Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Capo (HOL), andre hingste?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 16:13

Hvilken hingst ville i foreslå til denne hoppe:

Hoppen er rød, og (ca.) 171 cm høj. Holstener (brændemærket på lår og hals) fra Bulgarien. Ejeren har ingen papirer på hende. Hun er nogenlunde harmonisk, stærke gode hove, lidt doven på bane, og har et dejligt, virkelig dejligt temperement, kærlig og rolig, dog ikke som en sten.

Hun "vrikker om" på baghovene når hun går, men virker ikke besværet af det. Har en meget høj manke/hornkam (evtl. lidt svajrygget, men hun er også 17). Hun viser tydelige brunster og har været i brunst 1x om mdr. hele vinteren igennem. Hun ligner en der har haft føl før.

Der er (trælse) billeder af hende på min Præs.

Resultatet skal være:

Stor, rolig, holdbar, behagelige gangarter. Fritidshest til hyggerytter der godt vil have muligheden for at hoppe en LA og gå en LA i dressur.

Jeg har kigget på en hingst der hedder Capo, efter Calando I, MF Lord, FF Cor De La Bruyere. Den står ca. 20 km væk og bedækker naturligt (Ved Bylderup-Bov) og koster 2000+2000+moms.

Andre forslag? Store (170+), rolige hingste med god holdbarhed, stor ridelighed, rigtig god ifolingsprocent, gode karakterer hele vejen igennem, især god hals, gode ben og stærk ryg.

Alle farver, blot brune uden hverken aftegn ell. anlæg for rødt kommer i 2. række :-)

/Lene

PS: Det er slet ikke sikkert jeg må låne hoppen, men jeg vil gerne have valgt en hingst før jeg spørger, så det ikke kommer for langt hen på sæsonen.

Med part på Basse, og en gang i mellem på Regina -

Fordi Gamle Hopper Er Bedst!

Hvad skal jeg sige, mine ord

Vil ikke meget sige

O Gud hvor er din visdom stor

Din godhed, magt og rige.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 19:28

Hej Lene.

Jeg kender ikke mere til Capo end det der står her på HN på markedspladsen.

Men han ser da ud til at være en dejlig hingst.

Når afkommet nu er til dig selv, synes jeg du skal tage de 20 km og aflægge Capo et besøg.

Hvis han er alt det du søger i en hingst og du synes han bare er dejlig, så hvorfor ikke??

Jeg går ud fra du vil bruge afkommet til ridebrug og så gør det jo ikke så meget med papirerne.

Det vigtigste er jo du er glad og tilfreds med dit valg.

Der er mange andre hingste, der også kan leve op til dine krav, men i DV regi som er det jeg kender bedst, vil du nok ikke kunne gøre det til 4.000 kr + moms og det er nok meget rigtigt at føre den ældre dame til en hingst, der bedækker naturligt.

Held og lykke med det.

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

MED FLERE DEJLIGE DV HESTE TIL SALG

Se præsentationen for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd

Capo...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 21:50

Capo er bare en enorm sød og dejlig hingst! Jeg har passet ham, mens Ulrik Clemmensen red ham. Han har i hvert fald startet MA springning.

Vel kan han være frisk og vågen, men er ekstremt ridbar i både dressur og springning. Men er alle hingste ikke det - friske og vågne - det burde de Ham har kunne vi trække ned ad staldgangen forbi hopperne selvom han lige var kommet retur fra bedækningssæsonen (naturlig bedækning) uden at han sagde en lyd!

En anden hingst - samme alder - havde aldrig bedækket. Han brølede som en gal, når han gik forbi, og skulle han ud at gå var det trense og longe på, og helst også en pisk i hånden, så man lige kunne markere sig!!

Capo gik bare

Jeg kender ikke så meget til hvordan han avler, andet end vi havde et enkelt afkom inde efter ham, som var lavet i Tyskland. Lidt kedelig at se på, men med fin springkapacitet og ridelighed og var også i championatsfinalen.

Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Capo..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 23:26

Danmakine »Basse«

- Capo har stået hos Mona og Thomas i Hønkys i sønderjylland.. kom så til sjælland, mener ikke han er kommet retur

Man kan hvad man vil !!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 09:28

Sortebjerg:

Mange tak for dit svar! Du har da så evigt ret. Capo ser så blid og mild ud i hovedet på http://www.ghh.dk hvor jeg fandt ham (Tak for henvisningen til HN annoncen!) Jeg tror jeg vil tage hen og kigge på ham en dag, og se om jeg bryder mig om ham - og om han bryder sig om mig (!).

Titi:

Det lyder flot! Rolig, medgørlig, god i hovedet - det er det jeg efterlyser. Plus at afkommet skal blive stort - var det afkom i havde inde, mindre eller større end faderen? Avler han småt eller stort? At de bliver lidt kedelige at se på, kan jeg leve med, så længe de er ridelige, rolige og medgørlige. Mht. følles kapacitet, så må den gerne have en masse - men det er slet ikke sikkert jeg kommer til at udnytte det ;-)

Tøf:

Her på HN står den som værende i Aabenraa, på http://www.ghh.dk står den som værende i Bylderup-Bov, så nu har jeg skrevet en henvendelse for at finde ud af hvor krikdyret er henne :-) Tak for lige at gøre mig opmærksom på det før jeg parkerer cyklen ved det formodede opholdssted og kører forgæves.

/Lene

Vil ikke meget sige

0
0
Svar på denne tråd

Vi har sådan een
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 09:50

plag og han er lavet på en noget varm hoppe uden papirer, 160 cm og Heimdals Happy Hero, som jo desværre er død - dvs kun fås på frost.

Vores knægt er 1,5 år og 162-3 cm nu. Ikke til at ryste, knusende god, fin på alle måder. Her gik både mor og far M-S i dressur og masser af springblod også, lidt bagude.

Der er ingen fejl på ham, heller ikke på benstillingen selvom mor var temmelig indfodet.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Capo dejlige dreng
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 12:44

"Danmakine »Basse«"

Jamen det er da rigtigt, de flytter jo rundt på Capo , fandt det her fra Rikke www.staldkjaergaarden.dk/Nyheder/ nyheder.htm

Rigtig god fornøjelse med ham

Man kan hvad man vil !!

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 12:33

Jeg kan ikke lige helt huske størrelsen på afkommet, som også kun var 2½ da vi havde den inde. Men har da set den efterfølgende. Tror nok den endte på samme størrelse.

Ja, Capo er tilbage i Sdr. Jylland. Han blev i hvert fald startet til vores stævne i Hammelev af en ung pige, der hedder Katrine Schmidt, som starter for Sportsrideklubben Toftlund.

Resultater kan evt. ses her www.hammelev.com/hstnov-res.htm

Jeg har også set ekvipagen på startlister fra andre stævner.

Så hende også ride den ene klasse ved os, og det så fint ud. Han er jo en lidt glad og frisk dreng, men hun havde nu rimelig styr på ham

Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

mmm
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 19:19

har lige fået besked fra ghh. Capo bliver udstationeret hos

Carsten Nielsen i havsted.

Spring pony.kat 2 til salg.

rigtige shetter render under hegnet

0
0
Svar på denne tråd

Fået svar ang. Capo
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 22:28

Ja, så fik jeg svar fra ejeren/kontaktpersonen - han står i Havsted/Bylderup Bov, men da han åbenbart avler "afkom mellem 165 og 172, meget ædle" lader jeg være i denne omgang - tænk hvis jeg stod med et tændstikdyr på 165 efter at have brugt 5000 på bedækning, 25000 i opstaldning før føllet kan fravænnes, + 2½ års opstaldning uden rabat + dyrlæge + udstyr osv... Så en ridehest man kan sælge for ca. 20.000 fordi den er uden papir og ikke tilredet

Næ, jeg køber nok en treårs i Tyskland ;-) Så er det andre der står med regningen på føl + opvækst. Sådan er købers marked jo - en meget mere begrænset risiko som køber end at skulle først håbe på ifoling, så på ideel genkombination, så på at føllet ikke skades inden det er voksent.

/Lene

Vil ikke meget sige

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 06:55

Jeg synes det er en rigtig god løsning du kommer med dér.

Og du har fuldstændig ret i der er mange omkostninger ved at lave sit eget føl og endnu flere risici.

Held og lykke med at finde en dejlig hest.

Men hvorfor i Tyskland

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

I Tyskland
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 09:11

fordi

• Jeg er født der, og taler sproget godt.
  • Dyrene er (kan være) billigere der.
  • Det er Holstenernes hjemland, og udvalget kunne hænde at være større.
  • Jeg har en smule "Vitamin B(eziehung)" dernede - altså at kende en der kender en der giver rabat.

Derfor vil jeg kigge i Tyskland - det er nemlig lige så nemt, om ikke nemmere for mig, end at skulle kigge i lille DK hvor der i forhold til Tyskland ikke er mange stutterier der kan fremvise et udvalg i et betaleligt prisleje.

Så kan jeg alliere mig med min svigerinde om et par år, hun søger præcist det samme som mig bare under 1.60 Jeg vil have en der er "for stor" (170 +++), hun nøjes med en der er "for lille" .

/Lene

Vil ikke meget sige

0
0
Svar på denne tråd

Tyskland
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 10:11

Det kan da godt være rigtigt at de er billigere i Tyskland, men det er kun dem som er uinteressante for tyske købere. De andre er dyrere. Det er ihvertfald hvad jeg har fået fortalt af en tysk opdrætter.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

det er vel ikke
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 10:23

anderledes med "de u-interessante" i Tyskland, end som det er i DK.

Jeg har ikke indtryk af, det er en grand prix hest Lene leder efter.

Én af grundende til jeg ikke selv finder en holstener hoppe i Tyskland er, at jeg ikke har styr på mit tyske, godt nok til at kunne begå mig og ikke blive taget ved næsen " på tysk"

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider