Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Føl sove selv om natten??
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 19:15

Nu er tiden jo ved at komme til at Følle skal vænnes fra. Mor taber sig meget nu og han er slem til at vil tage hendes mad.


Min ide er at han fra iaften skal stå i boksen ved siden af sin mor. Så kan de osse bedre selv spise i fred begge to.


Jeg har hængt et hønet op og en spand vand og godt med tørv, så skulle han jo nok kunne holde livet til imorgen tidlig når der er fodret til morgen. De kommer ikke ind før 23-23,30 og der bliver fodret igen ved 7 tiden.


Kan det ikke godt være en god ide??


Han er 5 mdr. Og meget stor. De kommer jo så sammen på græs fra morgen til næsten midnat.


Køb dansk, det hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com



Molly sælges, eller udlånes:

www.heste-nettet.dk/lodge/495/hest/ 208325/

0
0
Svar på denne tråd
 
 super..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 19:18

Det er en fin idé, lige som jeg gør det og køre sådan en uge eller lign . og så er det kold tyrker derfra.


Pøj med det..


TILSALG:

-Hingsteføl efter BH. Doolittle/Temple Wind xx/Lavallo på RDH Hoppe, MM Bronze hoppe.

-Opstaldning af føl fra sep-okt, prima forplejning, stor boks og meget foldtid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fin ide..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 19:40

Regner også med at gøre det på den måde, bortset fra hø net. Foretrækker at de spiser fra jorden, så kommer de heller ikke galt afsted med nettet..



MVH Diana





0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen hønet
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 19:54

til føl, det er at gamble med skæbnen ;-)



Beklager taste og stavefejl


Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145


Sælges:

'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det tænkte jeg osse
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 20:31

den med hønettet, men jeg synes simpelthen osse det er noget grat når høet bliver blandet med tørven.


Han har været vant til at få høet i en stor balje inde hos mor. Nej jeg vil hellere lægge det på gulvet. der er ingen grund til at taget chancer.


Tak for det.


Hvad gør I så bagefter? Når de skal tages helt fra??


Køb dansk, det hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com



Molly sælges, eller udlånes:

www.heste-nettet.dk/lodge/495/hest/ 208325/

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 22:35

Hej

Vi har vænnet de første to fra , de er kommet på fold sammen med en legeonkel og så står de i en stor boks sammen om natten. der var noget kalden de to første dage men så var det ovre og de nyder at kan lege sammen. Det ene føl har kun gået sammen med sin mor den sidste måned da hans mor ville banke de andre hopper. De skal da helst gå sammen med et eller flere føl men ellers en rar onkel eller tante.

Du skal sørge for at holde øje med hoppens yver når du begynder at tage fra, det må ikke blive for hårdt og varm så er der optræk til yverbetændelse.

Når de tages helt fra tager jeg krybbefoder fra hoppen et par dage og hun får istedet alt det hø og græs hun kan spise , så plejer mælkebaren hurtigt at lukke ned.




TILSALG:

-Hingsteføl efter BH. Doolittle/Temple Wind xx/Lavallo på RDH Hoppe, MM Bronze hoppe.

-Opstaldning af føl fra sep-okt, prima forplejning, stor boks og meget foldtid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fravænning
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 22:51

Jeg satte bare mine i hver sin boks om natten, og i løbet af et par uger sørgede hoppen selv for, at det var slut med at die. Det var fantastisk let; men jeg ved ikke, om hun bare var speciel på det område.

Vh Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så fik jeg
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 23:25

osse lige svar på det med foderet til hoppen, Berit, tak for det. Stod nemlig lige og diskuterede det med Henrik. Han mente ikke det var nødvendigt men jeg mente at kunne huske vi gjorde det med Tabine dengang for mange år siden.


Jeg kan jo håbe på at hun selv sørger for at sige fra overfor ham.


Tog dem ind for 2 kvarter siden og tjekkede dem lige for et kvarter siden og der stod de begge og spiste hø. Så der var fred og ro i stalden.


Køb dansk, det hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com



Molly sælges, eller udlånes:

www.heste-nettet.dk/lodge/495/hest/ 208325/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil lige fortælle
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 11:25

hvordan natten er gået: Supergodt. Han har spist sit hø og spiste sin morgenmad.


Jeg trak ham ud på folden kl 915 og han gik så fint og stille, og hentede så hoppen og så blev der spist. Hun havde jo haft mælkeløb i nat og var godt spændt men ikke noget der er slemt.


Køb dansk, det hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com



Molly sælges, eller udlånes:

www.heste-nettet.dk/lodge/495/hest/ 208325/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider