Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvordan lokker jeg mælkeerstatning
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 08:42

I Umay???

Hoppen vi har lånt har vist ikke den bedste mælk, og dyrlægen syntes hun var for lille til at få foder endnu. Kan se på Umay hun har tabt sig lidt. Hun dier hver 4 time, hoppen vil kun stå stille når vi holder.

Jeg ville så supplere lidt op med mælkeersttning, men ungen vil ikke æde det! Hverken fra spand eller flaske.

Hun kan til nød indtage lidt hø om aftenen, og hun går og spiser græs hele dagen.

Nogen forslag??? Hun er fra den 1/8 så hun er 5 uger gammel :)

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

Lidt foder.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 09:16

Hej

Jeg ville nok forsøge at gi den lille mælken fra en stor sprøjte, fx en 60 ml. Du kan evt klippe noget af tutten af så mælken løber lidt hurtigere igennem. Du skal bare holde øje med at den synker mælken undervejs.

Jeg ville også forsøge at give den lidt foder. Ex lidt Suregrow eller Foal Creep Pellets ( Brogaarden.)

Held og lykke med det

Mvh Nynne Wachs.

Stald-Amazing
v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.

"Blut tut gut".

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 09:25

Jeg ringede til dyrlægen :) Igen igen :D

Hun sagde at jeg skulle købe Foal creep pellets til hende, og så lade hende få noget af det og holde øje med maven :)

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

Vi blandede
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 09:48

Vi mistede også en hoppe pga tarmslynd sidste år. Heldigvis var vores føl større end dit - 4 1/2 måned ca.

Vi blandede mælkeerstatning sammen med lidt roepiller, så det blev sådan en klam grød - det guffede hun vældigt i sig, men hun var jo også begyndt at få lidt krybbefoder. Måske kan du have held med at blande mælkeerstatningen med dine følpiller?

0
0
Svar på denne tråd

Følfoder
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 08:50

Du kan sagtens begynde at fodre dit føl med kraftfoder.

Jeg mistede en hoppe under foling og føllet begyndte at æde følfoder allerede 7 dage gammelt.

Det gav ingen problemer med maven og han stortrives.

Han blev adopteret af en anden hoppe, der også har sit eget føl. Det kneb med at få sat mælkeproduktionen op hurtigt nok hos hoppen, så jeg prøvede også at give den lille mælkeerstatning, hvilket han stædigt nægtede at indtage.

Min dyrlæge sagde, at man skal være meget forsigtig med at tvangsfodre med mælk. Hvis mælken kommer i den gale hals, kan føllet få en grim lungebetændelse.

Du begynder selvfølgelig med små portioner, men føl er ikke så tilbøjelige til at æde mere end de har godt af. Mit føl får foder efter ædelyst.

0
0
Svar på denne tråd

Da min
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 21:44

følle mistede sin mor kunne vi heller ikke få ham til at drikke..

Medmindre vi gav ham mælken kold. Hvis vi varmede den som der stod på pakken nægtede han pure at tage noget som helst, var det koldt slubrede han det hele i sig.

Måske du skulle prøve det, Verner var 3 uger da han mistede sin mor, og kunne sagtens drikke af en spand.

Held og lykke med det.

Karin

Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

0
0
Svar på denne tråd

min ville
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 08:51

ikke drikke med jeg puttede føl pillerne i hinde sammen med mælke erstatningen, det ville hun gerne men hun spiste ikke nok men da du jo kun skal give som et suplemang hjælpe lidt jo også

Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 08:56

Hun får slet ikke mælkeerstatning.

Hun får følpillerne, vi er ved at øge dosis, med 50 g om dagen lige i øjeblikket. Så får hun lov at patte hos den hoppe der ikke rigtig har så meget mælk mere, og et par gange om dagen får hun lov at patte hos en fjordhoppe der har noget bedre mælk :)

Dyrlægen syntes det var nok forskelligt for den lille mave, så mælkeerstatningen er indtil videre droppet :)

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider