Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Foder/tilskud inden bedækning?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 19:09

Høre om mange der taber føllet eller bare ik kommer i fol i år/sidste år.


Vil høre hva folk anbefaler at give hoppen inden bedækning, så der er størst chance for at den holder føllet.

Min hoppe skal til hingst sidst i april.




Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...




Rideudstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 19:46

Tror bare det er uheld at hopperne taber føllet eller ikke vil komme i fol og at det intet har med fodringen at gøre...


Det eneste jeg har hørt er at hopperne godt kan blive svære at få i fil hvis de får for kløerholdigt græs, men om det passer lader jeg stå i det uvisse.

Min har i hvert fald ingen problemer


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 e vit.........
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 20:40

e vitamin er vigtigst. Ellers beta caroten, svovl (msm), d vitamin, saftfoder (ex gulerødder) og generelt efterligne græsset mest muligt.


Det råd fik jeg af kirsten ( hestenshelse.dk) , og min 10-årige mus kom i fol for 1. gang. Meget sent på sæsonen, skal siges :)


Lone



Jeg keder mig, derfor er jeg her

0
0
Svar på denne tråd
 
 equestro
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 18:39

jeg kan anbefale Super E og Beta caroten fra equestro, det forhandles af dyrlæger og der startes et par md. for ifoling og foresætter ca. 1 md. efter hvis man køber 3 kg af der så passer det til 1 hest. sådan en kur koster lige under 1500.- men hvis hoppen er der første gang er pengene jo givet godt ud og det har været tilfældet med mine hopper.


mvh. Berit


Venter føl efter: Schufro på Weltmeyer hoppe/ Doolittle på Temple wind hoppe og Zack på De niro hoppe

www.staldlindballe.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 En go...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 22:12

...idé kan være at gi Beta Karotin nogle mdr. før hoppen skal ifoles.

Jeg har brugt kiksne fra Salvana, det har virket rigtig fint!

Tror dog ikke det har indflydelse på om hun beholder fosteret , men er lettere at ifole.






Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskud mm.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 22:29

Er også helt sikker på at det er uheld og hopperne kaster føllene.


Så længe du har en hoppe som er i fin foderstand og får sine vitaminer - så har man gjort hvad man kan gøre.


Min hoppe kom ifol i første hug sidste år, uden nogen form for tilskud.


Camilla Gravers Johansen ©


Jasmin ifol med Saxo Højgård. Termin 9. Maj 2009

©





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 02:59

Har du fået proff. undersøgt hvorfor at hoppen evt. smider føllet...?? såfremt hvad sagde dyrlægen så ??


Har hun været succesfuldt ifolet ?


Hvor gl. er hun ?


Hvad er ifolings % og sædkvaliteten hos de hingste som du bruger..?


Kender til en DV avler der har en hoppe der ofte smider tidligt på trods af alt...

De har så fundet ud af at det er noget med at hun er for "løs" i hendes livmoderhals...dvs. at ægget falder ud...

Dette løser de ved at give hoppen katte p-piller (10 styks pr. dag efter hr. dyrs. anbefaling) i en kort periode efter ifolingen...derefter har ægget sat sig og alt forløber godt..;o)


Kend dine muler..det er et MUST ;o) !!!!


Mvh.






OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009




0
0
Svar på denne tråd
 
 Op til i foling
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 09:19

Har jeg de sidste år brugt BetaCaroten fra TRM, og med stor succes, og dem jeg kender der har brugt det, de har også fået hopper ifol.


De skal have det seks uger før ifoling, og mener det er tre måneder efter, dette har jeg dog ikke gjort i tre måneder, da hopperne der er på græs igen.


De skal have 50 gram om dagen, hvilket de heller ikke har fået her, da de får Zucht fra Marstall, hvor der også er tilføjet BC, derfor får de ca det halve, og jeg har da fire drægtige hopper i år ud af fire, hvor af den ene har været meget syg midt i sæsonen.


Du kan se mere om det på www.hhcare.dk eller på www.stutteri-taldorf.dk



Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


51 point Leonid holstenerhoppe sælges !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!



0
0
Svar på denne tråd
 
 1245678
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 14:01

Nu fejler min hest ikke noget, andet end at den står skadet så vil gerne have en ny ridehest efter hende.


Så det er første gang hun skal sættes i fol og vil jo rigtig gerne at hun holder første gang.


Hun er 8 år i år og hingsten bedækker for hånd og får mange afkom.


En skriver at hun giver svovl (msm), hun får i forvejen msm og glukusamin for at hjælpe hendes led som er skadet.


Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...




Rideudstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beta-Carotin.
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 12:16

Nogle der har prøvet den fra Solanum?


Mange knus fra Evidence, Elegant Spotlight og Lene


www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk


Part/passer søges i Helsingør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beta-Carotin.
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 17:32

Endnu et spørgsmål. Hvor meget Beta-Carotin er der i lucerne/ Green power gras? Er det nok hvis ens hoppe får en del af det?

Hun kan godt være i brunst i meget lang tid. Er det et problem? Og noget jeg kan gøre ved?


Mange knus fra Evidence, Elegant Spotlight og Lene


www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk


Part/passer søges i Helsingør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 11:09

Min venindes hoppe skal ifoles i år for første gang.

Hoppen skal have PAVO Fertile som tilskud ca. 1½ måned inden forventet inseminering.


Jeg brugte for 3 år siden Beta Caroten fra Salvana. Det var en "slat" jeg købte af en bekendt. Der var nok til flere måneder, men jeg havde kun behov for 2 måneder, så det passede fint med mængden. Min hoppe synes dog ikke særlig godt om det, så der skulle godt med olie og melasse i før det kunne ædes..


Nu får min hoppe (forhåbentligt) føl hvert år, så de sidste 3 måneder inden foling fodres hun med PAVO Podo Lac, hvor der er alle de nødvendige vitaminer og mineraler for føllet. Og også beta caroten.




WWW.ELBKGAARD.DK

Venter føl efter

Blue Hors Romanov maj 2009

Pony-vallak fra feb. 08 sælges billigt!


0
0
Svar på denne tråd
 
 1245678
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 18:18

Nu har min hoppe før fået foder fra pavo men hun fungere bare ik på det foder, så vil helst uden om det.


Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...




Rideudstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pavo Lac.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 18:26

Og min kan ikke holde huld på det.


Mange knus fra Evidence, Elegant Spotlight og Lene


www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk


Part/passer søges i Helsingør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 E vitamin, selen og betacarotin
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 20:15

^^ Er rigtig godt at bruge...


En af mine hopper har været på kuren i 3 måneder.

Og 1 månede på Super E fra equistro... Men jeg gav altså kun 500 ved dyrlægen. Kan se en skriver 1500 længere oppe i tråden. Men det er vel med betacarotinkuren også ?:-)


Om ca 16 dage kan jeg fortælle jer om betacaroten fra Solanum virker.

Men imiddelbart har min hoppe fået nogen super fine brunster af det!


Malene Pedersen

www.ejaaz-arabians.dk


Rytter af den smukke hingst Wareno OX

Jeg lever og ånder for araberhesten!



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 21:15

Ang. PAVO foder, så kommer det MEGET an på hvordan man sammensætter sin foderplan. I perioder hvor føllet dier rigtig meget (hoppe på Lac), så er der en kurve man skal følge med antal kg. Min hoppe har været nem at fodre på, dog ikke når hendes føl er ved at være stor. Men så får hun stadig samme mængde Lac og oveni valset byg eller lucerne. Og selvfølgelig masser af hø




WWW.ELBKGAARD.DK

Venter føl efter

Blue Hors Romanov maj 2009

Ponyplag sælges:

Haf/OX, vallak forv. stg. 148

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider