RikkeG: Jeg er ked af at høre at han ikke er i bedring.
Hvis der er tale om CA, så er der jo desværre kun en vej, og det er forværring hele tiden.
Jeg kan godt forstå at landbohøjskolen er interessede i at forske i denne sygdom, det ville være fantastisk hvis de danske dyrlæger kunne være mere up to date på denne sygdom, jeg kender flere der desværre har stået med CA føl.
Men personligt, ville jeg såfremt prøven kommer til tilbage positiv for CA, lade føllet aflive med det samme, og herefter donerer denne til obduktion, jeg ville ikke lade føllet gennemgå undersøgelser inden aflivning.
Er han positiv for CA, ved du samtidig at både din hoppe og faren til føllet bærer på dette CA Gen, så du kan for fremtiden sikre dig ikke længere at få et CA føl, ved kun at bruge CA fri hingste på hende.
Dog burde hingstejer (ved ikke om det er din egen) selvfølgelig også informeres så de for fremtiden kan informere de hoppe ejere vil bruge ham, samt få testet egne hopper og derved selv undgå CA føl.
Nu kan jeg ikke lige se afstamningen på dit føl? Hvor meget araber rummer han? og hvilke arabiske navne er der tale om i afstamningen?
Held og lykke med den lille dreng, jeg krydser fingre for at prøven er negativ.