Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Tilbud på lånehoppe, men?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 19:21

Min gode veninde har pladsproblemer til hendes dejlige 11 års renstammede hannoveraner, efter Davignon/Bolero/Nurmi, kåret i hovedstambogen i Tyskland og ds i dv.

Hun har tilbudt at jeg må låne hende med henblik på ifoling.

Men er er det for sent i år? For det skal jo arrangeres, jeg skal ha fundet opstaldning osv. men det er nok rimeligt nemt i Hjørring og omegn, i forhold til Amager. Så det ville blive et sted henne i midten af juni/juli.

Nu ved jeg ikke hvor nem hun er at ifole, men hun har fået et par føl efter Hiss Highness og han har jo ikke ligefrem været kendt for hans sædkvalitet.

Og hvilken hingst ville kunne passe? Det er en brun hoppe på 166, en hoppe som har talent for de samlende øvelser, men ifølge min venindes beskrivelse godt kunne bruge lidt mere gang. Føllet skal enten være til salg(hingst) eller videre avl.

Jeg vil også gerne have lidt forædler på, in case det blir et hoppeføl.

Egne favoritter

Hertug- har set en utolig lækker Hertug/Davignon. Men blir det for bøvlet med frost?

Silvermoon-samme som ovenstående, han findes vel også kun på frost?

Uno Don Diablo- jeg tror han blir rigtig god, men har jo ikke selv vist noget endnu. Og ved ikke om det blir for meget Donnerhall?

De Noir-lækker, men dyr og er bekymret for størrelse.

Rush Hour- dejligt med lidt forædler, og han giver vist størrelse, men hvad med gangen?

Wolkentanz 2

Sir Oldenburg

Hvad ku man ellers finde på?

Jeg synes i hvert fald jeg har fået et rigtigt godt tilbud, som jeg vil overveje nøje. Håber på lidt inputs herfra

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Billig lejebolig med tilladelse til hund søges i Brønderslev eller Hjørring se præs.
0
0
Svar på denne tråd

San Remo
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 19:29

Jeg har en bekendt, som har en hoppe der umiddelbart lyder som den din veninde har - afstamningen er også Davignon/Bolero - den har i år fået et meget godt føl efter San Remo.

Højtstillet, smart, velansat hals og en god galop, så vidt jeg kunne se. Jeg har desværre ingen billeder.

Manuela - med Løgtoft's Carisma, French Floriana & Maloni's Dream Flirt

French Floriana er nu til salg...

0
0
Svar på denne tråd

Silvermoon
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 20:11

Fåes på køl både i sverige og tyskland..

Vær opmærksom på at prisen er noget billigere,hvis du bestiller det i sverige.

www.klinga.se/hingstar/ Aktuella%20hingstar/Ammerland/ Silvermoon/ mer_%20om_%20Silvermoon.htm

Nu med Swarowski føl født d.18 maj

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 22:23

Ja nu er jeg ikke den der ved mest om avl andet end at Davignon og Bolero vistnok skulle være nogle fine hingste, det siger MissGreen hvert fald

tillader mig lige at byde ind

hun har fået føl efter følgende:

BH Romanov(Rohdiamant)

208333DW0503969 DIARA PILEKÆR 07-05-2005 Hoppe

Bergamot(Baryshnikov, obs fff Bolero)

DE431316743402 BELIVE IT OR NOT 08-04-2002 Hoppe

Hiss Highness (Hohenstein)

208333DW0603040 SOLEIL'S MISS HIGHNESS 19-05-2006 Hoppe

Hun har ikke de bedste kåringskarakterer fra DV kåringen pga anspændthed (vistnok hendes søster der stod ude i traileren som hun ville ud til) og viste ikke rigtig noget.

Jeg er jo ikke inde i avlssprog men synes alligevel jeg vil prøve at beskrive hende lidt

Hendes temperament er opmærksomt men ikke varmt, hun kan dog have temperament men hun ER jo også hoppe hun er alligevel let ridelig og selvgående, jeg ville dog nok betakke mig for at bruge en hingst der er meget varm og jeg ville vælge at beholde en ren hannoveraner stamme på hende men jeg er jo også sær

Nå nu har jeg vist udbredt min avlsviden eller mangel på samme nok

Johanne: Hov husk du jo skal lave et føl som kan være hendes afløser for mig en dag

Hun har et stort rygsving,god selvbæring og god indundertrædning i alle gangarter.

Hun har en skridt med stor overtrædning af bagben, hun træder ca 20 cm over. galoppen er super eleverende og "op af bakken". trav er en almindelig god trav med en del svæv, men om den betegnes over middel aner jeg så ikke

Hun er lærenem og arbejdsvillig og kan selv efter pausen i avlen stadig huske de højere øvelser, hun kan lave diverse øvelser rent for lår/sæde og på meget lille hjælp med god bæring. jeg formoder hun avler dette dressurtalent videre.

Hun springer fint og forsigtigt selvom vi ikke har gjort det så meget pga skade.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Boks søges hurtigst muligt gerne Dragør-området !

-Med superparten Louise og stjernehesten Davina!

0
0
Svar på denne tråd

hov...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 22:24

alt dette her skulle have stået i starten

>>>Hun har et stort rygsving,god selvbæring og god indundertrædning i alle gangarter.

Hun har en skridt med stor overtrædning af bagben, hun træder ca 20 cm over. galoppen er super eleverende og "op af bakken". trav er en almindelig god trav med en del svæv, men om den betegnes over middel aner jeg så ikke

Hun er lærenem og arbejdsvillig og kan selv efter pausen i avlen stadig huske de højere øvelser, hun kan lave diverse øvelser rent for lår/sæde og på meget lille hjælp med god bæring. jeg formoder hun avler dette dressurtalent videre.

Hun springer fint og forsigtigt selvom vi ikke har gjort det så meget pga skade(mig, ikke hende).<<<

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Boks søges hurtigst muligt gerne Dragør-området !

-Med superparten Louise og stjernehesten Davina!

0
0
Svar på denne tråd

Hælder måske
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 07:57

Jeg hælder måske nok mest til Rush Hour nu, efter at ha set video og kåringsbeskrivelse, jeg troede faktisk han havde dårligere karakter for bevægelser end han har. Og så har hen jo gjort det kanongodt på en lille følårgang, hvad har han iøvrigt lavet, en 10 stykker?

Hvad siger de erfarne, vil det være helt hen i vejret at bruge ham?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Billig lejebolig med tilladelse til hund søges i Brønderslev eller Hjørring se præs.
0
0
Svar på denne tråd

Rush Hour
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 07:59

syntes det lyder som den helt rigtig til dine behov og ønsker om en evt fremtidig avlshoppe.

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 08/09

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Aron

Arthur

Giv gerne et bud på de andre ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider