Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 hingstevalg, haster...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 14:23

Min lånehest har nu stået halt i ca 2 mdr, og er stadig ikke i orden. Den er ikke meget halt, bare ikke 100% iorden, og dyrlægen har svært ved at stille en diagnose.

Ejeren er nu begyndt at snakke om at sætte hende i fol, men det skal jo være nu, inden det bliver for sent for i år...


Jeg er blevet spurgt om hingst, men jeg er meget i tvivl. Hvilken hingst ville være oplagt? Jeg er helt på bar bund...


Hun er efter Sidney og har Præstegårdens Herold som morfar.

Det er en meget energisk og ridelig hoppe. Dog med temperament. Jeg er i tvivl om hun har været stillet til kåring.


I får lige et par billeder. Har desværre kun ridebilleder.






Mvh Stinne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 07:06

Har du hendes ID nummer eller navn, så ville det hjælpe på det.. eftersom vi så kan slå hende op på HD.




Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd
 
 id nr.......
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 23:23

Hendes navn er Tabita og id nr er 9603248.

Men hun er ikke kåret, og vil hvis hun sættes i fol skulle kåres. Hendes mor er vist kåret i F2.

Jeg ved hun har fået et føl der nu går stævner i Holland, men dette føl er ikke registreret. Og hvem det er efter ved jeg heller ikke...

Håber virkelig der er nogen der kan komme med nogle gode bud:o)



Mvh Stinne

0
0
Svar på denne tråd
 
 +'er og -'er
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 22:04

Hvad er +'er og hvad er -'er ved hoppen rent eksteriørmæssigt og gangartsmæssigt?

Hvor høj er hun og synes I føllet evt. skal blive højere?

Hvordan er hendes temp?

Er der nogle krav til race? Går dog ud fra I vil blive indenfor DV som moderen er kåret i...

Og går ud fra at det skal være en dressur hingst...

Hvad prismæssigt?


Nu med 2 føl

Petersmindes Lima e. Bøgegårdens Laurino - Bøgegårdens Lantano

Petersmindes Lincoln e. Bøgegårdens Laurino - Victory


Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd
 
 Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 22:10

....er hendes mor så ringe kåret at jeg ville sætte spørgsmålstegn ved om det er umagen værd at lægge et føl i hoppen. Når en hoppe er kåret med 6 som højeste karakter og 4 i bevægelse, så skal der altså rigtigt meget til at forbedre afkommet til en acceptabel kvalitet.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 22:29

Jeg har været på hestedata og fundet hoppen. Jeg vil derfor gerne lige sige at det lader til at hoppen (moderen) avler langt bedre end hun selv er, hendes afkom har i hvert fald fået langt bedre bedømmelser end hende.

Jeg var nemlig også noget skeptisk i starten, men måtte jo så kigge lidt på hvordan moderen avler da Tabita ikke selv er kåret og lemmerne er hos den ene hoppe forbedret til 87 og bevægelsen til 76, en anden hoppe har bestået sadelkåringen og har fået bl.a 8 i type, 67 i lemmer, 77 i bevægelse og 8 i helhed (en forbedring fra 5 i helhed hos moderen!!!), samme hoppe fik 9 i ridelighed!!!


Nu med 2 føl

Petersmindes Lima e. Bøgegårdens Laurino - Bøgegårdens Lantano

Petersmindes Lincoln e. Bøgegårdens Laurino - Victory


Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu kiggede jeg
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 23:15

....så også lige på mors andre afkom, og udfra dem er der kun en vek frem, forædlerblod. Da det klart er mors afkom efter en forædlerhingst der hæver sig op over de andre kvalitetsmæssigt.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 23:34

Hej. Og tak for svar:)

Tabita er selv 172, og er jo som i kan se lidt til den grove side. Føllet skal ivhertfald ikke være større...

Hun er startet i alle LA klasser på c-plan, det med placering. Hun har startet en enkelt MB for nogle år siden, men er uddannet til langt mere. Kan alle dressurøvelser...

Hun er ikke nogen stor gangmaskine der svæver hen over jorden, men hun er da ofte kommet hjem med et 7 tal for gangartet når hun har været til stævne, samt enkelte 8 taller i de frie øvleser...

Føllet skal selvfølgelig udelukkende være dressurpræget. Og i har ret i det skal være en forædler der kommer på, dog ikke en der afler alt for meget temperament da hun til tider kan være en varm dame.

Nogle deciderede forslag til hingst? Det nemmeste ville jo nok være at sende hende på Blue Hors, men vil enten Rush Hour eller Doolitlle være et oplagt bud???


Mvh Stinne

0
0
Svar på denne tråd
 
 forædler blod
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 09:29

nu har jeg ikke været på hestedata og kigge på hende + afkom, men forædler blod er ren xx eller en araberrace (eller hvad de hedder) som fx Mon Ami



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider