Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 føl gående med shetlænderhingst?
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 09:26

Vi har lånt en stor hoppe som har termin her sidst i marts. ud over den har vi en anden stor hoppe og en shetlænder hingst. de går alle sammen på fold. hingsten er helt under kuet af de to andre og holder sig gerne bag de to andre når vi kommer på folden.


Når nu hoppen har folet ville i så dele folden op? (hvilket er lidt bøvlet) eller ville i ikke have nogen betænkligheder ved at lade dem gå sammen.




Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..


Regina i fol med Crown's Blue Pearl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jannie....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 09:39

Det kommer vel an på om du synes DV-Shetlænder er en dejlig blanding En hingst uanset størrelse sammen med en hoppe som ikke er i fol er en rigtig skidt idé.

Om der vil være risiko for føllene ved at gå med en hingst kan jeg ikke udtale mig om.


-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg


www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland


www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumt dumt dumt...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 10:20

Synes det ville være en rigtig dum ide at lade dem gå sammen.

Hvorfor får du ikke bare hingsten kastreret? Så kan de da alle gå sammen.


Men udover det bør hoppe og føl ihvertfald have 4-7 dage for sig selv inden de lukkes sammen med andre heste. Så du slipper nok ikke for at skaffe/lave en ekstra fold.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shetlænderhingst og føl
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 10:31

Da jeg fik føl på min frieser for snart 2 år siden, lukkede jeg hende og føllet ud på en fold for sig selv den første dag, 2. dag mener jeg at hende kammerat min store vallak kom sammen med dem, men der mente mine shetlænderhingste altså også at de skulle ind og gå sammen med dem, så de løb under hegnet ind til dem. Det gik helt uden problemer, men jeg var selvfølgelig nødt til at lukke dem fra igen, inden følbrunsten da jeg ikke var intr i en frieser/shetlænderblanding.


Om hoppe og føl har behov for at gå alene de første 4-7 dage, tror jeg er meget individuelt, og kommer an på hoppens rang i flokken. Jeg er ikke i tvivl om at alle mine hopper ville blive kede af det, hvis de ikke fik lov til at gå med de andre efter de har folet. Jeg har selvfølgelig også en meget harmonisk flok, hvor de er gode til at respektere hinanden, så hoppe og føl får fred fra resten af flokken, hvis det er det hun ønsker.



Knuzer fra Heidi


Super dejlige shetlandsponyer med stamtavle til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1223575
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 10:59

nu har hingsten og den gamle hoppe gået sammen (delt boks og fold) de sidste 8 år uden at der er sket noget så det er jeg ikke så bange for.


Den ifolet har sin egen boks.

Men hvordan vil hingsten reagere på et føl?

dog tror jeg ikke at han vil få lov at komme i nærheden af det. samt at den anden hoppe også før har haft føl.




Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..


Regina i fol med Crown's Blue Pearl

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 11:19

også en lille hingst gående sammen med en dv hoppe og en blandings hoppe på de 127. de går i løsdrift så kan jo gøre som det passer dem. selvom hingstemanden prøver når de er hingstegale så kan han altså på ingen måde nå. men han for så også fornøjelse at nogle små hopper så han for da styret sine lyster. jeg havde sidste år to små hopper til bedækning med føl og det var hingste manden rigtig glad for. han gjorde dem ikke noget. med de små føller syntes han var alletiders at lege med.


udover det har jeg selv haft to dv der er opvokset blandet små minier. og de har altså været super gode legekammerater. dog er det ikke alle hingste der er søde ved føl.


så giv hoppen og føl nogle dage i fred og så prøv at lukke dem sammen, hvis hingstemanden ter sig helt vildt og går til angreb på følle. så kan de ikke gå sammen.


jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 shetlænderhingst og føl
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 12:22

jeg har dårlige erfaringer, og valgte dengang at sælge shetlænderen.


Hoppen var enormt stresset pga ham, da han blev ved at gå efter føllet (ikke umildtbart med onde hensigter set med mine øjne).


Men omvendt så har der INGEN problemer været med at dv hopper med føl kunne gå sammen med 'min' WM hingst. Men han var også ualmindeligt sød og vandt til at gå i stod med hopper med føl...


Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lille hingst
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 19:38

en lille historie..


på den ride skole jeg kom før, havde de en lille pony hingst..

på ca 1 meter..


han blev lukket sammen med alle de andre heste på fold, for han kunne jo ikke nå alligevel...

men men men..

4 store fine DV hopper blev drægtige så han har jo tydeligvis fundet en løsning på størrelses problemet..


det kan altså ske...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider