Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Savsmuld i foleboks??
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 21:16

Hej alle jer.


Jeg er så småt begyndt at tænke på, om jeg skal strø med savsmuld i min foleboks, for at være sikker på et solidt underlag? Jeg bruger normalt halm, men min hoppe vader så meget rundt i sin boks, og skubber i øvrigt halmen ud ad, at al halmen altid ender ude i siderne. Jeg er begyndt at tænke meget på, hvordan jeg skal gribe det an, og er efter at have læst mange gange her inde, at der ikke må være nogle bare pletter i boksen for føllet, blevet lidt bekymret.

Hvad vil I foreslå? Og hvor lang tid før skal jeg eventuelt strø med savsmuld?


Mvh Ea.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har savsmuld
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 21:22

i boksene og gør rent og lægger klar 4 uger før termin. Et par dage før kommer der halm ovenpå.


Når navlen er tør, fjerner vi halmen igen.

Vores står på mindst 10 cm fast, fjedrende bund og ingen bare pletter.


Eva


Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 spåner...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 21:25

Jeg har også spåner (og træpiller) som bund - når folingen er op over kommer der lidt halm rundt i boksen, det fungerede fint sidste gang....


Folealarm udlejes... Ledig hele marts


kontakt mig her eller pr mail: herlev_mori@hotmail.com


Gasbeton sælges www.billiggasbeton.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 God bund :o)
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 21:34

Samme hér - dog med hamp i stedet for spåner ;)


FB Gangster

Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun halm
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 21:37

Vi bruger kun halm, der muges sidste gang ca 2 uger før foling. det sidste stykke tid arbejdes der meget på at få lavet en fornuftigt bund med kanter langs boksvæggen.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spåner og foling..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 22:20

Jeg har valgt at min hoppe skal fole på spåner.

1 md før termin gør jeg hendes boks klar, og ligge et lille lag halm over.

Dog vil der stadigvæk blive muget dagligt.


Har flere gode erfaringer med hopper der har folet på spåner.


Camilla Gravers Johansen ©


Jasmin ifol med Saxo Højgård. Termin 9. Maj 2009

©





0
0
Svar på denne tråd
 
 dfgjdfhj
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 22:24

vi gør som charlotte og det har altid fungeret perfekt!




Carina og hestedyrene!

Sille ( med Tailormade Temptation baby i maven ), Ametyst, Credit, A´conto og lille Contrast

opstaldning pr 1 januar tilbydes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 madres i boksen
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 17:44

bruger også kun halm, og sørger for en god fast, tør madres op til folingen.



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider