|
|
| Matine |
|
|
Som avlshoppe  Ja, det er nok svært at finde en hoppe med større egenpræstation, men jeg er godt nok også glad for at det ikke er mig der skal vælge hingst til hende, da det må være svært kva. hendes afstamning. Men hun har jo heldigvis nogen af de bedste i landet til at vælge hingst til hende. Trælst at man ikke skal nyde hende på banerne mere, men det bliver spændende at se hende som mor. Hvis bare hun kan give lidt af sig selv med til føllene, så bliver de jo fantastiske. Jeg glæder mig til at følge hendes avlskarriere, og hun måtte gerne bo hjemme hos mig, hvis de en dag skulle blive trætte af hende, hvilket jeg dog tvivler Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende |
|
|
mon ikke de prøver bla shufro i hvert fald til et føl Ved du hvorfor hun er opgivet som ridehest ?
Beklager taste- og stavefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145
Sælges:
'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridehesten.com |
|
|
Der står at de har prøvet alt, og nu mener de ikke det er værdigt mere, hvilket jeg synes er stort af dem. Så nu skal hun nyde livet på folden, og så ifol fra næste år af. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klog beslutning |
|
|
Jeg læste lige artiklen, og man kan da kun tage hatten af for dem. Jeg synes det er nogle meget kloge beslutninger de har taget, og det bliver spændende at se hvad hun kan bidrage med til ridehesteavlen. Man må jo sige at hendes mor har gjort det mere end gennemsmitligt. Som dig Annette, tror jeg også at hingstevalget kunne give mig lidt panderynker.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bh hingst |
|
|
Tja... Mit bud til hende ville nu være Romanov.. Jeg tror med tiden han får en avlskarierre, som Schufro ikke kan nå til sokkeholderene  Men måske vælger de noget helt udenfor egne rækker. Om ikke andet så bliver det super spændende at følge hendes avlskarierre og hatten af for, at de nu vælger naturmetoden på hende. Altså fraset det stadig er inseminering, men at hun får lov selv at blive drægtig. Men hvad andet kan hun i realiteten også bruges til??? En stor skam vi ikke får hende mere at se i sporten. Hun var jo virkelig unik at se på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det måtte vist komme.... |
|
|
Der er lidt legende over det... Den hvide hoppe der kom dansende ind og rørte os til tårer, og bagefter dansede ud igen og blev væk.... Hmmm.... Jeg stemmer på Zack 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det bliver spændende! |
|
|
God afslutning for Matiné - når det nu ikke kunne være anderledes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt for hende |
|
|
Jeg synes, det er dejligt at høre, at de giver deres pensionerede heste en værdig afslutning på folden og ikke bare "får dem væk". Her tænker jeg også på Uffe og Cavan. Det bliver spændende at se, om hun kan få lige så stor succes som mor. Vi kan jo lave en afstemning om, hvem HN'erne tror, hun bliver ifolet med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det der rørte |
|
|
mig allermest ved artiklen var de medfølgende billeder af hende PÅ FOLDEN. Det er skønt at se hende sådan og hun ser jo dejlig lykkelig ud der. Det med at hun selv får føllet er som jeg har forstået det kun første gang. Derefter vil de skylle hende. Men det vedkommer jo i og for sig ikke os andre. Men det er jo både trist og glad nyhed. Nu bliver hendes næste epoke jo spændende at følge. Hingst?? Det vil jeg slet ikke komme med et bud. Jeg ville nok personligt vælge en DOA, så er chancen da for at få et velgående og rimeligt fornuftigt omgængeligt afkom da tilstede. Men da det jo ikke bliver mig der skal ride hendes føl så bliver jeg sikkert ikke spurgt , så det må de selv ligge og rode med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Artikkel |
|
|
Hvor har i læst den artikkel kan man ikke få et link, spændende bliver det at se føl efter hende. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
| Forfatter:  |
Fam Ruus |
| Dato:  |
17-08-2009 07:20 |
|
Uden dette skal være en mudderkastningstråd.... Havde vi ikke alle forudset dette med den ridning, hun har været igennem???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bevidst |
|
|
Uden dette skal være en mudderkastningstråd.... Havde vi ikke alle forudset dette med den ridning, hun har været igennem???
Næææh, det havde alle ikke forudset.
Hvilket du sikkert udmærket ved og derfor er din bemærkning for mig at se, et bevidst oplæg til en evigt tilbagevendende diskussion og.... ja mudderkastning.
Kan vi ikke bare få lov at forholde til avlen i den her tråd?
Mvh Tina, desværre uden Turpin (Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....) Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg undrer mig nu mere over at de overhovedet vil bruge hende i avlen.. Har Andreas ikke tidligere udtalt at hun ikke egnede sig til at være avlshoppe pga. sit temperament...?
- Cat - "Pinky, are you pondering what I'm pondering?" "Well, I think so Brain. But if we didn't have ears, we would look like weasels...."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
| Forfatter:  |
Fam Ruus |
| Dato:  |
17-08-2009 10:12 |
|
Cat *May Ray*: Det kan jeg også huske... Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt.. Tina *Turpin*: Jeg tror, der er mange, der var klar over den aldrig blev ridehest igen. I vores omgangskreds var vi ihvertfald ikke i tvivl... Og der er også andre, der har tænkt det: www.heste-nettet.dk/forum/14/868609/ 867689/ (Hvis du lige kigger tråden igennem, popper Matine's navn også op der)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Avlshoppe eller ej |
|
|
Nu er det jo ikke Andreas der skal bestemme om han synes Matine er værd at avle på. Især ikke da han slet ikke er ansat på BH mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PNdominik |
|
|
sådan forstår jeg det ikke... Jeg tror nok, at de har skyllet æg på hende her den sidste sæson og muligvis også sæsonen før og det vil de så stoppe med nu. Er ikke klar over om det er korrekt, men mener at have læst engang før, at hun blev skyllet. Mht. at avle på en hest med temperement, så er det tit, at det bliver væsentlig bedre af, at trække et føl på hoppen, hvilket de jo også forholder sig til i artiklen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan altså |
|
|
ikke finde artiklen på ridehesten.com eller google. kan i ikke sætte et link ind. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal |
|
|
bare gå lidt tilbage i arkivet over nyheder. Det er jo kun de sidste 6 nyheder, der er på forsiden  Og med hensyn til mudderkastning eller ej: så er Matine altså en hest, som har været trænet til den højeste samlingsgrad indenfor dressur allerede i en relativt ung alder. Selvfølgelig har sådan en hest et temperament, som ikke ville egne sig til skovturshest (for f.eks. mig!!) Jeg håber for Matine, at hun kan vænne sig til at være foldhoppe - og senere avlshoppe - det er jo også en ganske betydelig opgave her i heste-livet 
hilsner Sussie Stutteri Følholm
Følholm avler Haflingere og Varmblod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matine |
|
|
Ja .. Det skal nok blive en dejlig hest efter Matine .. Men er vi ikke lidt ude i at det er avl på en FOR register hoppe..
Men hvis jeg skulle vælge af dem på Blue Hors .. Så tror jeg nu det blev Don Romantic..
Men af alle så ville jeg nok vælge en af de store sorte, så som Uno Don Diego eller sådan en .. i hvert fald en renstammet hingst, da Matine jo er lidt af det hele..
/mette.
...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undtagelser |
|
|
Hvis Matiné er en forregisterhoppe, så kan dens hingsteføl vel ikke blive avlsgodkendt i DK vel? Skal vi lave et lille vædemål? Hvis den får et hingsteføl, så vil jeg tro, at det vil blive godkendt til avl.
Venlig hilsen
M
Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med |
|
|
Karen TT...
Synes det er sådan lidt sørgeligt at den ikke kommer til at gå på banerne mere. Kunne være så fantastisk med et kæmpe comeback med medaljer og det hele.... Ja ja, lidt naivt...
Men fin beslutning de har taget, bliver dælme spændende at følge både Matiné og hendes afkom senere hen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
mik27 ☻Mieke☻ Jeg tror helt bestem ikke DV går på kompromi med afstamningen på en avlsgodkendt hingst heller ikke fordi ejeren er Blue Hors eller moderen hedder Matine. Jeg tror BH satser på hoppeafkom til videreavl og hingsteføllene får snittet og bliver solgt som dressurhest, eller en beholder i håb om en ny Matine med tap. På BH er de jo også realistiske og ved godt det ikke er en hingst de skal satse på.
Til salg for avler: 9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano 5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro 4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro
Stævneskab købes Send besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skylle |
|
|
hvad betyder det? at der kommer en slags rugemor hoppe eller hvordan?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At skylle |
|
|
betyder, de skyller/tager æg ud af f.eks. Matiné og sætter dem over i en anden hoppe, som så er rugemor. Derved kan den hoppe som æggene kommer fra få lavet flere føl.
Stald Vestervang Med Lille prinsesse født 140409 samt Pony hingsteføl og DV hoppeføl
Odder Cecilia barnevogn i blå el. sort m/ X-dream 2 stel, velholdt og fra røgfrit hjem, købes!! -Skriv en mail el. PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der slet |
|
|
Hej Er der slet ingen chance for at hun kan komme til at gå dressur igen? Det ridt på you tube VM med Andreas, er det smukkeste dressurridt jeg har set, syntes folk skulle gå ind og nyde denne skønne hoppe. Tror nu nok man kan sælge afkom efter forregister hoppe når den har præsteret det Matinè har gjort, det er hvis kvalitet nok i sig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matiné |
|
|
Blev hun ikke omkåret/kåret op, nu da hun har gået så høje dressurklasser, eller fik hun kun R'et??
Synes Matiné er en skøn hoppe, jeg har selv en hoppe med noget temperament i. Min hoppe går nu med sit 2. føl, hun har kun haft godt af at få føl. Mit føl fra i år, er eft. "Uno" Don Diego, et rigtig godt valg til min Michellino hoppe. Don Diego fik vist nok 10 for temperament og opførelse i stald blandt andre hingste. Tror han er god til hopper med noget temperament i. 
Stald Vestervang Med Lille prinsesse født 140409 samt Pony hingsteføl og DV hoppeføl
Odder Cecilia barnevogn i blå el. sort m/ X-dream 2 stel, velholdt og fra røgfrit hjem, købes!! -Skriv en mail el. PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matiné |
|
|
Jo hun blev, ved ikke om det er kåret, eller omkåret i 2006 og fik henholdvis 9 og 10 taller og tildelt et R på baggrund af sine resultater ved VM i Aachen. Ærgeligt hende karriere på dressurbanerne er slut, men glæder mig til at se hvordan hun kommer til at klare sig i avlen. Og så synes jeg det er en meget stor, flot, dejlig og fornuftig beslutning de har tage på Blue Hors så hun kan få lov til at være hest og så senere avlshoppe!
Hilsen Maria Day-Light min nye stjerne, du er fantstisk " Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej Men alle mine tanker vil altid følge dig" Til min elskede Ridder 06.06.1998-10.07.2008 R.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Temperament |
|
|
Ja det er lidt sørgeligt at hun ikke skal gå mere. Men klart den rigtige beslutning. Jeg er lidt overrasket over at hun ikke er blevet skyllet tidligere? Men de har måske selv haft betænkeligheder ved hendes noget ustabile temperament. Hun er noget af en enmandshest. Ja det er godt det er proffer der skal vælge hingst til den dame! Jeg er jo Romanof fan, men har absolut ingen klog forklaring på at det lige skulle være ham de skulle vælge, ud over at jeg har mødt flere afkom med behageligt temperament.
Hilsner
Anja
Dejlig fjordhoppe på 1 år sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det skulle ifg |
|
|
ridehesten være zack der bliver den stolte fader til 1 føl, det kan da kun være en god sammensætning efter min mening 
hingste føl efter assendrplunds cayman mf.ak´s leflaro,mff leandro, mmf leonardo 2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring |
|
|
Nu er der efterhånden flere der har nævnt hvad de evt. tror Matine i er kåret i, men jeg blev nu nysgerrig og ville vide det, så jeg har slået hende op... Hun er kåret i ROR-F2 Med følgende karaketer: 991010 88 9109 9 De stammer fra en eksteriørkåring i 2006.
Til salg for avler: 9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano 5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro 4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro
Stævneskab købes Send besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zack??? |
|
|
Nu taler alle om Matinè's temperament, men hvis man så Zack i Herning som 4-års, så er det da småting i forhold til. Der måtte skiftes trækker undervejs, ellers var det gået grueligt galt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej |
|
|
I selve artiklen står der at hun skal have fred for sprøjter mm, efter alle de behandlinger hun har været igennem, med sin halthed. Så hun har ikke fået skyllet æg ud. Hun skal heller ikke før hun har leveret første føl. Hun har ikke vist brunst, så derfor fodres hun som avlshoppe fra nu af, også håber de hun begynder at udvise tegn på brunst. pt. står der at de påtænker at bruge Zack - så nogen har gættet/ønsket rigtigt herinde!
hej fra mig - ejer af verdens bedste Amse Bamse. c,")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja der kan |
|
|
man bare se hvordan vi alle fortolker det skrevne ord. Jeg læste det heller ikke som at hun har været skyllet før. Jeg er så mere i tvivl om jeres forventninger om hvordan DV vil forholde sig til et hingsteemne efter hende. Jeg er ikke overbevist om at de bare vil afvise. Hvis den er god nok så tror jeg faktisk de kårer den pga det helt ekstraordinære den nu Måske engang vil have. Men er det ikke ligesom da vi skulle tage stilling til om tronfølge loven skulle ændres INDEN kronprinsessen havde født sit første barn?? (det kom aldrig til afstemning men diskussionen var der) Jeg er meget forhåbningsfuld til at Matine kan affinde sig med sit foldliv og jeg synes det var nogle dejlige billeder der er af hende i Ridehesten. Under alle omstændigheder bliver afkommet jo nok ikke ridehest for alle og enhver. Jeg tror ikke de sælger det og ikke til hvemsomhelst. Bliver rigtig spændende at høre næste gang de lukker nyheder ud om Matine fra BH.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matine som hingstemor |
|
|
se det tror jeg aldrig kommer til at ske, for i alle de forbund hvor BH gør deres 'folder' der er en fuldleddet afstamning et krav, og jeg tror heller ikke selv at BH vil se evt hingsteføl som hingsteemner, men derimod som en kommende indtjening ved salg som ridehest - det tror jeg der er langt flere penge i...
Beklager taste og stavefejl
Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145
Sælges:
'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød) WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|