Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sindet på jeres føl :-)
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 20:34

Velvidende at man ikke kan dømme alt for meget udfra føl opførsel kontra hvordan de er senere hen, så synes jeg det kunne være sjovt at høre jeres vurdering af jeres føls sind på nuværende tidspunkt og gerne med et lille billede

Ham her er en dovenkrop af dimensioner:

og sammenlignet med hans mor er han bare slet ikke let at skræmme - når der med traktor bliver kørt en wrapballe ud på marken, så går han og æder af ballen imens eller stikker hovedet ned i grabben for at se om der er noget interessant.

Jeg synes det er sjovt, at der er så meget ædelt blod i ham og at han så er blevet så "kold" - men ved nærmere eftertanke kender jeg jo flere heste rent fuldblod eller halvblod, som tager tingene som de kommer.

Han har ikke været meget i hænder, og jeg glæder mig meget til snart at skulle lære ham bedre at kende, så må vi se hvordan han reagerer på at livet går ham en lille smule imod

Mvh Janni

Ædelt og udtryksfuldt DV hingsteføl

til salg

0
0
Svar på denne tråd

Kærligt føl
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 21:04

Min lille pige er et overvældende nussehoved, hvilket dog ikke ligger til fremmede, da hendes mor er ligeså over-kærlig! Fidelity vrinsker altid når man nærmer sig og kommer som regel løbende for at snakke. Hun virker heller ikke særlig frygtsom, men tror også hendes fornuftige mor har en helt fantastisk indflydelse. Ellers virker hun vældig legesyg :)

0
0
Svar på denne tråd

tja mit
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 21:12

hingste føl tager godt nok også alt i stiv arm,jeg kan gå ud og tage fat i grimen på ham også trække tur langs vejen han er lige glad, når naboen kommer kørende i sin gammel traktor, som rasler og gør ved. gider han ikke rejse hovedet, han hverken bider eller stejler op af mig men gider da godt lege med de andre på folden.

han har så lige skiftet farve fra sort brun til kul sort så de brune aftegn han har på dette billede er der ikke mere

så dem der køber ham får et fantastisk dejligt føl

hilsen helen

lækkert oldenborg hingsteføl efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre sælges

0
0
Svar på denne tråd

svært....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 22:32

jeg synes det er lidt svært. Hoppen er også svær at definere.. På en måde er hun rolig, og samtidig hænger nerverne i laser.

Hoppen har været min drøm og mit mareridt de sidste 7 år. Det er ikke ret mange heste, der interesserer mig i dybden, men hun er underlig nok til at vække min interesse.

Lidt det samme med føllet. Mange ting tager hun bedre end moren, og jeg er blevet overrasket hver dag, men hun kan også være en lille HYSTADE og hidse sig selv op. Hun har siden hun blev født haft et stort skrabe-ben. Hun står altid og skraber i jorden, hvilket får mig til at frygte for når jeg skal opsadle hende på staldgang :)

Hun grynter også meget, når der er noget, hun ikke synes om. Og vrinsker som en hingst - gør moren også. Meget dybt og lidt hysterisk. Mor og datter har et meget tæt bånd. Jeg ønskede et føl, der lignede sin mor. Det fik jeg. Bare med bedre eksteriør :)

Mit bedste indtryk af hende er, at hun er følsom. Men vænner sig hurtigt til ting og accepterer dem.

Hun er en glad pige, meget social og næsten "leder" af folden allerede, siger de andre også.

Her er min nye krydsogtværs :) Stærk og blid. Og kælen :)

Lone

Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage.

Come as you are, as you were, as I want you to be.
As a friend, as a friend, as an old Enemy.

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

ham her
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 08:16

er igen et afkom efter moderen, der er udstyret med et fantastisk sind.. han er vågen og opmærksom og racer gerne rundt på marken..

der skulle egentlig ikke træning til at lære ham at stå bundet.. det ku han bare da jeg bandt ham (men der havde han så også være i snor mange gange og til følskue)..

han er let at opdrage når han laver nykker..

så alt det nyder jeg indtil hingstenykkerne tager over engang når han egentlig finder ud af han er hingst... måske til foråret..

han skulle egentlig snart fravænnes, men pga hans skade går han på fold med mor på det bedste græs og reneste mark jeg har.. og de kan de to fede ikke tåle.. så jeg afventer fravænningen til benet er iorden..

- Super lækkert enghø i minibig sælges ved Ø. Bjerregrav 10 km fra Randers-

0
0
Svar på denne tråd

Vore to hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 18:24

er vidt forskellige - og man kan næsten SE det på dem

Picasso som står forrest er frygtløs, fræk og totalt "nervefast" - akkurat som sin mor.

Darcy som står bagerst er mere sky overfor nyt og nye mennesker - bliver let forskrækket og alle nye ting skal præsenteres langsomt for ham. Ik-ke noget med bare at vippe hø over bokskanten ved ham .

Jette K

0
0
Svar på denne tråd

Ikke føl men en plag
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 08:41

Jeg har en plag gående, hun har stået hos mig 1 år, så hun var 1 år da hun kom. Hun er 50% fuldblod men er blevet noget af det mest coole man kan tænke sig!

Hun er netop som din, går efter minilæsseren hvis den kører inde på marken o.s.v. Man kan gøre alt ved hende, hun er nærmest som en hund, der bare følger en og gerne vil i ens lomme :-)

Hilsen Jannie

Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar

og låne-avlshoppen Dream Girl (insemineres foråret 2010 med ???)

Grafiker og webdesigner Hestenes eget website

0
0
Svar på denne tråd

sssssssssssss
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 10:24

Mit hoppeføl minder meget om sin mor, dog virker hun en smule mere cool. Hun er en lille hidsigprop med kan-selv/vil-selv attitude, og bliver irriteret hvis mor ikke står bomstille når den lille dame er tørstig. samtidig er hun også enormt selvskabelig og kælen, og elsker at blive striglet.

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Opmærksom
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 16:21

Jeg har et dejligt hoppeføl efter min blandingsaraberhoppe. Hun ligner rigtig meget hendes mor både af udseende og temperament. Hun er (som sin mor) opmærksom, til tider kan hun godt være lidt tændt og løbe rundt på folden bare man klapper lidt i hænderne,føllet er en rigtig kælepot og meget lærnem, mens hendes mor er en smule reserveret, men ellers er de begge meget selvstændige, hoppen har ingen problemer med at tage på skovtur uden sit føl og føllet går gerne tur med mig uden sin mor.

Føl og hoppe ude at lege på folden.

Saga efter hun har smidt sin følpels.

Venlig hilsen

Kathrine

27/5-09 kl 22.15, fik Chess et dejligt rødt hoppeføl efter Saxo Højgård PIH 82.

"You won´t find your perfect pony straight away, but sooner or later he´ll find you" Thelwells

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 15:09

beretningerne om jeres dejlige føl

I sidste uge skulle vi have min hoppe og føl væk fra flokken, men måtte opgive da mit føl ikke gad at gå ind i stalden hvor mor stod og kaldte ivrigt - næh nej han ville hellere gå uden for og græsse Nu håber jeg at når de andre hopper og føl bliver kørt væk at han vil med ind ellers må jeg jo igang med at bygge en løsdrift til ham i vinter hæ hæ.

Idag stod den på "halen lige i vejret fræs" sammen med et andet føl, så det er rart at se at han også kan være energisk

Mvh Janni

Ædelt og udtryksfuldt DV hingsteføl

til salg

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må lige
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 21:59

dele min glæde med jer

I søndags kom han ind og han har jo ikke været meget i hænder. Da han havde lært rutinen med ind og udlukning, blev han torsdag bundet op i boksen. Jeg var jo lidt nervøs, for havde hørt mange skrækhistorier, men han trak i tovet 2 gange og så begyndte han at lege med tovet istedet - sådan fik han lov at stå 1/2 time og har gjort det hver dag siden, så han er klar til at komme på Hjallerup marked næste år

Idag fik jeg uden problemer lov at løfte alle fire ben - drikke af vandkop kan han også.

Jeg har jo ikke den store erfaring med føl, men nøj hvor er jeg bare glad og lettet over at han er så samarbejdsvillig

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

janni...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 09:59

den der samarbejdsvillighed hos nogle føl er bare SÅ skøn.. min nu 2 årige plag kunne gå helt amok når hun ikke lige forstod hvad man ville.. idag står hun bundet med cykelslanger.. og jeg har to gange siden dette er påbegyndt bundet hende i tov.. som så er gået helt ok..

mit års føl tror jeg slet ikke behøver det der "fjedrende og opdragende" opbinding, da han tager opbindingen i tov helt cool..

og jeg nyder det.. og smeden roser ham for sin gode opførsel selvom han faktisk ikke var trænet ret meget i starten..

det er bare skønt..

- Super lækkert enghø i minibig sælges ved Ø. Bjerregrav 10 km fra Randers-

0
0
Svar på denne tråd

Hun er lidt ...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 12:08

Hun er lidt sin egen, men efter de er kommet på stald er det blevet meget bedre. Hun er nem at tænde og vil helst ikke kæle, men en gang imellem kommer hun og vi får lov at musse hende. Vi er ikke helt så godt med, med at løfte hove og trækning endnu, men vi skal nok komme efter det!!!

Men hun er bare så smuk og næsten perfekt!!

Eva

www.stutteri-obbekjer.dk

føl og plag sælges

se hjemmmesiden!

Venter føl efter Klepholms Guldfax april 2010

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider