Jeg har lige fået erfarne hoppe hjem i søndags. Hun har stået ved hingsten i over 2 måneder.
Først gik der lang tid inden hun viste brunst og så løb hun om i første omgang. Hun har ellers holdt første gang ved alle de 7 føl hun har fået før. Denne gang (første gang hos mig) måtte der skylninger og castlick til, før scanning sagde ok for hjemsendelse. Så jeg krydser også fingre for at det bliver ved.
Lidt spam (håber det er ok, nu jeg endelig har fat i nogen NF folk):
I år har jeg valgt hingst med hjertet, i håb om at få en pony jeg selv kan ride med alle mine skavanker.
Nu er jeg voldsomt tidligt ude med at tænke på hingst til næste år, men er jo helt ny i denne verden. Derfor har jeg brug for råd.
Hoppen er efter Stegstedgaards Thor med Offem Arenas til morfar. Hun er den gamle type, men kåret i 1. klasse. Hendes eneste 7 tal var for bagben.
Jeg ønsker mig ædelhed, og god bevægelse uden at gå på kompromis med temperamentet. Hvem af de hingste der har leveret et par årgange er gode til at lave det?
Hun har b.la. fået et rigtig godt bedømt føl efter Monday Moscan. Han er ædel og viser super konkurrenceegenskaber.