Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Soja til føl
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 11:37

Jeg har fået lavet foderplan til mine to føl (6 mdr) og har idag hentet soja hos den lokale foderstofforretning.


Da jeg kommer hjem ser jeg at der på sækken står "afskallet sojaskrå til kvæg og svin"


Protein 47%

Fedt 2%


I min "Den store foderbog" kan jeg ikke finde noget der hedder afskallet sojaskrå, det er enten eller.


Når jeg prøver at google det, lader det til at afskallet sojaskrå er det samme som toasted soja.


Har jeg så fået det rigtige eller hva???


Jeg har aldrig fodret med soja før så jeg blev lidt i tvivl da jeg kom hjem.


Ifølge foderplanen skal de have 500 g soja om dagen.



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro, tilredet

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro, tilredet


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 soja .......
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 13:26

ifølge fodring af heste udgivet af landbrugsforlaget svarer 500g soja til 600g pelleteret tilskudsfoder og

proteinsammensætningen passer godt til hestens behov .


Det er rigtigt at produktet hedder toasted / afskallet soja skrå.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 14:49

Hvor køber I jeres soja og hvad giver I for det? Gerne nettet eller Tyskland...



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro, tilredet

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro, tilredet


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Land og fritid
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 18:58

sælger det i sække af 25 kg.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Soyaskrå..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 09:27

Hvad fodre du ellers med ud over soyaskrå?



MVH Diana





0
0
Svar på denne tråd
 
 Masser af
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 10:16

hø - snart også wrap samt kraftfoder fra Havens .


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 15:43

Mine får:


1 kg Cura Caballo Scandinavian Müsli

500 g Soja

1 pump feed complex

5 ml kobber


og helst 9 kg wrap, de får alt det de kan æde.


De går desuden på fold med græs endnu, ca 10-12 timer dagligt alt efter vind og vejr.


Det er den foderplan jeg har fået hos Land og fritidog så er lavet til et 6 mdr. føl, den bliver så lavet om igen når de bliver 1 år.



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro, tilredet

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro, tilredet


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 soya..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 15:55

Okay.. Jeg tænker bare umiddelbart at det må fede en del, men de skal selvfølgelig også have energi..


Min fra i år er til den gode side endnu, efter sommergræs..


Jeg bruger Videbæks, Omega 3 Junior. Men det er et nyt produkt og har ikke brugt det så længe. Dog er jeg ikke helt tilfreds med at produktet indeholder korn/stivelse..


De får selvfølgelig hø/wrap ad libitum.. Så kigger lidt efter alternativer



MVH Diana





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 16:29

Synes mine ser fine ud (bortset fra skidt ).


Er glad for den relativ´lille mændge de skal ha, før brugte vi Spillers og de skulleæder sig igennem bjerge af mad for at være dækket ind.



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro, tilredet

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro, tilredet


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 17:16

Lyder også fornuftigt.. Hvad giver du for en sæk Cura Caballo musli og hvor meget er der i sækken?



MVH Diana





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 18:33

Vi var meget heldige og købte 30 sække da Land og Fritid havde høstdag, da solgte de en sæk med 25 kg til 189,50 kr, men man kan købe det billigt over nettet hvis du googler det, normalprisen hos min Land og Fritid er 225 kr.



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er da
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 18:38

ikke rigtigt........


25 kg koster 95,85kr plus moms i land og fritid.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil lige sige
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 18:56

at soja lige er steget igen i fredags på verdensplan og det spiller osse ind på vores hestefoder.


Det er langt den dyreste ingrediens i vores kvægblandinger så vi følger prisen nøje.


Køb dansk, det hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com



0
0
Svar på denne tråd
 
 vejl...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 18:56

efter hvad jeg kan se koster det vejl. 190 kr. incl. moms.


Kay: Er det samme produkt som du oplyser pris på?


Må høre i den lokale Land & Fritid ellers..



MVH Diana





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:04

Det tror jeg næppe hun gøre, det må være soja hun henviser til for så stor prisforskel kan der umuligt være.



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg sidder med ......
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:07

min faktura til betaling d. 27/10 - 95,85


prisen på fakturaen fra 16/7 er 96,88


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 billigt..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:07

Ja, mon ikke.... ellers vil jeg da gerne vide hvor hun køber det



MVH Diana





0
0
Svar på denne tråd
 
 okay..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:09

Hvor køber du Cura Caballo musli henne?



MVH Diana





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:11

Ja jeg vil også godt vide hvor hun kan købe Cura Caballo til den halve pris...



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok ......
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:12

jeg troede det var soja der blev spurgt til !


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider