Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 DH hoppe oplysninger?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 17:41

Hej Alle


Jeg har lige brug for jeres hjælp igen :-)


Hvordan finder jeg stamoplysninger på en hoppe som denne:


M: PAMINA (0000740 DV DK), DH


Og hvad betyer DH ?


Jeg har prøvet at søge på dansk varmblods hjemmeside, men er ikke blevet kloger..


På forhånd tak.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestedata
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 17:52

Det kan du finde ved at tegne abonnement på Hestedata.dk, eller melde dig ind i DV, så er dette abonnement gratis.


DH=Dansk Hovedstambog, hvor hun altså er kåret. Nærmere detaljer om kåringen kan også findes i hestedata.


Hilsen Helle



Stutteri Shah

TIL SALG:
Talentfuld holstener hoppeplag ud af eminent spring hoppestamme.
Kjær's Camilot



0
0
Svar på denne tråd
 
 Shah svar
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 18:02

Det at den er kåret i Dansk Hovedstambog er det godt eller skidt? For ved de kan køres "forskelligt", hvis du forstår hvad jeg mener altså RDH hoppe osv. ved godt hoppen ikke er det, det var bare for at give et eksempel.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 18:16

godt når hoppen er gået i DH (hovedstambogen).


Det at nogle hedder RDH skyldes at de har bestået en rideprøve og derfor får et "R" foran kåringsbenævnelsen. Dermed kan de hedde RDH (bestået rideprøve og gået i Dansk Hovedstambogen) og RDS (bestået rideprøve og gået i Dansk Stambog).



Kirsten


Dygtig og erfaren mønstre søges!

Kiranette Kildemark ifol ved Painted Black, termin d. 4.5.2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Kirsten
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 18:18

Tak for det Kirsten, endnu engang med et hjælpende svar :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige endnu et spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 18:41

En omtalte hoppe som er kåret i DH, altså dansk hovedstambog ville den være godkendt i min. Forregister 1 eller Forregister 2 ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kåring
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 18:50

F1, F2 og F3 er det der korrekt hed Bilag til Hovedafsnittet. DR, DS og DH tilhører derimod Hovedafsnittet.


F1 er enten helt uden afstamning eller efter en ukåret hoppestamme og en kåret hingst.


F2 er efter en kåret hingst og en F1-hoppe.


F3 er efter en kåret hingst og en F2-hoppe.


Afkommet efter en F3-hoppe og en kåret hingst kan optages i Hovedafsnittet.


DR er en hoppe kåret med 5 i helhed.


DS er en hoppe kåret med 6 eller 7 i helhed. Der kræves minimum kåring i hvertandet led på morsiden.


DH er en hoppe kåret med 8, 9 eller 10 i helhed. der kræves kåring i 3 ubrudte led på morsiden.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider