke hvad slutfarven bliver.... Men upraktisk er det, pga de hvide hår.. Hehe! Spøg til side, hun er fin og vi tror gangarterne er forbedret ifht moderen.

:-)

God fornøjelse :-)

Den farligste af vore fordomme er at tro,

at vi ikke har nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Lys/mørk isabella
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 08:19

Ligesom en hest kan være alle nuancer af rød fra helt lys, nærmest orange-rød over til mørk, sodet næsten "sort" rød, så kan en isabellafarvet hest (det hedder det hos frederne) også være alle nuancer af isabella fra det meget lyse til det mere mørke.

Pt. ved man ikke så meget om nedarvningsgraden af denne sodningsfaktor, der angiver hvilken nuance af en farve en hest får.

Og som der står ovenfor, så er der 50% chance for, at hingsten vil give arveanlægget for isabella videre til afkommet, da det er et "tænd/sluk"-gen.

Hvad der nogen gange kan snyde nogen i frede-regi er, at der er en del heste med flaxen man/hale (lys man og hale), men hesten er rød og IKKE mørk isabella.

Anne

"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull."

W. C. Fields

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 14:58

jeg har selv et afkom efter palomino hingsten Epinard der er efter labrusco ask og nigeria ved ikke om du kan få afkommet kåret i frede

0
0
Svar på denne tråd

spørger lige dumt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 09:56

forkortelsen FRH ogFr, hvad dækker det over ? gætter på det noget med racer er der andre forkortelser man bør vide og hvis ja hvor finder man dem ?

0
0
Svar på denne tråd

forkortelser
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 10:22

FR og FRH er Frederiksborg og Frederiksborg Hesteavlsforening (mener jeg).

Hvis du vælger en hingst uden for foreningen skal du på forhånd søge og få godkendelse hvis føllet skal kunne registreres som frederiksborg..

Det nemmeste er at bruge en af de gule hingste der er i foreningen og så håbe på at heldet tilsmiler dig så du får et paolomino føl :)

Held og lykke.

Ane

Kender du Rosenlyst's Shani? Så send mig en besked :-)

Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty

0
0
Svar på denne tråd

FR og FRH
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 10:43

FRH er de bogstaver der bruges til en kåret hingst og FR er til hopperne, de står så ved hingstene altid sammen med 3 tal og ved hopperne med 4 tal - dvs det er deres stambogs nr.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 11:16

Farverne på palomino og buckskin hingste vil stort set altid være forskellige, og endda også forskellige afhængigt af årstiderne.

Disse hingste er rimeligvis alle seasonable, Nigeria var i alt fald, det ved jeg med sikkerhed.

Sargo Vejleby kan du se lidt nærmere på på hingstelisten på denne link.: http://www.palomino.dk

Der står en hel del informativ viden om hingsten samt billede og afstamning.

Men er Vejleby hingstene ikke tæt beslægtet allerede med din egen hoppe faktisk?

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

palomino
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 17:19

Jeg har en palomino hvis mor er frederiksborg :) Hans far er Crowns Blue pearl :)

...Hvad man ikke har i talent kan opvejes ved hård træning...

Succes is going from failure to failure with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

Tjek www.awards-insider.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider