Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Bedste Sandro Hit søn?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 23:33

Hvilken er jeres favorit? Og gerne hvorfor :-)


Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina.

venter Blue Hors Zack føl til marts :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sonny Boy og Sedinger.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 23:39

Kan ikke rigtigt forklare hvorfor, men jeg vender hele tiden tilbage til de to når jeg kigger på Sandro Hit sønner.


www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk


Opstaldning søges til sød hoppe.


Kommende military/springstjerne sælges. Hoppeføl født i 2008. Med vilje & styrke.


Fuldblodshoppe kårede i DH sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jae :-)
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 10:31
Jeg har vist tabt mit hjerte til swarovski, og så venter jeg stadig på at se en samba hit der har lidt af poetins wauw.

Ny hjemmeside

www.stald-ovenskov.dk


hingstelisten er stadig i luften her


Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir

Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008

:-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stedinger
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 11:28

Det er selvfølgelig den, der ligger i maven på vores Laura ej, spøg til side, jeg har en stor svaghed for Stedinger.


Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum
quidquid latine dictum sit altum viditur


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er den...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 11:45

....store fan af Sandro Hit blodet.

Jeg er begejstret for mange af hans sønner!

Hvis jeg skal vælge de 3 bedste må det være:


Stedinger

Sunny-Boy

Sir Donnerhall


og mange flere






Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Show Star
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 11:46

Jeg er nok mest begejstret for Show Star, han er en af de få Sandro Hit'er med resultater.


Derudover Samarant og San Rubin som begge har fuldblodsmormor og spændende dressurmorfædre. San Rubin blev desværre bare solgt til USA.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov hov....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 11:59

I glemmer lidt at fortælle hvorfor!! (følger lige med på sidelinjen )


Venlig hilsen


Terese

Danish Design Horses


Se salgsheste på www.designhorses.dk - nu med priser ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 HVORDAN
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 12:02

Kunne jeg glemme Show Star

Pinligt.

Brugte ham selv for 3 år siden hi hi.







Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 San Amour
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 12:03

Paul Schockemöhle har sagt at det bedste Sandro Hit-afkom han har set er unghingsten San Amour, og dette vil jeg give ham ret i!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lækre...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 12:28

Det er lækre hingste basser allesammen.


Er der nogen der har brugt disse herrer og med hvilket resultat, gerne med billeder :-)



Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina.

venter Blue Hors Zack føl til marts :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 MariannB
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 12:35

Du er velkommen til at kigge på min hjemmeside, der er billeder af en Sandro Hit, Sunny Boy, Sir Donnerhall og Show Star.






Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jakobine
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 12:42

Uha nogle dejlige afkom i har fået jer.


Hvad gav i for Temptation i år?


Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina.

venter Blue Hors Zack føl til marts :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Tak;-)
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 12:53

For de pæne ord, vi er også rigtige glade for dem

Temptation kostede 3.000 + 4.000,- + moms.






Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandro Hit søn
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 16:01

Jeg er vist nødt til at sige Swarovski, venter selv føl efter ham næste år.

Og så har han lige bestået sin 70-dages materialprøve med bravour, så det jeg kun glæde mig over.


Thrine
***
Super dressurhoppeføl til salg!
Billeder og video haves.

Se link til video på præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 sandro hit
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 16:29

Swarowski og Sir Donnerhall


Swarowski fordi han er helt enorm flot gående, og virkelig er så smuk (:


Sir Donnerhall fordi han også har nogen dejlige gangarter, og er en utrolig fin hest udseendes mæssigt.


Stutteri Volstrupgaard
http://www.volstrupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er vild med Stedinger og
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 09:28

Swarowski og mange af de andre. Jeg synes Sandro Hit laver en super type. Ædle, langbenede og en flot front og ovenikøbet et kønt hoved. Samtidig et stærkt bevægelsesforløb. Det er jo ikke til at stå for!!! Normalt er jeg mest trakehner menneske, men jeg MÅTTE prøve at lave en Sandro Hit. :-) Og resultatet har bestemt ikke skuffet.


Jeg har i år selv haft glæden er at få et Sandro Hit hingsteføl. (jeg håbede jeg fik en hoppe jeg kunne beholde i avlen) Så derfor er Han til salg. En smuk og dejlig velgående dreng, se ham under salgsannoncer. Morlinien er Mago xx og trakehner. Jeg har en portion sæd liggende i fryseren som skal bruges til sommer ;-)


Med venlig Hilsen


Leise Rikke Pedersen

Stutteri-carmen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 kvalitet
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 13:55

Dem af jer der har brugt disse dejlige sønner, har i oplevet problemer med sædkvaliteten, levering eller andet?

Gode og dårlige historier modtages gerne.


Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina.

venter Blue Hors Zack føl til marts :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 11:00

Hej

Jeg var på avleraften ved Poul Graugård, han mente ikke Swarowski, var hingst man skulle bruge. Hans afkom havde skuffet meget.

Graugård sagde ligeledes, når man brugte Sandro Hit skulle man tænke på skidt og overlinie da det var det svage punkt hos hans afkom.


Jeg har set flere fine efter Sunny Boy.


MVH Hanne.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Swarovski
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 11:39

Er en af mine farvoriter,men nu har jeg jo også fået et helt fantastisk hingsteføl efter ham i sommers,som bestemt ikke har skuffet,og de jeg har set video af,har da bestemt heller ikke skuffede,så jeg ville ikke ligge så meget i det hr. Graugård siger,men nu synes jeg personligt også han tit siger en masse sludder..



0
0
Svar på denne tråd
 
 En Kavalkade
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 15:04

Ny hjemmeside

www.stald-ovenskov.dk


hingstelisten er stadig i luften her


Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir

Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008

:-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 +++++++++++++
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 17:25

Du er for sej Ariann Det er da helt perfekt


Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina.

venter Blue Hors Zack føl til marts :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sunny-Boy
Forfatter: 
Dato:  02-12-2008 09:38

blev mit valg til min DH hoppe efter Heslegårds Louis - Lauries Crusador XX - Mago XX.


Venter spændt på resultatet - termin medio Marts 2009.


Valgte ham pga. Donnerhall på morfar siden og er i familie med Don Schufro. Samt jeg synes han er super elastisk og ædel samt har et super temperament.


Til trods for Sunny-Boy ikke ikke er brugt særlige meget i DK, har han 3 afkom udtaget til Herning 2009 + far til årets 2 års hoppe i år. Så jeg er glæder mig helt vildt til at se hvad der kommer her i marts

0
0
Svar på denne tråd
 
 swarowski skuffer???
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 00:41

Ja jeg vil da give smlmea ret:hvad er det for noget sludder??? de 3-4 afkom,der er registreret i DK, kan vel ikke danne grundlag for dette udsagn.

Jeg har et rigtigt fint hingsteføl fra i år - og han har bestemt ikke skuffet heller! Men - og det er så her hr. Graugård måske falder i - det er nok ikke den "model" man ønsker pt i DV?? Og af een eller anden grund så har landets største hingstestation jo ikke haft særlig stor succes med Sandro Hit sønner - så måske hele holdningen skal ses lidt i lyset heraf? bare en tanke...

Jeg er da helt sikker på, at jeg har en kommende dressur-stjerne stående i stalden - og så er jeg egentlig ret "kold" over om det lige er efter DVs model - hovedsagen må være, at avle gode,samarbejdsvillige og godt gående rideheste!

Mht Swarowskis videre uddannelse er jeg meget spændt:han er jo ejet af en springstald, som indtil nu på dressur-siden ligger et niveau efter Schockemöhles dressur-fremvisninger! Men med sådan en fin HLP i bagagen, er der jo håb om, at han får en af de dygtige ryttere også.

Tænk hvis Herr Dr.Ulf Möller IKKE havde uddannet og fremvist Sandro Hit - mon han så var blevet opdaget i samme omfang som tilfældet er? Men heldigvis var han i den rigtige stald på det rigtige tidspunkt

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

0
0
Svar på denne tråd
 
 Graugård
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 08:13

.....har nu nok set flere Swarovski-afkom end de par stykker, der er registreret i DK.


Hvis jeg skal være helt ærlig så ved jeg ikke hvor meget Sandro Hit har at bidrage med på dressursiden. Typemæssigt har han helt sikkert noget at bidrage med. Men jeg synes at hans afkoms gangarter ofte bærer præg af hans springafstamning. Der ses lidt lange bagben, der har svært ved at komme ind under hesten og den slags.


Jeg tror han skal bruges på udprægede/renstammede dressurheste for at kunne bidrage til det helt store, hvilket vel ikke er set endnu på andet end championatsplan?


Vi har selv brugt en sønnesøn med succes, men der er så også flere gode dressurhingste indblandet, hvor Sandro Hit har udfyldt sin fornemmeste opgave at bidrage med højtstillethed.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 08:24

Det er en spændende debat jeg har fået startet her :-)


Det lyder som om at favoritten blandt jer er Sunny boy og swarowski??


Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina.

venter Blue Hors Zack føl til marts :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sunny-Boy
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 08:40

Sjovt nok er mit indtryk at Sunny-Boy's morside ofte slår igennem på hans afkom så de blever væsentligt mere lavstammede end generelt set hos Sandro Hit-afkom.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandro Hit avkommor
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 12:04

San Amour vann årets Hauptpremie i Oldenburg för dressyrbetonade hingstar för några helger sedan med Swarowski som tvåa.


Jag har förmedlat ett Sunny Boy föl i år till Sverige, Sunny Boy-Ramino-Tin Rocco ( mormor är mamma till Rush Hour) och han är högställd, det ska bli roligt att följa honom i Sverige, nu är han lite överbyggd pga att han växer, men ej lågställd www.dropshots.com/Horses2#albums/ Hingst%20f.08%20e.%20Sunny%20Boy%20- Ramino-Strohmann%20xx


Men då Sunny Boys mor Fantastica B är helsyster med Don Schufro som är lite mer lågställd så kanske det kan slå igenom därifrån som Charlotte skriver.


Hälsningar

Lena


www.swedishwarmblood.se

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er svært
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 12:07

Det er da svært at vælge, jeg ønsker mig jo inderligt et ædelt, højstillet og velgående afkom :-) men gør vi ikke alle det :-)


Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina.

venter Blue Hors Zack føl til marts :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 13:14

HEJ; Fik indtryk af at Graugård havde set mange Swarowski føl i Tyskland. Og at den gængse holdning i Tyskland var at dens afkom havde skuffet.


Jeg har ikke selv nogen mening, da jeg kun har set et enkelt føl i r.l.

Men synes det er en viden/oplysning i en debat omkring Sandro Hit sønner.


Ligesom det er skridten og smidigheden man skal tænke på når man bruger dette blod.


MVh Hanne der glæder sig meget til at få et Sandro Hit føl

0
0
Svar på denne tråd
 
 samba hit 2 og 3
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 15:53

hold da op de hingste kan jeg godt lide havde selv en hoppe efter sunny boy fin men stram og knap så god lænd overlinie hun blev solgt da hun højst blev 160 morens føsrte afkom men fin og meget elastik højstillet ja billeder på min præs kan i se som 2 års

0
0
Svar på denne tråd
 
 helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 18:27

Umiddelbart er det svært at vælge, hvilke af Sandro Hit afkomene som jeg synes er bedst, da jeg synes at Sandro Hit præger sine afkom særdeles positivt.


Dog er jeg helt pjattet med Sunset Hit, som jeg fik føl efter i sommers. Han har tydeligvis givet ædelhed, gang, smidighed og et super cool sind videre til Miss Sunshine. Desuden synes jeg at det er en vigtig kvalitet for en dresurhingst at han også kan springe, for at give afkommene mere alsidighed- specielt noget jeg vægter tungt, da jeg personligt er både til dresur og spring.


Jordbrugsteknolog landbrug/hest - med vægt på hestevelfærd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sunset hit
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 20:37

Jeg er også helt vild med sunset hit og de afkom jeg har set efter ham. Ærgrer mig så meget over, at jeg ikke nåede at bruge ham mens han var til rådighed.


Nogle der ved om han bliver tilgængelig igen?





Mvh

Mette, Macon & Luna


Lille Hovgaard Hestepension

vi har et par ledige bokse til efteråret


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja nemlig
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 20:45

jeg vil da også gerne høre mere om denne Sunset Hit herre :-)


Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina.

venter Blue Hors Zack føl til marts :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stedinger...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 21:12

Jeg synes virkelig, at de Stedinger afkom jeg har set, har imponeret mig helt vildt


3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 
 Sunset hit
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 21:37

Sunset hit er nok ikke min favorit. Men han har da helt klart scoret nogle plusser hos mig efter at leveret et smukt hingste-føl til mig i år.


Det var hoppens første føl. Og valgte en hingst der kunne give mig en fair ide om hvad jeg skulle gå efter næste år.(En heslegård´s louis/Lebensmann/Kassander hoppe RDS)


Og jeg er ikke blevet skuffet, min lille baby er så cool, og en rigtig "her-kommer-jeg" type. Desværre er han ikke alt for stor. Men med en kvindelig rytter kan han nemt blive set på både dressur og springbanen.


Men jeg vil sige havde penge-pungen været der så ville jeg nok ha valgt Sonny-boy


Mørke brunt hingst-føl efter Sunset hit mf. Heslegård´s Louis mmf. Lebensmann tilsalg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 delacy..
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 13:18

Hej

I dit tilfælde ville jeg nok ikke bruge Sunny Boy pga hans moderstamme,som Charlotte har beskrevet i et indlæg. Hingstene i din hoppes stamme kan nok ikke forventes, at give højtstillethed (hold da op et ord!) så derfor ville jeg da vælge en af dem, hvor det er mere sikkert, at dette kommer?

Jeg har 3 stk Sandro King - alle lavet på "små" hopper,men jeg skal da love for, at de nok skal blive store nok -med super lange ben og masser af bevægelse. Men tror kun at der er frost efter ham nu - og jeg har forgæves forsøgt på 2 hopper,så det er slut!

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandro King
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 13:24

mangler da vist på listen?

Er der nogen, som ved, hvordan det går med ham? Det sidste jeg har hørt er, at han kom slemt til skade i lastbilen og ødelagde begge gaffelbånd....

Som fortalt har jeg 3 gode afkom after ham, så hvis han kommer kommer på fersk sæd igen, skal jeg helt sikkert bruge ham igen.

Jeh stillede selv en hingst til kåring i Westfalen det år, hvor han blev kåret. Allerede der lagde jeg mærke tilhans dejlige afbalancerede temperament, gode type og gangarter. Og hat fulgt ham lidt mens Fie red ham som ung. Dejlig hest :-)

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo jo...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 14:23
Jeg har husket sandro king, han er i samme klip som show star :-) han er lige kommet ned til rie møller, jeg glæder mig til at se de 2 ude til konkurrencer, han skulle være iorden igen.

Ny hjemmeside

www.stald-ovenskov.dk


hingstelisten er stadig i luften her


Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir

Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008

:-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 ups ... sorry
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 03:58

det er noget med øjnene! Hvor er det sjovt at se holdet fra 2005 igen. Og hvor er det dog bare dårligt, hvis man kun lige når at se den ene runde trav (eller hvad det nu bliver til!!).....

Det er da et helt kanon tiltag, at hingstene skal vises i longe i år. Mon også de ældre skal det?

Mht til Sandro King: hvorfor er det ikke Stine selv, som rider ham mere - eller har hun solgt ham? Hvor i landet er Rie Møller? Er det den Riee, som red de 2 gode Schwadroneur?-afkom fra Horns Herred (mener det var Toftekærs Speider og ?)

Må jo prøve at være up to date selvom man bor ude pålandet :-)

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

0
0
Svar på denne tråd
 
 Syd på...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 09:53
Rie holder til i det sydligste af jylland, og jo det er hende med toftekærs spejder (og schando?) jeg troede og at det var stine der ejede sandro king, men det er altså en eller anden velhavende herre, og stine skulle ride hesten, og nu hvor han er kommet sig over skaden er det så rie. Det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer for de 2. De skulle se helt godt ud sammen.

Ny hjemmeside

www.stald-ovenskov.dk


hingstelisten er stadig i luften her


Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir

Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008

:-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sir Donnerhall
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 11:06

Jeg er helt vild med Sir Donnerhall. Der er ikke noget med at han slæber bagbene og river ridehusbunden, der er dejlig luft under ham.


Derudover så virker det til at han har et fantastisk temperament. Havde jeg en hoppe der passede til ham, var han helt klart en jeg ville bruge.


Olga


5 års BH Future Cup vallak og 3 års Solos Landtinus vallak sælges, hvor moren til dem begge er udnævnt som elitehoppe 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 unskuld dumt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 15:17

når jeg søger på samba hit 1-2-3 har de alle samme forældre er de trillinger eller er det bare forkert når jeg søger på dem for de ligner da bestemt ik hinanden på videoerne. er ret hug på 1 eller 3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søskende
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 16:15

I Tyskland er der tradition for at hingste der er helbrødre navngives med samme navn og så et nummer bagefter.


Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helsøskende
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 16:15

Det er fordi de er hel søskende. Det er meget alm navngivningsmetode i Tyskland.


Mvh Anne


En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod

anne-sj.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Starlight
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 17:01

som er faren til min vil jeg jo sige synd han ikke virker i Norsk Varmblod længere..




cheer up babe..


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider