Jeg har haft min hoppe stående på en af landets største hingstestationer af 2 omgange i år. Første gang stod hun der i 3 dage, insemineret uden problemer, og scannet drægtig på 16.dagen. Hun kaster efterfølgende, og da det er ved at være ret sent, ryger hun afsted med det samme igen på trods af at hun ikke er i brunst. Jeg får at vide, at hun bliver sprøjtet i brunst, en såkaldt brunstinduktion, og er selvfølgelig indforstået med at det er en ekstraudgift jeg selv skal betale. Jeg har jo under alle omstændigheder betalt 1.rate, og skal jo kun betale for opstaldning, samt en enkelt hormonindsprøjtning her i 2.forsøg. Så mener jeg ligeså godt kan forsøge igen. MEN!!! Har fået en dyrlægeregning på 3.851,81kr for svaberprøver og 5 gange børskyldninger tilsendt fra hingstestationens dyrlæge, og er mildest talt meget overrasket! Det var jeg slet ikke informeret om ville blive foretaget, og føler mig på en måde snydt! Kan det da være rigtigt, at man skal betale for behandlinger man ikke har "bestilt", og ikke er blevet informeret om ville blive foretaget? Ville nok ikke have prøvet en gang mere, hvis jeg vidste hvad det ville komme til at koste! Derudover er hun så heller ikke kommet i fol her 2.gang... Så inklusiv denne uventede regning, har jeg betalt ca.11.000kr for et føl jeg aldrig får, snøft!
Så hvad mener I? Er det en regning man bare skal betale, eller er det noget man skal gå videre med?
Har sendt en mail til både dyrlægen og hingstestationen, så nu er jeg spændt på hvad der sker...