|
|
| Hingstevalg 09 |
|
|
Jeg overvejer lidt at sætte min hoppe i fol igen til foråret, hvis hun ikke når at blive helt ok efter sin boxskade for et halvt år siden. Hun er pt i fol med BH Doolittle. Jeg glæder mig rigtig meget til at se udfaldet i maj. Det var min plan, at hun kun skulle have dette ene føl (til mig selv) og så gå i sport, men nu må vi se. Hun er efter Loudini, mf er Cannon Row xx og mmf er Ragtime. Moderen har pt kun lavet (R)DH-hopper og få points fra elitestatus, mormoren er optaget som elitehoppe. Hoppen selv er netop kåret i DH med følgende karakterer: 8777 66 777 8 og blev beskrevet som feminin, storrammet og passende ædel hoppe med god harmoni og god bevægelse i alle 3 gangarter. Pga skaden synes jeg ikke, at hun fik vist sit virkelige gangartspotentiale ved kåringen. Jeg er meget imponeret over Stedinger´s afkom og måske kunne den nyindkøbte Stedinger/De Niro fra tailormade være et bud-eller hvis hun får et fint Doolittle føl, men lad mig høre jeres forslag. Mvh Laura
3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slet ingen... |
|
|
3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| romanov |
|
|
han laver simpelthen fantastiske afkom kanon udståling gangarter og det ser ud som om du godt kunne bruge noget ædelt der avler det videre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Modstander |
|
|
Jeg er jo modstander af at man blander alt mellem himmel og jord sammen, så mit bud ville være en god Holstenerhingst fx. Crelido. Stedinger selv kunne også være et bud, men ikke en søn lavet på hannoveraner/oldenburger-blod.
Romanov forædler da IKKE, men avler bedst på ren fuldblod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm...... |
|
|
Jeg har et Romanov afkom på min Romancier/Bellucci/Leonardo II hoppe som er blevet forbløffende ædel afstamningen taget i betragtning og jeg har set flere eksempler på Romanov'er som er blevet meget ædle, så det er måske lidt forkert at sige at Romanov IKKE forædler, men man skal måske nok kende sin hoppe og hvordan hun avler hvis man gerne vil være helt sikker på at føllet bliver forædlet! Hvor meget han giver udtryk og kønspræg med videre kan man måske diskutere, men det er ikke emnet i denne tråd.
Laura-Adele: Jeg har været inde og lure lidt på din hoppe (og dens søskende) på HesteData og for mig ser det ud til at du skal finde en hingst der giver et godt fundament videre og også gerne kønspræg. Mine foreslag er:
De Noir - laver smukke velgående heste med godt eksteriør.
Onassis (har selv fået et ganske godt føl efter ham, så er måske nok lidt "farvet" - laver særdeles velgående og smidige føl med god knæ og hase aktion.
Esteban xx: Måske nok et sats, når du har fuldblod i andet led, men han ser ud til at fungere rigtig godt på holstenere og giver rimelig bevægelse og rigtig gode spring egenskaber videre. (ved ikke om du vil lave en spring eller dressur hest...)
Don Romantic: Igen smukke velgående heste med godt eksteriør og generelt også godt fundament, men kan se at din hoppes mor har to afkom efter ham med 6 i fundament ved følbedømmelsen...
Romanov kan jeg jo også godt anbefale ud fra egne erfaringer. Jeg har fået et eksteriør- og gangartsmæssigt rigtig godt afkom, men der er ikke meget kønspræg over hende... Det hjælper lidt som hun vokser sig stor (den grimme ælling ved du nok...) og med et pænt hovedtøj, lidt simili sten og noget babyolie om næsen og øjnene, så hjælper det på det 
Blot mine tanker....
Venlig hilsen
Terese Danish Design Horses
Se salgsheste på www.designhorses.dk - nu med priser ;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres svar |
|
|
Lige umiddelbart synes jeg ikke, at jeg mangler ædelt blod, da hoppen selv er meget ædel og feminin efter min mening og også har tilpas fuldblod i sig. Har set rigtig mange dejlige Romanov afkom, men vil helst undgå at bruge ham pga ocd. Jeg kan rigtig godt lide De Noir afkom, men er bange for, at føllet næsten vil blive for ædelt. Crelido og Don Romantic vil jeg have i mine tanker. Stedinger er nok lige pt mit 1.valg. Jeg synes, at han laver fantastiske afkom. Er han godkendt i DV eller er det noget med at søge om at bruge ham?
3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låner lige |
|
|
din tråd... Jeg har en super-ædel og meget yndig 3-års Romanov-hoppe. Hun er MEGET forædlet ift. hoppen, som ikke konsekvent avler ædelt. I forhold til OCD, så har jeg talt med Johnny Sørensen fra Fakse, som siger, at det er hans erfaring nu, at der ikke er flere afkom efter Romanov, der har OCD, end der er efter alle mulige andre hingste. Han har selv brugt Romanov i år, grundet denne erfaringsbaserede dataindsamling. Når jeg så er færdig med at reklamere for Romanov, så må jeg tilslutte mig Charlottes holdning om ikke at blande for meget. Jeg ville også vælge noget holstener-blod, og Crelido har jo givet mange fantastiske afkom...
Ditte Holtegården Skimmelbroget pony-vallak, 1 år sælges, slutmål ca. 138. Skimmelbroget pony-hingsteføl sælges, slutmål ca. 138. Holtegårdens Entreprise, Murer-, og Tømrerarbejde Nysted Lolland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis det ska være holstener |
|
|
kan dolany anbefales han er så super han er efter donnerhall søg på ham på google han har næsten fået rene 10 taller alt igennem, super hingst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skal ikke |
|
|
nødvendigvis være holstener blod. Føllet skal kunne registreres i DV. Dolany er selv en dejlig hingst, men er ikke imponeret over de få afkom, jeg har set i DK. Jeg er nu åben for noget Donnerhall-blod. Det er også derfor, hoppen er ifol med Doolittle.
3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stedinger |
|
|
hvad med at holde et åbent øje på den nye "tailormade" hingst efter Stedinger x De Niro, så får du også Donnerhall med i handlen, jeg synes den ser supersmart ud den hingst.
Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Esteban |
| Forfatter:  |
Kizzer (Stutteri Volstrupgaard) |
| Dato:  |
11-11-2008 16:03 |
|
Esteban xx ville helt klart være et godt bud, specielt når du nu har Cannon Row med inde i stammen  Fløjhoppe i Vallensbæk i år var en Esteban xx/Cannon Row xx, hvor vi har avlet moren. Helt klart en smart hest,og Esteban havde 3 eller 4 fløjhopper til den kåring (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ariann... |
|
|
Det var også den, jeg tænkte på i 1.indlæg, men Charlotte skriver, at det bliver for meget sammenblanding. Jeg synes nemlig også rigtig godt om den Stedinger/De Niro søn udfra videoen, så vil holde øje med ham i Herning. Esteban kunne også være et bud, selvom hoppen er virkelig ædel og feminin 
3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Chirico |
|
|
Er også en mulighed, hvis du er åben for Donnerhall blod, og holder stadig holstener blodet, udover lige Donnerhall indslaget, og det kan godt være du ikke synes andre Dolany afkom er imponerende, men det er ham her. Holdda op, han kan både trave og galoperer helt fantastisk, og han har aflagt en rigtig god material prøve. Er du åben for fuldblod så er Esteban xx klart det bedste bud her hjemme. Det afkom der lige er kåret efter ham i Holsten, var rigtig velgående i alle gangarter, og en rigtig dejlig model og type. Mit eget Esteban xx afkom er også rigtig velgående i både skridt og galop, og traven er nu heller ikke dårlig, efter han har fået noget mere styrke. De afkom der har været efter ham i år, har også en rigtig god galop, og specielt på den ene har han forbedret hoppens galop meget. Personligt venter jeg både afkom med ham som far og som ff, to føl jeg glæder mig rigtig meget til, men de bliver nok ikke lige så godt travende som min nabo´s dressurføl, men galopen tror jeg nu nok de kommer til at være overlegen i. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Chirico |
|
|
kan man finde video af ham?
3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
min egen Hello Casanova på Chance. Og nu ser det også ud til at det bliver på danske papirer for Blodtypelaboratoriet har lige færdigbehandlet hans DNA der har været noget vanskeligt grundet hans forældres død... Men nu synes det er være lykkedes JUHUUUU . Her er han 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glemte lige |
|
|
at jeg forresten ikke er så meget inde io dressurafstamninger. Synes dog ikke De Noir har lavet noget revolutionerende. men uanset hvad må du have mange muligheder når du har så meget blod i andet led
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Noir |
|
|
De Noir's ældste afkom er jo kun 4 år, så de har svært ved at skulle have vist noget revolutionerende på dressurbanerne. Men det er revolutionerende at han er far til ca 33% af unghestene udtaget til Unghestechampionatet. Det er aldrig set før.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|