Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

frost eller naturlig
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 01:47

Hvis man har en hoppe der nemt stresser i nye stalde, har i så gode erfaringer med at køre den til hingsten eller at lade den blive i sin egen stald og blive insemineret med frost sæd??

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 02:13

Du bør nok vælge så lille en risiko som muligt...hvilken race er din hoppe og hvilken hingst har du valgt til hende og hv.?

Såfremt at kunstig befrugtning er muligt så bør du nok vælge dette såfremt at hoppen stresser når den er ude !!

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges/udlånes! TOP kvalitet alle ca. 160 cm. Fra KUN 7.5oo kr.

Se fotos på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Transport
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 06:38

Både naturlig bedækning og frostsæd kræver at man kører med hoppen, derimod kan man inseminere med transportsæd derhjemme.

Nu er der ikke nogen af vores hopper, der stresser mere over at være et fremmed sted end hjemme, så jeg har egentligt ikke overvejer problemet. Vi har kun måttet fravælge ved en enkelt hoppe, og det var fordi hun var bange for hingste, ergo kunne vi ikke vælge hingste der bedækkede naturligt.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

hjemme
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 08:31

Jeg har det helt klart bedst med at hoppen bliver hjemme, dels er hoppen mere tryg ved at vi altid er der og dels er vi også mest trygge ved at vi selv kan følge med i alt hvad der foretages i "behandlingen" af hoppen.

mamai

0
0
Svar på denne tråd

som charlotte
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 08:34

siger, så vælg en hingst der har kølesæd.

Det kan ligges i hjemme. Det kræver lidt ekstra, men jeg har da oplevet det fungere fint.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

sdjhfchjfæeif
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 08:57

Den ene af mine hopper virker ikke stresset når hun er i byen til insemination, men hun blive bare ikke drægtig. Det er prøvet i 3 år ad flere gange, men det duer bare ikke. Når hun bliver insemineret med kølesæd hjemme har hun været drægtig ved første insemination 3 år i træk, så hun bliver hjemme!

Nu bliver jeg så også selv inseminør her om et par uger, og så er det jo også det billigste for mig at have hende hjemme. Det kan dog kræve en hingst eller alternativt en follikelscanning, her på stutteriet har vi lille Hannibal på 86 cm som er noget billigere at fodre på end hvis jeg skulle skanne hopper i et væk. Vi skanner selvfølgelig for tvillinger, men først når Hannibal mener at fruentimmeret er drægtig ;-)

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

hjemme...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 12:23

Min stresser absolut heller ikke ved at være i byen, og klinikken ligefrem nyder at have hende på besøg,fordi hun er så rar og nem. Men det samme som Reni... hun bliver bare ikke ifol.

Herhjemme insemineres en enkelt gang i en brunst... og bingo.

Jeg ville dog ikke undvære scanneren, nu har jeg flere gange oplevet mere end et æg var ved at modnes, og har derfor fået sprøjtet æg af ved inseminering, og på den måde undgået problemerne med tvillingedrægtighed, og efterfølgende klemning osv. Den gamle hoppe har nemlig en eminent evne til gerne at ville have tvillinger, til stor irritation for os

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

Med fotos fra bl.a. DM i Dressur

og diverse TAF arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider