Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 DSP Hall of fame
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 07:46

Hej, jeg går lidt og leger med tanken om at lave en DSP hall of fame til hjemmesiden, og som udgangspunkt skulle det være ponyer der har udemærket sig i sporten. Jeg havde gået og tænkte at adgangskravene skulle være: medalje til DM, Medalje til Nordisk, international placering, eller udtaget til EM. Umiddelbart har jeg ikke tænkt nogen grænse for hvor langt tilbage i tiden det skal gå, og jeg synes heller ikke det er et krav at ponyen er kåret hos DSP, så længe dens forældre er.


Umiddelbart er hingste som Moonwalker, Manitou og Bonansa selskrevne, men hvilke andre ponyer tænker i på?


Og har i nogle inputs?


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja. der er jo mange
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 08:04

Det første jeg tænker på er cha Cha. Men også Carmen og Miss young som jeg selv har avlet.


Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dressur
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 08:11

selvfølgelig skal cha cha da være med ! Hvad har de to andre bedrevet?


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremmedarbejdere ;o)
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 08:47

Hvis du laver et DPS "hall of fame" galleri, skal du måske overveje om det skal være DSP-avlede (altså DANSK fødte) ponyer du vil ha derind, for hverken Moonwalker eller Manitu er "made in Denmark" - de er begge tyskere og indkøbt til landet ;)



Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd
 
 DM i spring 2002. kat 2 ponyer.
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:10

Nu skal du lige se jeg var på loft og finde nogen af mine gamle lister over resultater for sportsponyerne.


1997:

DM springning kat. 1: vallaken Quien. (her mangler der lidt oplysninger)


DM Military: Tourbillon


DM Dressur: kat 2. nr 1 Cascade Burton


Kat 1. Cha cha og Manitu N


1998:

Quien svensk mester og EM mester (jeg mener at han har ligge i toppen i sverige i rigtig mange år, og det har jeg noget dokumention på et eller andet sted.)


Manitu N Danmarks mester og nordiske mester Cha Cha var også med i toppen.


1999 er også præget af Cha cha, men på bruttolandshold for dressur er:

Firhøjs Papageno sph 96

Broadway sph 104

Pilgaards killroy sph ?

Vasir

Moonligt dancer


2000:

DM springning kat 2. Carmen sfr 630

DM dressur kat 1. nr 1 Cha cha

nr 4 vasir

nr Firhøjs Papageno sph 96


Kat. 2 Sorteper


NM Nr 1 Cha cha og nr 5 Firhøj? Papageno


2001

DM dressur kat. 1 cha cha

kat 2: nr 1 sorteper og nr 3 Grande Macho ( han også være op landhold i flere år)


NM dressur: Kat 1 individuelt Cha cha og hold guld på hold var også Filur


Kat. 2 nr 2. sorteper


NM springning nr 1 Carmen


2002 inddørs DM i springning kat 2. nr 1 Tai Tanico og kat 3 nr Clements ofero


DM dressur kat 1:

nr 1 cha cha

nr 2 Arcansas


Kat. 2 : nr 2 Sorteper

nr. 3 Grande Macho


DM springning kat. 2

Nr 1 Carmen

Nr 7 Miss Young


Ja, så var der ikke mere på min liste.


MVH



Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En tidlig én
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:27

Jeg kan stadig huske Tarina, som har vundet DM i '90 og været på landsholdet i flere omgange.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hall of fame
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:27

Jeg kom til at tænke på denne tråd:


www.heste-nettet.dk/forum/1/1972332/ 1893278/


Der burde det være nemt at sortere i hvilke ponyer du vil have på listen..


Mvh


Nuuni


0
0
Svar på denne tråd
 
 sporhunde
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:47

ej hvor er i gode!


Konceptet er ikke færdig udviklet, grundtanken var egentlig bare at få hyldet nogle af de ponyer og ryttere der har gjort det godt gennem årene, og så selvfølgelig lade det være en opfordring til at man fremover skal købe sig en sportspony.


Birgit: jeg ved godt de er tyske, men de er jo begge to kårede hos dsp, så jeg synes ikke de skulle snydes :)


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Moonlight
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 10:21

Hvad med Moonlight - Charlotte har da fået adskillige medaljer på ham og hans mor er kåret i forregistret i DSP, hvorfor hun også kunne ride DSP-medaljer...


Såvel Broadway som Marchi har været på bruttolandsholdet - prøv at kontakte Kim Simonsen - hans hingste har mange afkom, der har gjort sig internationalt.


vh

Ane



Stutteri Stillebækken

avler wpbr på europas bedste blodlinier

avler i welsh-regi for at opnå størst mulig frihed



www.stutteri-stillebaekken.dk


www.stutteri-stillebaekken.dk/ picture.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 wall of fame
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 21:13

var også ideen til dsp standen i Herning i år.


Der var billeder og video af medalje tagerne fra 2009 - enten til DM eller Nordisk og ponyerne var enten født eller kåret i DSP.


Det vakte også meget positiv opmærksomhed omkring DSP ponyer !




www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 glemte selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 21:19

at nævne følgende :


Casio - kan ikke huske alle resultater med MANGE medaljer og så vidt jeg husker nr.4 til EM .


Coelenhages Pusioso - DM sølv og guld



www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 herning
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 22:20

kay, ja det var egentlig også der idéen blev født, for jeg tænkte at der jo burde være et sted hvor man kan se hvilke ponyer, og blodlinier der virkelig har gjort det godt! Jeg har efterhånden mange dressurponyer, men springponyerne er ikke så stærkt repræsenteret.


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Linier der har gjort det godt?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 23:23

Kære Sofie


Dersom formålet med Hall of Fame er at tydliggøre linier der har gjort det godt - så er det alt for snævert du søger.


Du kommer på dressursiden ikke udenom Bönnigerblodet, og welsh-blodet fra især Whatton Copper Beech og dennes navnkundige oldefar Downland Chevalier. I mine øjne de 2 welsh-b-hingste med allerstørst indflydelse på krydsningsavlens succes i dressuren.


Bönnigerblodet er grundlagt på welsh-blod fra især welsh-b-hingsten Black Magic og welsh-c-hingsten Eckley. Hertil kommer hingstene Dandy og Valentino, som begge var britiske rideponyer.


På et tidspunkt satte Hans Georg Bönniger sig for at ville vise at man kunne lave super-reitponys ud af hvad som helst, så f.eks Harry Potter b har en formoder der var Frieser (Meisje). Stutteri Bönniger leverer hvert år til EM en meget stor procentdel af deltagerne... De sidste mange år har ponyer der stammer tilbage derfra udgjort 50-75% af det tyske hold...


Bönnigerstutteriets hingste har alene hjembragt over 23 em-medaljer!


Whatton Copper Beech er far til Constantin, Hondsrug Raspotin, Ijsselvliedts Primeur som alle har grundlagt nye hingstelinier...


Coelenhagens Purioso har således Ijsselvliedts Primeur både som farfars far og som morfar...


Indenfor spring er jeg ikke velbevandret, men jeg har da hørt om Lombard.


Venlig hilsen


Ane


PS Indenfor DSP finder du ikke mange avlere der kan fremvise mere end 3 generationer som egen avl! En af grundene hertil at krydsninger af varmblod og lille pony har stor succes umiddelbart på banerne, men lille avlsværdi idet det er svært at avle videre med.


Stutteri Stillebækken

avler wpbr på europas bedste blodlinier

avler i welsh-regi for at opnå størst mulig frihed



www.stutteri-stillebaekken.dk


www.stutteri-stillebaekken.dk/ picture.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hall of fame
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 12:52

Der skal Cape Town da med


Katja med verdens bedste Corvette

Tidligere med Boy og Nimble Guy <3


MAN KAN HVAD MAN VIL - HVIS MAN TROR PÅ DET


Min blog

0
0
Svar på denne tråd
 
 internationalt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 19:26

har vi Chamberlain og i military ... ud over Nørlunds Cape Town er der Bonheur a Tout Bredager !!


Jeg synes virkelig det er en god idé du har gang i - rigtig god PR for DSP . Vi har altså også nogle rigtig gode danske ponyer herhjemme .


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 chamberlaine
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 20:11

har godt tænkt på ham, men jeg kan ikke lige finde resultater fra hverken nordisk eller internationalt. Jeg har faktisk efterhånden en temmelig lang liste, så der er slet ikke nogen tvivl om at vi har mange gode ponyer i DK :)


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange gode ponyer i DK
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 21:42

Ja der er mange gode ponyer i DK; men hvilke af dem der er nævnt i denne tråd har gjort det godt internationalt? De klarer sig fint i DK og på nordisk plan; men hvordan klarer de sig mod hollændere og tyskere?


Skal det være DSP'er og reklame for DSP - så bør listen vel barberes ned til de der er avlet i DSP'regi... og så er listen noget kortere og kan så ikke guide noget som helst m.h.t. valg af linier.


Det vil i hvert fald være lige så lidet retvisende, som de påtænkte indextal kan blive.


I har vist glemt Sorteper og Arkansas.



vh

Ane


Stutteri Stillebækken

avler wpbr på europas bedste blodlinier

avler i welsh-regi for at opnå størst mulig frihed



www.stutteri-stillebaekken.dk


www.stutteri-stillebaekken.dk/ picture.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 sorteper og arkansas
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 08:31

nix, de er på min egen liste, jeg har ikke alle navnene i denne tråd. Altså Ane, vores avl er jo ikke så gammel som deres, og de har flere ponyer at avle på, så det synes jeg da ikke er så mærkeligt. Desuden er der flere af de danske ponyer der også har gjort sig godt internationalt, jeg indrømmer at det ikke er noget i forhold til Tyskland og Holland, men man er nødt til at starte et sted.


Formålet med denne her liste er at vise at vi jo faktisk har nogle ponyer der gør det godt, når der nu i forvejen er så mange der kritisere de danske ponyer for at være uridelige og med manglende kvalitet... Så at du ikke er imponeret af listen er da fint nok, men det kan jeg bare ikke bruge til så meget.


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 ???????????
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 11:12

Det her er ikke et spørgsmål, om jeg som person er imponeret over listen eller ej. Det er i det hele taget ikke et personspørgsmål.


Det jeg påpeger er, at skal det være en DSP- hall of fame så mener jeg, ligesom Birgit, at så må man s.. nøjes med DSP-avlede ponyer med rideresultater.



Blot fordi man har kåret et tysk- eller hollandsk eller irskfødt dyr ind i foreningen bør man ikke tage dens resultater med i Hall of Fame for DSP'ere - det er da at smykke sig med lånte fjer.


Man bør så ikke bilde nogen ind at man ved at gennemse DSP-Hall of Fame kan få et indtryk af hvilke linier der gør det godt...


Når der nu er linier i Europa der er MEGET bedre.


Med venlig hilsen


Ane


Stutteri Stillebækken

avler wpbr på europas bedste blodlinier

avler i welsh-regi for at opnå størst mulig frihed



www.stutteri-stillebaekken.dk


www.stutteri-stillebaekken.dk/ picture.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyldninger
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 14:36

Sofie vi kan ikke brug til noget at tyskland har flere avler og at de har avlet i flere år. Det hjælper alså ikke at vi bare undsylder os selv på den måde. Den tyske dressuravle bygger jo i meget høj gred på at der har været en rigtig avler i Bönniger og at masse avler der har prøvet at gøre ham kunsten efter. Det handler jo om at lave kvalitet og ikke masse produktion.



Vi bliver også nødtil at tage udsagn som: de danske ponyer for at være uridelige og med manglende kvalitet...


Meget alvorlig...


Imod sådan udsagn hjælper jo heller ikke at der har været nogen enkle god DSP ponyer. Der kun en ting der hjælper med sådan udsagn og det er at avle nogen bedre ponyer, der lever op til rytters krav....


Derfor er det da også rigtig fedt at du vil lave en Hall of fame.


Ane og Birgit har også ret i at det i virkelighed kun skal være de ponyer der er avlet indfor DSP der skal med og så begynder det at være noget tundt, især for de sener år. Da hvis vi ser på sidste 3 år for DM er vi kun ned på Bonansa og så for sidste år Cape Town.


Jeg tænker bare lidt at den liste du er ved at lave er mere ligesom den jeg har, som har skrevet de væsnetlige ind fra tidligere i tråden. Jeg tror også at en sådan liste vil være meget værdifuld for avlerne.(Man er nok lidt på lånt fjer som Hall of Fame)


Ane har dog stadig helt ret i at vi som avler også bliver nødtil at kigge på de tyske blodlinier og hvor de nu ellers gøre det godt indfor ponyavlen.


Men rigtig fedt hvis det kan få flere avler til at kigge på brugsegneskaberne.


MVH





Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 udenlandske ponyer
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 15:26

Men uanset hvordan man anskuer det, så kan vi jo ikke, og det synes jeg heller ikke vi skal, komme uden om at i alle de gode ponyer der er på listen, ligger udenlandsk blod. Hvor langt tilbage skal det så være dansk før de må komme på listen? Må de så heller ikke komme på listen hvis ponyen er født i dk, men af to tyskeforældre?


Jeg ved snart ikke... listen går en del år tilbage, men der er altså mange danskfødte!


Og jeg synes faktisk godt man kan bruge en liste over disse ponyer til noget, f.eks. kan man jo se at Cansas går igen på flere af ponyerne, så det er da et udemærket fingerpeg om at til ridebrug er det fint med ponyer hvor han ligger i.



Og med hensyn til lånte fjer: det er det, men de lånte fjer som jeg har tænkt mig at gøre brug af, er jo i de fleste tilfælde hingste, og her er det så listen kan være værdifuld i forhold til afkom, at man måske kunne fristes til at købe en pony efter en af de hingste.


Jeg prøver ikke at lulle nogen ind i en søvn om at de danske ponyer til en hver tid er bedst, men jeg synes heller ikke nødvendigvis at vi skal sættes vores lys under en skæppe, for jeg synes ikke de er så ringe som nogen gerne vil gøre dem til. ( dette er ikke et oplæg til debat, bare min personlige holdning)


Det er ikke sikkert at listen skal hedde hall of fame, kald den hvad i vil, det er mig sådan set underordnet- jeg synes bare at som en rettesnor og et reklamevindue ville den være god.



Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da let nok!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 15:36

Du definerer det da selv, Sofie, når du bruger begrebet "danskfødte".

Så er det vel heller ikke sværere at skelne?!



Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd
 
 danskfødt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 15:59

jo, for mig virker det bare lidt forkert at skelne mellem hvilken sidde af grænsen de er født på, det vil jo i princippet sige at der kan skelnes mellem to helsøskende, hvis den ene er født i dk og den anden ikke er. Men det kan da godt være det bare er mig der er forkert på den... Det er jo blandt andet sådanne spørgsmål denne tråd skulle afklare, mere end hvilke ponyer man synes er bedst.


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hallo!!?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 16:20

Joeh.. Vi kunne jo ogsaå bare sige, at europamesteren i dressur kommer fra Danmark - det vil gøre det hele meget nemmere fordi >>> "for mig virker det bare lidt forkert at skelne mellem hvilken sidde af grænsen de er født på"?!!



Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er jo flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 16:32

Man kan sige at de skal være født ind i DSP. Så det bare efter de regler der er for at få DSP papir og det er jo det rigtig DSP avlet ponyer.


Så er der dem som har en DSP far eller mor, de er jo også interssante.


Så er der dem som er kåret ind i DSP. Kan være hoppe uden papir som Cha cha og Carmen, og hingste som Manitu N og Coelenhages Pusioso.


Den første gruppe er jo de rigtig DSPer da de har dsp papir. De andre grupper er jo nogen vi låner på den en eller anden måde. Tidligere har man oftes også taget disse grupper med. I dag er der afkom efter hingste som Coelenhages Pusioso som er født i tyskland som har en dansk rytter. Her hoppe jo heller inge tilknytning til den danske avl. så her syntes jeg jo vi efter hånden begynder at komme lidt langt væk fra en dansk avl.


MVH


Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi.
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 16:51

jep, det er det er nok den bedste måde at gøre det på.


Birgit: forstå mig ret, kommentaren var mere møntet på de ponyer som har to tyske forældre, men født i dk. Jeg undskylder hvis det ikke fremgik klart.


Forresten er det ikke kun Capetown som har gjort det godt i military, Camilla Sæbys Bonheur a tout bredager lå nr 2 på ranglisten i 2007, med placeringer i 2*, og året før det var det Zafir efter Zaroon, der vandt ranglisten med placering til nordisk, og en 8 plads til EM så vidt jeg husker. Eller Lundholmvejens Buccaneer efter Hazy Mavel der vandt nordisk det år.


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 DSP Pony
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 13:35

Jeg har en DSP-vallak, foedt og braendemaerket som saadan i DK. Han er efter Cansas, moder ukendt afstamning.

Vi har aldrig vaeret uplaceret i Medium (ca. MB) dressur, selvom man ikke skelner hest fra pony her i England. Sammen var vi ogsaa med paa det engelske bruttolandshold i Dressur.


Mondy:


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænke på om
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 14:26

du har fået Lazio Kærlund med.


Malibu II og hans søn farrai der har starte EM mod hinanden.


Centrum, Magic Manitu, Tai Calido.



Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 magic manipou
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 15:15

er det III'eren du tænker på?


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Tai??
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 15:21

Har i avlet Tai Nightrider som går bor heroppe i Norge???




Staro Hit

&

K´s Baby´s Dream

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi avlet Night Rider
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 15:47

Ja, han er efter den hoppe som jeg selv starte stævner på som ponyrytter og miss Young som også er nævnt tidligere er en hele søstre.


Sofie: ja, den efter Bonansa.


MVH


Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaweh....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 15:53

Stald Tai

Magic Manipu har da ikke vist noget internationalt eller rent nordisk. Desuden er den vidst et gadekryds, for mener faktisk den er ligeså gammel som Bonansa..


Tænker du ikke på Højvangs Bondeo?

0
0
Svar på denne tråd
 
 så kan jeg ikke huske hvad den hedder
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 15:58

Der er en som er efter Bonansa som Bonansa har ligge og kæmpe om danmarks mesterskabet med i. Jeg så i dem i 2006, her mener jeg at det var sønnen der var bedst.


Og nej det er ikke Højvangs Bondeo for den jo ikke Kat. 3.


MVH


Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 DSP ?????
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 16:02

Centrum er ikke DSP men LU - moderen er DSP og faderen er en DV så hvem tager æren for ham ? DV eller DSP ?


Manipu er ikke registreret som DSP ...


Sofie jeg forstår dig godt og selvfølgelig skal vi tage lånte fjer med i hædringen .... jeg tænker på DV og alle de lånte fjer - uden dem var der godt nok ikke meget tilbage og skal vi ikke lige huske på at DSP er sammensat af forskellige ponyracer.


Hvis der er andre som går og har en ide til en Hall of Fame for andre sucessfulde ponyer og blodlinier står det dem vel frit for at lave det.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 2006 DM
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 16:05

da red min datter kat III til DM og der var ikke nogen med efter Bonansa.



www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 så er der nok ikke papir på.
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 16:11

Kay: hvis der som der tidligere er skrevet skal tage dem som har DSP far eller mor, så kan man ikke komme uden om Centrum.


Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tai Nightrider
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 15:11

Har det strålende heroppe en aldrende herre som stadig starter M klasser er lige røntget i alle ben og ryg uden anmærkning den mest perfekte lærepony super velavlet pony


Staro Hit

&

K´s Baby´s Dream

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 18:40

Syntes det kunne være super fedt med en hall of fame :)


Mht adgangskrav, hva så med deres afkom? For Carmen havde et afkom, Aaby's Kimba, der gik DM dressur.


/Cecilie



www.123hjemmeside.dk/jaegersborg

Avl af sportsponyer.


Tilridning/ridning af ponyer tilbydes. Se mere på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider