Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Uventet regning!
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 11:11

Jeg har haft min hoppe stående på en af landets største hingstestationer af 2 omgange i år. Første gang stod hun der i 3 dage, insemineret uden problemer, og scannet drægtig på 16.dagen. Hun kaster efterfølgende, og da det er ved at være ret sent, ryger hun afsted med det samme igen på trods af at hun ikke er i brunst. Jeg får at vide, at hun bliver sprøjtet i brunst, en såkaldt brunstinduktion, og er selvfølgelig indforstået med at det er en ekstraudgift jeg selv skal betale. Jeg har jo under alle omstændigheder betalt 1.rate, og skal jo kun betale for opstaldning, samt en enkelt hormonindsprøjtning her i 2.forsøg. Så mener jeg ligeså godt kan forsøge igen. MEN!!! Har fået en dyrlægeregning på 3.851,81kr for svaberprøver og 5 gange børskyldninger tilsendt fra hingstestationens dyrlæge, og er mildest talt meget overrasket! Det var jeg slet ikke informeret om ville blive foretaget, og føler mig på en måde snydt! Kan det da være rigtigt, at man skal betale for behandlinger man ikke har "bestilt", og ikke er blevet informeret om ville blive foretaget? Ville nok ikke have prøvet en gang mere, hvis jeg vidste hvad det ville komme til at koste! Derudover er hun så heller ikke kommet i fol her 2.gang... Så inklusiv denne uventede regning, har jeg betalt ca.11.000kr for et føl jeg aldrig får, snøft!

Så hvad mener I? Er det en regning man bare skal betale, eller er det noget man skal gå videre med?

Har sendt en mail til både dyrlægen og hingstestationen, så nu er jeg spændt på hvad der sker...

0
0
Svar på denne tråd

ups ...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 11:16

jeg havde nok kommentere det ret kraftigt.

evt kan du måske sige at du så forventer at få hele 1. rate overført til næste år uden beregning...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2009

Sælges:
Hoppe f ´08 e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Giv gerne et bud på de andre

0
0
Svar på denne tråd

Information
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 11:28

Jeg kan godt lide at blive informeret om hvad der sker med min hoppe, derfor har jeg også været glad for samarbejdet med Nørrelunds Hingstestation både sidste år og i år. De ringer, siger hvad de har observeret og spørger om det er iorden at dyrlægen træder til. Svaret er selvfølgelig.

Så jeg ville nok også stille et spørgstegn ved måden at handle på fra hingstestationens side.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Bitter erfaring
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 13:11

Jeg synes det er bondefangeri. Jeg har flere gange læst om lignende episoder herinde. Jeg ville blive stiktosset. Og ved man overhovedet om de har gjort det de har taget penge for. Nej man har ikke en jordisk chance.

Men jeg er dælme glad for I der er ude for den slags fortæller om det herinde, så er man bedre forberedt på, hvad der kan ske. Og så man kan kræve information vedrørende sin hoppe inden de gør noget ved den. Ingen info=ingen penge.

Det er ligesom hvis en entreprenør vælger at bruge et dyrere materiale end aftalt, så skal bygge-herren jo ikke betale differencen.

Nå fik lige et surt opstød, men jeg ville forhøre mig med en advokat om ikke man skal indvilge i behandling af sin hest, når ikke det er livstruende. Mener de går ind i sager over 3000,-.

Tror nok jeg har sagt det før men dyrlæger er IKKE GUDER selvom nogen af dem tror det selv.

Hilsner Janni

0
0
Svar på denne tråd

Vi har prøvet akkurat det samme
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 12:34

Det var første gang vi overhovedet havde hoppe til inseminering, så vi var fuldstændig grønne vedr. avl og de problematikker man kan støde i hen ad vejen.

Vores hoppe blev også skyllet, behandlet og fik derudover lavet en caslick operation. Det blev meget dyrere end vi var forberedt på, men trods protester, måtte vi betale.

Jeg troede dengang at sætningen " vi tilkalder kun dyrlægen, i samråd med hoppeejeren " gjaldt hele pakken. Jeg skal love for jeg er blevet klogere siden dengang.

Det var uden tvivl nødvendige tiltag, men jeg ville gerne have været informeret og involveret.

Held og lykke med det, ville nok også prøve at få første rate overført til næste år, som der er forslået.

mvh Hanne

Safemate folealarm udlejes.

www.boeggildvemb.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 13:21

Det kommer vel an på hvordan tingene bliver sagt. Vi sagde til hingsteholder at de skulle gøre hvad de kunne for at få hende i fol og det har de så gjort.. Vi ved endnu ikke om hun er i fol (hun skal scannes i denne uge) og vi har endnu ikke modtaget regningen fra hingsteholders dyrlæge, men den bliver da bestemt heller ikke sjov. Der er vel heller ingen grund til at spare når først man er i gang..

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

var blevet godt gal
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 14:05

Ja, jeg var også blevet godt gammeldags gal.

Vi har simpelthen en fantastisk kontakt med vores inseminerende dyrlæger, så det ville aldrig ske. Tillid er nøgleordet i hesteverdenen, både hvad angår dyrlæger, smede osv.

Man kan vel gribe knoglen og fortælle om problematikken, for at høre om videre forløb. Som oftest vil ejer jo sige ja til den foreslående behandling. Men man spørger da først, hvad er det dog for en måde at drive forretning på.

Ja, jeg har desværre også hørt om noget lignende, og må indrømme at jeg var blevet ret vred, og havde forlangt en forklaring. Jeg tror såmænd jeg havde forlangt at få nedslag på regningen.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

Se fotos fra Trakehner-begivenheder

og de fleste fynske hestebegivenheder.

0
0
Svar på denne tråd

Har snakket med dem...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 14:46

Har lige snakket med dem i telefonen, og de siger at der var en infektion i børen som SKULLE behandles. Det er også fair nok, MEN JEG VILLE GERNE HAVE HAFT BESKED!!! Evt min egen dyrlæge kunne have gjort det billigere end de knap 4.000kr det løb op i! De vil ikke tage del i regningen, men ville muligvis give et lille afslag på 1.rate næste år. Ja tak, men muligvis jeg ikke har lyst til at bruge samme station igen, eller måske jeg ikke stoler på at de kan huske vores mundtlige aftale om 8 måneder! De undskyldte, og indrømmede at det var en fejl at jeg ikke var blevet informeret, og at det ellers ikke var en fejl de lavede... SUUUPER Men jeg er under alle omstændigheder blevet mega fattig, og får ingen føl. ØV!

Overvejer at bruge naturlig bedækning næste år...

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 10:27

Ja, jeg ville så også gerne informeres, hvis det var mig.

Men må også sige, at hvis det er nødvendig med svaberprøve - skyldninger osv. for at hoppe bliver i fol, så gør man vel det der skal til!

Flere af vores er også efterbehandlet og jo det koste, men bare der kommer en følle ud af det, har man vel opnået det man gerne ville.

Men kan da godt forstå, det er en træls uforudset regning at få oven i hatten.

Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere

0
0
Svar på denne tråd

uventede regning
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 11:12

jeg havde også min hoppe til inseminering på en hingstestation. Hun blev insemineret først i maj og konstateret drægtigt ca. 16 dage efter. her i august fik jeg så en regning fra hingstestationen dyrlæge, hvilket jeg synes var mærkelig da jeg ikke havde hørt noget som nogen behandling. jeg ringede til dyrlægen som selvfølgelig ikke ringede tilbage. så ringede jeg til hingstestationen for at høre hvad der var sket. hoppen var blevet spøjtet forbi ægget var ved at blive for stort.

Jeg forklarede hingstestation at det var for dårligt at man ikke bliver informeret om en behandling. Godt nok var min regning kun 431 kr men jeg har hørt andre der også har fået regning på samme måde ved samme hingstestation.

Personligt synes jeg at det er dårlig forretning af hingstestationen og næste år tror jeg at jeg gør det hjemme i stalden så jeg ved hvad der sker med min hest...

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 11:59

jeg havede jo også nok bedt om en forklaring.

min hoppe er blevet behandlet af en hingstestations ejen dr.dyr.

hvor hun slet ikke har været i år.

kun godt tænke mig at få at vide om det skulle være den samme hingstestation.da det ikke skulle være første gang de har kluder i papirner af hopper de få ind.

stald Lillegaard

os med springerner

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider