|
|
| Bedste Sandro Hit søn? |
| Forfatter:  |
MarianneB |
| Dato:  |
27-11-2008 23:33 |
|
Hvilken er jeres favorit? Og gerne hvorfor 
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sonny Boy og Sedinger. |
|
|
Kan ikke rigtigt forklare hvorfor, men jeg vender hele tiden tilbage til de to når jeg kigger på Sandro Hit sønner. 
www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk
Opstaldning søges til sød hoppe.
Kommende military/springstjerne sælges. Hoppeføl født i 2008. Med vilje & styrke.
Fuldblodshoppe kårede i DH sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jae :-) |
|
|
Jeg har vist tabt mit hjerte til swarovski, og så venter jeg stadig på at se en samba hit der har lidt af poetins wauw.
Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stedinger |
|
|
Det er selvfølgelig den, der ligger i maven på vores Laura ej, spøg til side, jeg har en stor svaghed for Stedinger.
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er den... |
|
|
....store fan af Sandro Hit blodet. Jeg er begejstret for mange af hans sønner! Hvis jeg skal vælge de 3 bedste må det være: Stedinger Sunny-Boy Sir Donnerhall og mange flere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Show Star |
|
|
Jeg er nok mest begejstret for Show Star, han er en af de få Sandro Hit'er med resultater. Derudover Samarant og San Rubin som begge har fuldblodsmormor og spændende dressurmorfædre. San Rubin blev desværre bare solgt til USA.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov hov.... |
|
|
I glemmer lidt at fortælle hvorfor!! (følger lige med på sidelinjen )
Venlig hilsen
Terese Danish Design Horses
Se salgsheste på www.designhorses.dk - nu med priser ;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVORDAN |
|
|
Kunne jeg glemme Show Star  Pinligt. Brugte ham selv for 3 år siden hi hi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| San Amour |
|
|
Paul Schockemöhle har sagt at det bedste Sandro Hit-afkom han har set er unghingsten San Amour, og dette vil jeg give ham ret i! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lækre... |
| Forfatter:  |
MarianneB |
| Dato:  |
28-11-2008 12:28 |
|
Det er lækre hingste basser allesammen. Er der nogen der har brugt disse herrer og med hvilket resultat, gerne med billeder 
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MariannB |
|
|
Du er velkommen til at kigge på min hjemmeside, der er billeder af en Sandro Hit, Sunny Boy, Sir Donnerhall og Show Star.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jakobine |
| Forfatter:  |
MarianneB |
| Dato:  |
28-11-2008 12:42 |
|
Uha nogle dejlige afkom i har fået jer. Hvad gav i for Temptation i år?
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Tak;-) |
|
|
For de pæne ord, vi er også rigtige glade for dem  Temptation kostede 3.000 + 4.000,- + moms.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandro Hit søn |
|
|
Jeg er vist nødt til at sige Swarovski, venter selv føl efter ham næste år. Og så har han lige bestået sin 70-dages materialprøve med bravour, så det jeg kun glæde mig over.
Thrine *** Super dressurhoppeføl til salg! Billeder og video haves. Se link til video på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandro hit |
| Forfatter:  |
Kizzer (Stutteri Volstrupgaard) |
| Dato:  |
28-11-2008 16:29 |
|
Swarowski og Sir Donnerhall Swarowski fordi han er helt enorm flot gående, og virkelig er så smuk (: Sir Donnerhall fordi han også har nogen dejlige gangarter, og er en utrolig fin hest udseendes mæssigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er vild med Stedinger og |
|
|
Swarowski og mange af de andre. Jeg synes Sandro Hit laver en super type. Ædle, langbenede og en flot front og ovenikøbet et kønt hoved. Samtidig et stærkt bevægelsesforløb. Det er jo ikke til at stå for!!! Normalt er jeg mest trakehner menneske, men jeg MÅTTE prøve at lave en Sandro Hit. Og resultatet har bestemt ikke skuffet.
Jeg har i år selv haft glæden er at få et Sandro Hit hingsteføl. (jeg håbede jeg fik en hoppe jeg kunne beholde i avlen) Så derfor er Han til salg. En smuk og dejlig velgående dreng, se ham under salgsannoncer. Morlinien er Mago xx og trakehner. Jeg har en portion sæd liggende i fryseren som skal bruges til sommer 
Med venlig Hilsen Leise Rikke Pedersen Stutteri-carmen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvalitet |
| Forfatter:  |
MarianneB |
| Dato:  |
30-11-2008 13:55 |
|
Dem af jer der har brugt disse dejlige sønner, har i oplevet problemer med sædkvaliteten, levering eller andet? Gode og dårlige historier modtages gerne.
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Jeg var på avleraften ved Poul Graugård, han mente ikke Swarowski, var hingst man skulle bruge. Hans afkom havde skuffet meget. Graugård sagde ligeledes, når man brugte Sandro Hit skulle man tænke på skidt og overlinie da det var det svage punkt hos hans afkom. Jeg har set flere fine efter Sunny Boy. MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Swarovski |
|
|
Er en af mine farvoriter,men nu har jeg jo også fået et helt fantastisk hingsteføl efter ham i sommers,som bestemt ikke har skuffet,og de jeg har set video af,har da bestemt heller ikke skuffede,så jeg ville ikke ligge så meget i det hr. Graugård siger,men nu synes jeg personligt også han tit siger en masse sludder.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En Kavalkade |
|
|
Her var dem jeg lige kunne huske på stående fod, der er jo sikkert lige så mange igen. Håber linkene virker skulle være video på dem alle
Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| +++++++++++++ |
| Forfatter:  |
MarianneB |
| Dato:  |
01-12-2008 17:25 |
|
Du er for sej Ariann Det er da helt perfekt
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sunny-Boy |
|
|
blev mit valg til min DH hoppe efter Heslegårds Louis - Lauries Crusador XX - Mago XX. Venter spændt på resultatet - termin medio Marts 2009. Valgte ham pga. Donnerhall på morfar siden og er i familie med Don Schufro. Samt jeg synes han er super elastisk og ædel samt har et super temperament. Til trods for Sunny-Boy ikke ikke er brugt særlige meget i DK, har han 3 afkom udtaget til Herning 2009 + far til årets 2 års hoppe i år. Så jeg er glæder mig helt vildt til at se hvad der kommer her i marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| swarowski skuffer??? |
|
|
Ja jeg vil da give smlmea ret:hvad er det for noget sludder??? de 3-4 afkom,der er registreret i DK, kan vel ikke danne grundlag for dette udsagn. Jeg har et rigtigt fint hingsteføl fra i år - og han har bestemt ikke skuffet heller! Men - og det er så her hr. Graugård måske falder i - det er nok ikke den "model" man ønsker pt i DV?? Og af een eller anden grund så har landets største hingstestation jo ikke haft særlig stor succes med Sandro Hit sønner - så måske hele holdningen skal ses lidt i lyset heraf? bare en tanke... Jeg er da helt sikker på, at jeg har en kommende dressur-stjerne stående i stalden - og så er jeg egentlig ret "kold" over om det lige er efter DVs model - hovedsagen må være, at avle gode,samarbejdsvillige og godt gående rideheste!  Mht Swarowskis videre uddannelse er jeg meget spændt:han er jo ejet af en springstald, som indtil nu på dressur-siden ligger et niveau efter Schockemöhles dressur-fremvisninger! Men med sådan en fin HLP i bagagen, er der jo håb om, at han får en af de dygtige ryttere også. Tænk hvis Herr Dr.Ulf Möller IKKE havde uddannet og fremvist Sandro Hit - mon han så var blevet opdaget i samme omfang som tilfældet er? Men heldigvis var han i den rigtige stald på det rigtige tidspunkt  hilsner Sussie Stutteri Følholm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Graugård |
|
|
.....har nu nok set flere Swarovski-afkom end de par stykker, der er registreret i DK.  Hvis jeg skal være helt ærlig så ved jeg ikke hvor meget Sandro Hit har at bidrage med på dressursiden. Typemæssigt har han helt sikkert noget at bidrage med. Men jeg synes at hans afkoms gangarter ofte bærer præg af hans springafstamning. Der ses lidt lange bagben, der har svært ved at komme ind under hesten og den slags. Jeg tror han skal bruges på udprægede/renstammede dressurheste for at kunne bidrage til det helt store, hvilket vel ikke er set endnu på andet end championatsplan? Vi har selv brugt en sønnesøn med succes, men der er så også flere gode dressurhingste indblandet, hvor Sandro Hit har udfyldt sin fornemmeste opgave at bidrage med højtstillethed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende |
| Forfatter:  |
MarianneB |
| Dato:  |
03-12-2008 08:24 |
|
Det er en spændende debat jeg har fået startet her 
Det lyder som om at favoritten blandt jer er Sunny boy og swarowski??
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sunny-Boy |
|
|
Sjovt nok er mit indtryk at Sunny-Boy's morside ofte slår igennem på hans afkom så de blever væsentligt mere lavstammede end generelt set hos Sandro Hit-afkom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandro Hit avkommor |
| Forfatter:  |
Lena 2 |
| Dato:  |
03-12-2008 12:04 |
|
San Amour vann årets Hauptpremie i Oldenburg för dressyrbetonade hingstar för några helger sedan med Swarowski som tvåa. Jag har förmedlat ett Sunny Boy föl i år till Sverige, Sunny Boy-Ramino-Tin Rocco ( mormor är mamma till Rush Hour) och han är högställd, det ska bli roligt att följa honom i Sverige, nu är han lite överbyggd pga att han växer, men ej lågställd www.dropshots.com/Horses2#albums/ Hingst%20f.08%20e.%20Sunny%20Boy%20- Ramino-Strohmann%20xx Men då Sunny Boys mor Fantastica B är helsyster med Don Schufro som är lite mer lågställd så kanske det kan slå igenom därifrån som Charlotte skriver. Hälsningar Lena www.swedishwarmblood.se
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er svært |
| Forfatter:  |
MarianneB |
| Dato:  |
03-12-2008 12:07 |
|
Det er da svært at vælge, jeg ønsker mig jo inderligt et ædelt, højstillet og velgående afkom men gør vi ikke alle det 
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
HEJ; Fik indtryk af at Graugård havde set mange Swarowski føl i Tyskland. Og at den gængse holdning i Tyskland var at dens afkom havde skuffet. Jeg har ikke selv nogen mening, da jeg kun har set et enkelt føl i r.l. Men synes det er en viden/oplysning i en debat omkring Sandro Hit sønner. Ligesom det er skridten og smidigheden man skal tænke på når man bruger dette blod. MVh Hanne der glæder sig meget til at få et Sandro Hit føl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samba hit 2 og 3 |
|
|
hold da op de hingste kan jeg godt lide havde selv en hoppe efter sunny boy fin men stram og knap så god lænd overlinie hun blev solgt da hun højst blev 160 morens føsrte afkom men fin og meget elastik højstillet ja billeder på min præs kan i se som 2 års
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt sikkert |
|
|
Umiddelbart er det svært at vælge, hvilke af Sandro Hit afkomene som jeg synes er bedst, da jeg synes at Sandro Hit præger sine afkom særdeles positivt. Dog er jeg helt pjattet med Sunset Hit, som jeg fik føl efter i sommers. Han har tydeligvis givet ædelhed, gang, smidighed og et super cool sind videre til Miss Sunshine. Desuden synes jeg at det er en vigtig kvalitet for en dresurhingst at han også kan springe, for at give afkommene mere alsidighed- specielt noget jeg vægter tungt, da jeg personligt er både til dresur og spring.
Jordbrugsteknolog landbrug/hest - med vægt på hestevelfærd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sunset hit |
|
|
Jeg er også helt vild med sunset hit og de afkom jeg har set efter ham. Ærgrer mig så meget over, at jeg ikke nåede at bruge ham mens han var til rådighed. Nogle der ved om han bliver tilgængelig igen?
Mvh Mette, Macon & Luna Lille Hovgaard Hestepension vi har et par ledige bokse til efteråret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja nemlig |
| Forfatter:  |
MarianneB |
| Dato:  |
03-12-2008 20:45 |
|
jeg vil da også gerne høre mere om denne Sunset Hit herre 
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stedinger... |
|
|
Jeg synes virkelig, at de Stedinger afkom jeg har set, har imponeret mig helt vildt 
3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sunset hit |
|
|
Sunset hit er nok ikke min favorit. Men han har da helt klart scoret nogle plusser hos mig efter at leveret et smukt hingste-føl til mig i år. Det var hoppens første føl. Og valgte en hingst der kunne give mig en fair ide om hvad jeg skulle gå efter næste år.(En heslegård´s louis/Lebensmann/Kassander hoppe RDS) Og jeg er ikke blevet skuffet, min lille baby er så cool, og en rigtig "her-kommer-jeg" type. Desværre er han ikke alt for stor. Men med en kvindelig rytter kan han nemt blive set på både dressur og springbanen. Men jeg vil sige havde penge-pungen været der så ville jeg nok ha valgt Sonny-boy
Mørke brunt hingst-føl efter Sunset hit mf. Heslegård´s Louis mmf. Lebensmann tilsalg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| delacy.. |
|
|
Hej I dit tilfælde ville jeg nok ikke bruge Sunny Boy pga hans moderstamme,som Charlotte har beskrevet i et indlæg. Hingstene i din hoppes stamme kan nok ikke forventes, at give højtstillethed (hold da op et ord!) så derfor ville jeg da vælge en af dem, hvor det er mere sikkert, at dette kommer? Jeg har 3 stk Sandro King - alle lavet på "små" hopper,men jeg skal da love for, at de nok skal blive store nok -med super lange ben og masser af bevægelse. Men tror kun at der er frost efter ham nu - og jeg har forgæves forsøgt på 2 hopper,så det er slut! hilsner Sussie Stutteri Følholm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandro King |
|
|
mangler da vist på listen? Er der nogen, som ved, hvordan det går med ham? Det sidste jeg har hørt er, at han kom slemt til skade i lastbilen og ødelagde begge gaffelbånd.... Som fortalt har jeg 3 gode afkom after ham, så hvis han kommer kommer på fersk sæd igen, skal jeg helt sikkert bruge ham igen. Jeh stillede selv en hingst til kåring i Westfalen det år, hvor han blev kåret. Allerede der lagde jeg mærke tilhans dejlige afbalancerede temperament, gode type og gangarter. Og hat fulgt ham lidt mens Fie red ham som ung. Dejlig hest  hilsner Sussie Stutteri Følholm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo jo... |
|
|
Jeg har husket sandro king, han er i samme klip som show star  han er lige kommet ned til rie møller, jeg glæder mig til at se de 2 ude til konkurrencer, han skulle være iorden igen.
Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups ... sorry |
|
|
det er noget med øjnene! Hvor er det sjovt at se holdet fra 2005 igen. Og hvor er det dog bare dårligt, hvis man kun lige når at se den ene runde trav (eller hvad det nu bliver til!!)..... Det er da et helt kanon tiltag, at hingstene skal vises i longe i år. Mon også de ældre skal det? Mht til Sandro King: hvorfor er det ikke Stine selv, som rider ham mere - eller har hun solgt ham? Hvor i landet er Rie Møller? Er det den Riee, som red de 2 gode Schwadroneur?-afkom fra Horns Herred (mener det var Toftekærs Speider og ?) Må jo prøve at være up to date selvom man bor ude pålandet  hilsner Sussie Stutteri Følholm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syd på... |
|
|
Rie holder til i det sydligste af jylland, og jo det er hende med toftekærs spejder (og schando?) jeg troede og at det var stine der ejede sandro king, men det er altså en eller anden velhavende herre, og stine skulle ride hesten, og nu hvor han er kommet sig over skaden er det så rie. Det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer for de 2. De skulle se helt godt ud sammen.
Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sir Donnerhall |
|
|
Jeg er helt vild med Sir Donnerhall. Der er ikke noget med at han slæber bagbene og river ridehusbunden, der er dejlig luft under ham. Derudover så virker det til at han har et fantastisk temperament. Havde jeg en hoppe der passede til ham, var han helt klart en jeg ville bruge. Olga
5 års BH Future Cup vallak og 3 års Solos Landtinus vallak sælges, hvor moren til dem begge er udnævnt som elitehoppe 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| unskuld dumt spørgsmål |
|
|
når jeg søger på samba hit 1-2-3 har de alle samme forældre er de trillinger eller er det bare forkert når jeg søger på dem for de ligner da bestemt ik hinanden på videoerne. er ret hug på 1 eller 3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søskende |
|
|
I Tyskland er der tradition for at hingste der er helbrødre navngives med samme navn og så et nummer bagefter.
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen! TIL SALG Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helsøskende |
|
|
Det er fordi de er hel søskende. Det er meget alm navngivningsmetode i Tyskland. Mvh Anne
En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land
Dansk Varmblod anne-sj.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Starlight |
|
|
som er faren til min vil jeg jo sige synd han ikke virker i Norsk Varmblod længere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|