Ja, denne sæson fik vi desværre kun ifolet 2 hopper, da vi havde været så heldige at få en hoppe hjem med ringorm, som gik i ring på alle vores heste hen over sommeren. Så vi var temmelig isolerede..
Men til næste år håber jeg på at vi kommer stærkt igen, og sidder jo selvfølgelig allerede nu og kigger på hingste..
Jeg tænker meget over hingste til denne hoppe:
Hun er efter Vemmetofte Rainman/Sylvester og kåret i RDS. Hendes minusser er forlemmer og overlinien, samt at hun er lavstammet (ser dog værre ud på billedet end det er i virkeligheden)
Da vi har haft svært ved at få hende ifol før, har jeg kigget på følgende svenske hingste, som er billige i første rate og hvor man kører hoppen til inseminering ved hingsten.
Jeg tænker en del på at bruge Hermes, da han er lille og fin med et supert temp og lækre gangarter og meget fremgangsrig i dressuren her i Sverige. Dog ud af gammel svensk afstamning.
En video af ham her (han kommer 40 sek inde i klippet)
Og disse 3 (dog hovedsaglig Breitling og Ravell)
Jeg ville rigtig gerne have noget forædler, men kan ikke finde nogen her i Sverige som står på samme station som man får insemineret på.
Kender i evt nogen på sjælland som har en billig første rate og hvor hingsten står samme sted (ikke naturlig bedækning)
Mvh Kit