Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sadelkåring
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 13:51

Jeg har overværet en sadelkåring for 2 år siden, dog ikke mere end 1 times tid. Nu står jeg og skal afsted med min lille springhoppe d. 13. august og der er pludselig en masse spørgsmål til arrangementet

Hvor "højt" springes der i løsspringning?? Kan se ud fra wiegaardens fotos at det kun er ca. 120 cm når det er højest??

Når gangarterne bedømmes rider man så 2 på banen af gangen?? Og rider man bare rundt eller dikterer de hvad man skal??

Hvilket udstyr er tilladt??? Er martingale og/eller fortøj. Kan se ud fra fotos at de fleste rider med hvidt underlagen og bandager. Hvad er normen/reglerne???

Kan man se nogle steder hvem testryttere er til arrangementet??

Sælges:

Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/

SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd

Sadelkåring
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 13:59

Løsspringningen: kommer meget an på hesten, er den god bliver den også "prøvet" mere af. Er den derimod af dressurafstamning og ikke viser talent på et spring hopper den vel en 4 gange, og så er det ligesom det (der er ingen grund til at give den en dårlig oplevelse på noget den aldrig kommer til at gøre igen).

Gangarter: der er som regel 2 ad gangen. Dommerne fortæller hvilken gangart der skal rides og på hvilken volte (trav, galop og skridt).

Hjælpetøjler er ikke tilladt.

Jeg ved ikke om der er regler ang. underlag og bandager, men normen er i hvert fald hvidt. Og det vil nok ikke være passende, hvis man tropper op med grøn-lyseblå og stjerner I løsspring må de vist ikke have noget på bagben...

Testrytteren står i kataloget, så det kan du se når det kommer på www.varmblod.dk

Held og lykke.

Mvh. Anne

En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider