Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

connemare kåring
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 13:31

Er der nogle der har forstand på kåring af connemareponyer? hvad de forskellige ting betyder?

en hest kåret I klasse + m?

en hest der er kåret i II klasseA?

håber i kan hjælpe mig hurtigst muligt..

Hilsen Bettina

Hvad der ikk slår mig ihjel gør mig stærkere... - i lugten :)

0
0
Svar på denne tråd

Connemara
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 14:43

Sakset fra connemaraforeningens hjemmeside

Hopper kan tidligst stille til kåring som 3-års. Hopper kåres i følgende klasser: I, IIA, IIB, RRC eller de afvises.

For at blive kåret i I. kl skal hoppen have mindst 8 i type og helhedsindtryk og må ikke have del-karakterer under 6. For at blive kåret i IIA skal hoppen have mindst 6 i type og helhedsindtryk og må ikke have del-karakterer under 5. For at blive kåret i IIB skal hoppen have mindst 5 i type og helhedsindtryk og må ikke have del-karakterer under 4.

Hopper tildeles medalje, hvis de har 9 i helhed (mener jeg)

Hvis du har yderligere spørgsmål må du endelig spørge igen

Mvh

Mette

finmaskede hønet søges - nye eller meget velholdte

0
0
Svar på denne tråd

Connemara
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 15:56

IIh nu er jeg nysgerrig, hvis jeg må have lov? Har du mon planer om at anskaffe dig sådan en skøn en af slagsen?

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- med avlshingstene

Marvel van Graff Janshof
Skærgårdens First Night

http://www. skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Connemara
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 17:21

Lige en tilføjelse omkring medalje kåring;

For at opnå medalje skal hoppen kåres med 9 for type og helhed samt 8 i alle gangarter.

Som mylady også skriver, spørg endelig igen.

Stutteri Auriklen

Nu med avlshingst - Hohnhorst Jamiro

gyldendun af Orange linie (Hesselbjerggårds Justice/Nørlunds Madigan e. Tootle U)

Gør livet til en fest

- rid den hest der passer dig bedst

0
0
Svar på denne tråd

nej nej
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 18:21

Nej nej, det var bare til opgave

Hvad der ikk slår mig ihjel gør mig stærkere... - i lugten :)

0
0
Svar på denne tråd

connemara
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 18:52

Når nu vi er i gang med at tale Connemara, er der så nogen af jer der ved, hvilke linjer man skal bruge, hvis man gerne vil have de lidt mere sporty modeller? Måske nogen som falder lidt ud fra Connemara-avlsmål, men som stadig har det gode temperament og brugsegenskaber? Vi har nemlig i noget tid gået og talt om at krydse C ind i vores springlinjer, fordi vi gerne ville have noget der kunne trykke størrelse lidt, og som samtidig ikke ville fjerne afkommet alt for meget fra dsp'ernes avlsmål... findes der sådanne hingste i DK?

Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!

http://www.Stengaard-haslev.dk

Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!

0
0
Svar på denne tråd

Lilla eller orange
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 19:36

Man skal gå efter hingste fra enten lilla eller orange linie, de er funderet på hhv fuldblod og araber.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Connemara
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 20:00

Sofie, det lyder rigtig spændende

Umiddelbart vil jeg sige, at Frederiksminde Hazy Marvel har lavet super mange dejlige og lidt mere sporty typer, især har han produceret mange til springsporten!

Vi har en 1. klasses fløj hoppe efter Marvel. Hun gik i sporten i godt et år, og fik super gode placeringer i LB og LA. Desværre er hun aldrig rigtigt kommet over en gammel skade, så efter et års tid blev hun taget tilbage i avlen igen

Inden hendes pensionering nåede vi at tage hende til egnethedstest i connemaraforeningen, hvor Jane Svanekjær var fremmedrytter, her fik hun karakterende: Kapacitet: 9, Ridelighed: 8, Mod/ærlighed: 8, Taksation: 8, Bentekeknik: 8, Brug af ryg: 7

Derudover har vi et barnebarn til Marvel, hvor faderen er den irske Coosheen Finnegan. Scarlet er kåret i RDH i DSP, hvor hun på dagen blev bedste springhoppe, med 9 i teknik og 8 i kapaciet. Hun er kåret i 2.a i connemaraforeningen med 8 9 8 i gangarter, hvor hun også netop har opnået ELITE hoppe status.
Hun blev nr. 2 til DSP championatet for 6 års i både kvalifikationen og semifinalen.
Scarlet har også gået egnethedstest i connemaraforeningen, hvor hun fik karakterende: Spring:Kapacitet: 8, Ridelighed: 9, Mod/ærliKapacitet: 9,ridelighed: 9, Taksation: 8, Benteknik: 8, Brug af ryg: 8
Dressur: Ridelighed: 9, Kapacitet: 9, Grundridning: 8, Skridt: 10, Trav: 7, Galop: 9

Min lillesøster overtog hende for 1½ år siden, og de har fået et par placeringer i MB, de håber på, at kunne starte lidt på landsplan i løbet af i år

Til sidst har vi et oldebarn efter Marvel, efter ovenstående hoppe. Han er Siegerhengst i Neumünster 2009, bestået materialprøve med 813 point i Neustadt Dosse 2009, gået egnethedstest indenfor connemaraforeningen, med karakterende: Spring: KAPACITET: 10, RIDELIGHED: 9,5, MOD/ÆRLIGHED:9, TAKSATION: 9, BENTEKNIK: 9, BRUG AF RYG:9,5

Han vandt DSP kvalifikationen 2010 i både dressur og spring 2009, i springning med karakterende: 9 i teknik, 8,5 i ridelighed og 9,5 i kapacitet
Hvis alt går efter planen er håbet, at han skal debutere i noget LB, LA i løbet af i år.

Håber at du kunne bruge dette en smule, selvom det var en lidt længere smøre

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- med avlshingstene

Marvel van Graff Janshof
Skærgårdens First Night

0
0
Svar på denne tråd

Connemara
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 20:09

Vores ældre hingst Marvel van Graaf Janshof er ud af lilla linje, der er baseret på fuldblod. Hans oldefar er fuldblodshingsten og stamhingsten Little Heaven XX. Dog er hans ældste afkom i DK kun 2 år gamle, så vi kan ikke med sikkerhed sige, hvad han avler

Han har dog lavet et par sønner, og en hel del STER kårede hopper i Holland, hvor han selv er champion hingst 3 gange

Det er lidt sjovt, at have så gammel en hingst i stalden, hvor man virkelig kan 'mærke historiens vingesus'.

Så var der lige endnu lidt læsning

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- med avlshingstene

Marvel van Graff Janshof
Skærgårdens First Night

0
0
Svar på denne tråd

Scarlet
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 22:19

ja, det er jo lige en som Scarlet vi skal bruge! Så desværre ikke jeres springe til championaterne- havde ellers bestemt mig for at jeg ville holde øje med ham, men så missede jeg ham alligevel!

Mange tak for hjælpen, der er ihvertfald lidt til eftertanke/inspiration...

Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!

http://www.Stengaard-haslev.dk

Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!

0
0
Svar på denne tråd

Kåringsregler
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 19:38

Hej

Jeg vil blot tilføje at kåringsreglerne på hjemmesiden ikke er 100% opdateret, da det for et par år siden er blevet vedtaget at hopper der kåres i II A, ikke må have delkarakterer under 6.

Med venlig hilsen

Susanne Buhl

Sekretær i Avlsforeningen for Connemaraponyer i Danmark

0
0
Svar på denne tråd

Ups ja
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 20:12

Det var da egentlig ikke så smart, at reglerne ikke er opdaterede

Mht at bruge connemara for at få størrelsen ned, så ved jeg ikke lige. Syntes efterhånden at de også meget ofte ligger på maks maks mål.

Mvh

Mette

finmaskede hønet søges - nye eller meget velholdte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider