|
|
| når i udlåner hopper til avl? |
|
|
hvad gør i når i finder en låner som vil låne jeres hopper til avl.. tænker mere heni retning af kontrakt? sikre i jer? . hvis de springer fra jeres aftale af den ene eller anden grund? hvad skriver i?.. tingene kan jo ændre sig for alle så man er nød til at melde fra..af gode grunde og i realiteten er det meget nemt at springe fra hvis man ikk har noget på papir..
mvh sussie..
Den heldige ejer af den smukke cesanta ox.(nu med lille ceduina.ud af beduin ox) cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..TAK for alle de år vi havde sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hej alt bliver skrevet ned så man er sikret både på den ene og den anden måde.. nu ved jeg ikke om du er låner eller udlåner..hvis du er udlåner såå husk at få skrevet ned at såfremt kontrakten ikke overholdes at du kan hente hesten fra dag til dag og at føllet så er dit.. Og det samme hvis der er økonomi i det så kan hesten hentes også såfremte betaling ikke finder sted mvh.Liselotte hoppe udlånes til avl ved ejer
Dv heste sælges 1 års hoppeføl efter midt west ibi light 1 års hingsteføl efter midt west ibi light 2 stk 4 års vallakker efter Midt west ibi light. 1 5 års vallak www.123hjemmeside.dk/hegnsly 2 føl er s ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er udlåner |
|
|
tænker mere henad hvis demder vil låne hesten springer fra inden de skal låne hoppen og afhente den?
mvh sussie..
Den heldige ejer af den smukke cesanta ox.(nu med lille ceduina.ud af beduin ox) cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..TAK for alle de år vi havde sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 141234 |
|
|
hej der har jeg ikke haft skrevet kontrakt, den er først trådt i kraft der mvh.Liselotte
Dv heste sælges 1 års hoppeføl efter midt west ibi light 1 års hingsteføl efter midt west ibi light 2 stk 4 års vallakker efter Midt west ibi light. 1 5 års vallak www.123hjemmeside.dk/hegnsly 2 føl er s ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok........ |
|
|
mvh sussie..
Den heldige ejer af den smukke cesanta ox.(nu med lille ceduina.ud af beduin ox) cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..TAK for alle de år vi havde sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låner... |
|
|
Du kunne med fordel lave kontrakten allerede inden ifolingen, hvis du har fundet en låner. Hvis låner springer fra sent, så står du jo med håret i postkassen. Hvis du skal have penge for at låne hoppen ud, ville jeg skrive, at låner skal betale en %del af prisen, selv om hun hopper fra. Måske skal du også overveje, hvad der skal ske, hvis hoppen ikke kommer i fol. Held og lykke! Hun er en vildt lækker hoppe, så låner er heldig!
mvh Stine
Araber og pinto araber http://www.sk-farm.dk - nu også med shettere!
Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
|
|
stine:tak for de søde ord..har desværre 2 gange haft lånere som er sprunget fra af gode grunde,men nu står jeg og har sagt nej til andre som kunne ha været mindst lige så gode lånere.. så nu tør jeg ikk at prøve for 3.gang at finde en låner uden at få lavet en kontrakt..så hvad kan man kræve inden,så folk overvejer det mere inden de sir ja..for det er jo meget nemt at springe fra uden kontrakt..
mvh sussie..
Den heldige ejer af den smukke cesanta ox.(nu med lille ceduina.ud af beduin ox) cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..TAK for alle de år vi havde sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meeennn |
|
|
men på den anden side skal hun ikk udlånes for enhver pris..men spild af god hoppe,da hun ikk laver noget pga gammel skade.. 
mvh sussie..
Den heldige ejer af den smukke cesanta ox.(nu med lille ceduina.ud af beduin ox) cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..TAK for alle de år vi havde sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smuk hoppe |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
07-03-2009 22:15 |
|
du har dig der; ingen tvivl om det 
Mvh Janni
Venter føl efter Mon-Ami X April 09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udlån af hoppe |
|
|
nu har jeg haft mine hopper hjemme ved udlån af maven, men jeg har det lidt sådan at hvis der overhovedet ikke er påbegyndt ins eller lign., så genere det mig ikke hvis låner springer fra, så kan man altid selv ifole eller også vil det jo bare være som det nu engang ellers ville være gået hoppen hvis man ikke engang har overvejet udlån. Ser først et problem hvis der er påbegyndt ins., for selvom man har alt på skrift så kan det gå galt, ved i hvertfald Charlotte har prøvet dette.
Beklager taste- og stavefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| penge..... |
|
|
nu havde jeg af økonomiske grunde valgt at udlåne min hoppe,så det har meget betydning for mig når låner springer fra..og har ikk råd til selv at lave føl på hende..men tog måske chancen hvis der var salg i det..men kan se det er vært at komme af med de små..så jeg har ikk råd til at tage chancen..desværre da jeg mener det er en god hoppe.. men skidt det går nok alligevel..så må jeg bare få det til at køre alligevel..
mvh sussie..
Den heldige ejer af den smukke cesanta ox.(nu med lille ceduina.ud af beduin ox) cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..TAK for alle de år vi havde sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laver kontrakt |
|
|
Jeg har prøvet det 2 gange (den sidste gang er nu hvor jeg har en hoppe der skal fole om 3 måneder). Begge gange haft hopperne her hos mig. Af kontrakten fremgår det at det er lejer der betaler sæd, ins. dyrlæge, scanning m.m., såfremt der kommer et levende føl, betales der x kr. til mig senest 14 dage efter fødsel, ellers er føllet mit. Jeg forpligter mig til seriøs fodring og hoppens trivsel iøvrigt. Desuden er lejer selvfølgelig altid hjertelig velkommen til at komme og besøge hoppen.
Med venlig Hilsen Leise Rikke Pedersen Stutteri-carmen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sussie... |
|
|
... mon ikke du stadig kan nå at finde en, som vil låne hende? Sæsonen er jo kun lige startet. Kan i øvrigt godt følge dig i, at man selv ville lave føl, hvis man havde garanti for salg. Salget af føl er tilsyneladende gået helt i stå, så jeg forstår godt, man vælger ikke at ifole, hvis føllet ikke er til en selv. Stod der en med pengene for føllet i hånden, var det langt nemmere, ikke? For det er nu sjovt at få føl 
mvh Stine
Araber og pinto araber http://www.sk-farm.dk - nu også med shettere!
Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej sussie |
|
|
hmm ja den er lidt svær, for har jo fuldt med og set det er klippet 2 gange og jeg har bare så ondt af dig for det er da død frustrerende at stå der en gang til. hvis jeg var dig og tog penge for udlån, ville jeg bede om at en del af dem skulle betales ved underskriften, og beløbet mistes hvis låner hopper fra, men ved ikke hvordan du gør det. på den anden side ville jeg finde en låner som kunnen afhente hoppen inden for rimelig tid, men el ja så ved jeg ikke om man kan lave nogen garantier på nogen måde, den er lidt svær. held og pøj med det og ja det er så ærgeligt at man ikke ved hvor længe man er om at sælge de små afkom, puhhh jeg har tit samme tanke, men tager aligevel chancen i år, det kan jo være mit kommende hingsteføl kommer. mvh carina
http://staldcado.webs.com/opdateret se salgsheste Dato for Ox Araber hingste og salgsdag er D 15 marts 2009 start kl. 10.30-15.00 entre 30 kr børn u.12 år gratis. afholdes på Vallensbæk ridecenter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt skal med! |
|
|
Som Mette skriver, så har vi prøvet at hænge på regningen for bedækningen, da jeg havde taget det som en selvfølge at man betalte sine regninger andetsteds dvs for sæden og den inseminerende dyrlæge. Vi havde godt nok skrevet i kontrakten at lejer skulle betale for disse ting, men ikke at lejer SKULLE gøre det.  Stutteri Ask som havde leveret sæden var dog så flinke at de kun tog betaling for én sædforsendelse, hvor der var sendt 4 gange. 
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt det der |
| Forfatter:  |
Stutteri GKV |
| Dato:  |
11-03-2009 12:14 |
|
kontrakthalløj er noget af en jungle. Hvis den skal have nogen gyldighed overhovedet og være mere værd end det papir den er skrevet på er det meget vigtigt at man husker at indføre en konsekvens, hvis kontrakten brydes. VH Gunni.
Opdræt af 100% crabbet fuldblodsaraber.
The Wind Of Heaven Is That Which Blows Between The Horses Ears
http://www.gu-ku-vi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan... |
|
|
Undskyld Sussie, at jeg lige drejer tråden lidt, men hvordan gør i når kontrakten skrives? Tænker på udregning af pris for lån af hoppe, risiko fordeling hoppe/føl - ejer/køber osv.? Vi havde i efteråret forespørgsel på et af vore føl i vente og jeg blev noget overrasket over alle de ting, man er nødt til at tage højde for i sådan en kontrakt - umiddelbart lød det jo så nemt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
jammie:ja det er møguheldigt da men man kan desværre ikk forudsige at dem der skulle låne hende desværre måtte springe fra..og det bestemt ikk pga jeg har store krav til dem .. jeg har også besluttet råd eller ej så skal hun ikk udlånes til enhver pris.... kan godt se uanset hvad er det en jungle uden lige det her kontrakt noget ....
mvh sussie..
Den heldige ejer af den smukke cesanta ox.(nu med lille ceduina.ud af beduin ox) cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..TAK for alle de år vi havde sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "opstaldning" |
|
|
Vi ville gerne leje et par maver ud, og min model var "opstaldning" af hoppen fra den var scannet drægtig med følejers valg af hingst, som han selvfølgelig også skulle betale selv samt udgifter i forbindelse med sæden. (Hopperne bliver her, og følejer kan hente et "tamt" fravænnet føl). Opstaldningen skulle forfalde løbende, månedsvis forud, og blev der ikke betalt, ville jeg abortere hoppen, så jeg i hvertfald ikke hang på et føl jeg ikke var interesseret i, alternativt beholde føllet hvis det var et interessant føl. Alt selvfølgelig på kontrakt. På den måde står man ihverfald ikke med et føl man ikke selv har valgt, men som man skal forsøge at sælge til anden side fordi "hoppe mave lejer" springer fra når føllet er afhentningsklar. Ved salg af føl, tager vi også altid depositum ved aftalens indgåen, hvis føllet et yngre end fravænnet. Venlig hilsen Lise
Stutteri Godthaab tilbyder: seriøs ifoling; med køle-og frostsæd eft. eget valg. Salg af spændende velfungerende afkom efter egne RDH hopper primært af hannoveraner afstamning. Udlejning af hoppemaver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|