Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Størrelse på plag
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 17:36

Hej


Jeg har et spørgsmål om en plag der er 148 cm høj. Plagen er 1 år og 3 måneder i dag. Er der nogen der har et bud på et endeligt mål af sådan en plag?


Den er lavet på en hoppe der er 163 cm og en hingst på 167 cm. Hingsten er Worldly og jeg synes at have lagt mærke til at han ikke avler så stort.


Nogle bud?


- Camilla
0
0
Svar på denne tråd
 
 højde..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 18:13

Det er jo altid svært med højder, men jeg vil umiddelbart sige, at er det en hoppe vil den nok blive på højde med sin mor og en vallak vil nok blive en anelse højere.


Til sammenligning kan jeg fortælle, at min hoppeplag på 15 måneder måler 153 cm. Jeg forventer hun bliver en 166-168 når hun er færdig med at vokse.

Hendes storesøster var 155 som 15 måneder gammel, og er nu som 3 års 168 i stg. Hun er godtnok stadig høj bagtil, så jeg regner med hun tager mindst et par cm. mere



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 18:30

....vil nok sige onkring moderens højde


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overbygget
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 18:40

Det er en hoppe og den er ret høj bagtil. Den ser faktisk slet ikke færdig ud.


Jeg kan ydermere fortælle at den har schwadroneur til mf og xx som mm.




- Camilla
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores hoppeplag
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 18:58

.....måler 147 i dag, hun er så en måned yngre end din, nemlig fra 24. juni. Hun er også noget højere bagtil.


Hun er efter Wolkentanz II, morfar Heslegård's Rubin og mormor er også her fuldblod. Vi forventer at hun bliver 164-65 som sin mor.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 19:01

Min plag er fra den 24 april 2007 og han er pt 162, regner med at bliver 173


****Citta- Don Cero****

Extensions og Akryl negle laves


Endelig en SMED man kan regne med:-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 19:08

Charlotte: Så du gætter også på 163 cm?


Mm er 166 cm. Umiddelbart bør hun da ikke blive mindre end de 163 cm, vel?


Er de længere om at vokse færdige med Schwadroneur i blodet? Jeg tænker her på at man siger om trakenere at de vokser langsomt.


- Camilla
0
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelse
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 19:27

Det er jo svært når man ikke har set den, men de (din og min ) burde komme op på de knap 165.


En 1-års på 162 stopper ikke på 173, den bliver tættere på 180.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 3659235629583
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 13:37

min plag fra sidste år måler 158cm idag så hun bliver stor...


jeg ville skyde på at din bliver omkring 165cm i stang, men man kan jo aldrig vide sig sikker.

Den kan jo lige pludseligt skyde i vejret

0
0
Svar på denne tråd
 
 størrelse
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 07:26

Min plag er 1 år og 3 mdr han måler 149, hans mor er kun 143.5 faren er 165 , hvor stor mon han kan blive.


Hilsen Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige et foto
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 07:28

her er han Kasino Royal efter Mazzaretti og kaja


Hanne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-08-2008 13:10

Det er altid svært med højden. Men ummidelbart vil mit bedste gæt også være at den ender på samme højde som sin mor.


Min hoppeplag fra 1. maj 2007 (1 år og 4 mdr.) måler i dag 155 cm og er noget høj bagtil så hun tager formentlig et godt ryk mere inden hun tager en pause, men hende gætter jeg på ender på omkring min 170 cm +-.



Oldenborg kan og vil

Med det dejligste hoppeføl e. Underworld XX

0
0
Svar på denne tråd
 
 Plagen
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 17:50

163 cm er også ok. Hun har et godt eksteriør med en lang hals og gangarter der er helt i særklasse. Hun lukker godt sammen bagi og har godt rul på forbenene.


Men nogen stor dame bliver hun dog aldrig


Men jeg foretrækker dem også sådan lidt fikse i det med masser af udstråling...


- Camilla
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 00:22

Puha charlotte, tror han bliver så høj, den kommer jeg aldrig op på


****Citta- Don Cero****

Extensions og Akryl negle laves


Endelig en SMED man kan regne med:-)



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider