Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Kan hun klargøres med føl..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 23:51

Hej..


Una er jo endnu ikke kåret og hun venter sit andet føl.


Egentlig ville jer gerne ifole hende igen i år. Hun stortrives som gravid.. og hånden på hjertet det er bare svært at få tid til ridningen med to små rollinger.


Men hun skal jo kåres i taf og gerne med et fornuftigt resultat. Jeg forventer ikke mirakler, men hun kunne nu sagtens se bedre ud.


Er det overhovedet smart at ifole hende igen i år, eller er det bedre at ride hende et år, så hun bliver fin igen, og derefter ifole og kåre hende??


Jeg ved godt at hun sagtens kan rides mens hun er i fol, men pt er hun enorm og og absolut ikke med på de store udfoldelser. Hun har stadig 3 måneder til termin og hun er virkelig stor.


Hvad ville i vælge??


Louise


Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 00:37

Det må du vist bedst selv vide...hvor vigtig er denne kåring for dig og for videre evt. avl mv. ?


Såfremt at du ikke har tiden og at hun stortrives med at være avlshoppe mv. - hvormeget bøvl mv. vil der så være mht. denne kåring ? - og vil det være det værd?


Yderligere hvornår på året får hun føl? vil hun evt. kunne få føl så tidligt/sent at dette ikke påvirker hendes fysik til en evt. kåring???


Mvh.


OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009




0
0
Svar på denne tråd
 
 Indenfor TAF
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 06:46

....SKAL hoppen kåres og jo ældre hoppen bliver desto sværere bliver det også. Så jeg ville bare få det overstået.


Nu kan jeg ikke huske, er det en trakehnerhingst hun er drægtig med denne gang? For så skal føllet jo også bedømmes for at kunne registreres.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 07:26

Ja jeg vil også sige afsted til kåring...og held og lykke


Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl



Oldenborg heste sælges. Ring og hør hvad vi har.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 08:47

er det ikke en trakehner, hun skal have føl med..


Una har først termin den 2. juni og selvom jeg valgte at insiminere i følbrunsten bliver det alligevel lige sent nok. Hvis hun skal nå at komme i form efter hun har folet til næste år..


Jeg tror jeg lader hende gå tom i år og så få redet hende op. Jeg er mest bekymret for hendes meget lidt muskuløse overlinie og den bliver i hvertfald ikke bedre af sig selv.


Så må Okavango vente et år mere... Håber ikke han bliver fuldtids sportshest det næste år.



Louise


Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følbrunsten
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 08:52

Jeg ville da bruge følbrunsten, vi har selv en hoppe der drillede for 3 år siden og først blev drægtig 2. august. Heldigvis valgte hun at fole før tid, så føllet kom 24. juni. Vi lavede en aftale med hingsteholder om at blev hun ikke drægtig i følbrunsten, så måtte vi overføre. Sidste år folede hun 8. juni, vi gentog successen og i år har hun termin 22. maj.


Men omvendt så ville jeg nok ifole med trakenerhingsten, og så stille hende til næste år med trakehnerføl ved siden. Det signalerer lidt mere seriøsitet.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men Charlotte
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 13:18

vil det ikke være utopi at tro på et pænt kåringsresultat hvis hun ikke er i form??


Jeg mener selvfølgelig kan hun rides mens hun er i fol, men denne gang har hun sagt fra meget tidligt.


Her er lige et par billeder af hoppen:





Hun er på disse billeder næsten 8 måneder henne, og hun bliver bestemt ikke mindre.


Hvis jeg ifoler hende igen i følbrunsten, vil hun efter foling kun have 2 måneder til at komme i form inden en kåring. Uanset hvad stilles hun ikke til kåring før 2010 med eller uden trakehner føl ved siden.


Jeg vil gerne have hende kåret i 2010, men jeg vil jo også gerne have det trakehner føl. Det er svært at blæse og have mel i munden samtidigt!!!


Det er heller ikke sikkert at hun er hovedstambogs-egnet uanset hvor god form hun er i, men man håber vel.


Louise


Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Form og form
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 13:25

....er jo 2 ting. Hun må ikke være tynd, men det behøves jo ikke ligefrem være tip-top ridekondition for at få den kåret.


Hvorfor skulle hun ikke komme HT, det er jo oftest størrelsen der flytter hopper ned i TS.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 15:03

for dit svar...


Det med størelsen var jeg så ikke klar over.


Hun er ikke en stor dame, men ca 163 eller 164 men det er vel også acceptabelt.


Jeg synes egentlig hun holder sig rigtig pænt til hun ikke har været redet specielt meget de sidste 2 år.


Jeg vil tænke over det.. Vil jo gerne have hende ifolet igen når det er den måde hun og jeg trives bedst.


Louise


Louise


Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider