Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilken hingst?
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 09:42

Jeg skal have Zafira bedækket her til foråret og skal nu til at finde en hingst.

Hun er en rød hoppe med 3 hvide, høje sokker, og 155 cm i stang. Hun er Hollansk Varmblod (KWPN) og er Sabino broget.

Hun har følgende stamtavle:

M: Rachel
MM:Klarina
MF: Fortissimo
MMM:Zeletta
MMF: Ureterp
MFM: Aretta
MFF: Allegro
MMM: Savesta
MMMF: Oran
MMFM: Linda
MMFF: Nova Zembla
MFFF: Rentmeester
MFFM: Sonda
MFMF: Pygmalion
MFMM: Sarita

F: Patijn
FF: Kolonel
FM: Julony
FFF: Renovo
FFM: Cituna
FMF: Renovo
FMM: Velony
FFF: Cambridge Cole S974
FFFM: Linda
FFMF: Unitas
FFMM: Suddy Citation S932
FMFF: Campridge Cole S974
FMFM: Linda
FMMF: Indiaan
FMMM: Lony

Hun har en stor gang og udstråling, men hendes højde og hals kunne godt være henholdsvis højere og længere.

Jeg har selv tænkt på noget sporty frieser for at beholde gangen og få en lidt større hest.

Nogle der har bud på en evt. hingst?, helst med billeder.

Hilsen Pernille og Zafira

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 19:31

Ja personligt synes jeg nærmest, at det er en af de 7 dødssynder at bedække en varmblods ridehest med en køretype, som Friser jo er uanset og det er dejlige dyr, så er det en meget umage kombination.

Men selvfølgelig hvis det er til eget brug og ikke med salg for øje, så kan man jo stort set gøre, hvad man lyster.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at give penge ud til en sådan kombination.

Uanset - så god jul

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin

bedækker naturligt - primafrost haves også

Følgaranti - Her er der ingen silver eller Sootygen fra hingsten

0
0
Svar på denne tråd

Blive i folden
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 19:52
Hvad at blive ved hollandsk varmblod. Blue hors har jo en lækker ung hingst Zack. Ædel og langbenet og masser af gang.

DV Hingste liste A'la mig selv www.123hjemmeside.dk/o...kov/125087

føl i 2008, maj e. De Noir

0
0
Svar på denne tråd

Køretype
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 19:53

Nu er Pernilles hoppe jo en køretype med både Gelder- og Hackney-blod i årene.

Men alligevel vil jeg nu heller ikke bruge en Frieser. Hvis der skal bruges en dansk-opstaldet hingst, så er det vel en Oldenborg der ligger tættest for. Ellers kunne man jo overveje at få sæd fra Holland.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 20:31

Hej igen.

Ja, jeg vil meget gerne have fat i en KWPN hingst. og da gerne sæd fra en hollandsk hingst. Nogle forslag?

Hilsen Pernille og Zafira

0
0
Svar på denne tråd

Der er også
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 21:15
Michellino, han er og ædel, og giver tit rigtig god gang, men man kan også være uheldig at der følger meget temperament med i handlen. En anden ung hingst er zo special, men jeg tror at af de unge er det zack der passer bedst til din hoppe. Jeg kan lige finde nogen links til din når jeg kommer hjem. Men ellers kig på min hjemmeside, der kan du finde links til dem jeg har nævnt.

DV Hingste liste A'la mig selv www.123hjemmeside.dk/o...kov/125087

føl i 2008, maj e. De Noir

0
0
Svar på denne tråd

Måske skulle du trække hende
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 13:29

til en kåring før du overvejer at få en følunge. Husk det koster det samme at lave et føl, som det koster at købe et forholdsvis godt føl.

Hvis jeg skulle vælge, og det var til privat "sjovt" brug, ville jeg forsøge mig med en palomino eller er broget hingst. Eller måske en af de unghingst der går igennem i Herning til Marts- de er lidt billiger og du får set hvordan hun avler uden den store udgift.

MVH Dorthe

Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.

Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd

Kan nok ikke betale sig
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 20:39

Hvis Blue- Horse har en KWPN hingst må det da være valget!

Det er så dejligt med de små føl, men KWPN heste koster ikke ret meget. Jeg har fundet to hopper fra Holland til priser på 10- 15.000 (var i dårlig foderstand)de er store og flotte og med et dejligt sind. Så det skal nok ikke være for økonomien man skal lave føl på sine hopper.

Hvis der findes Gelderland/KWPN hingst af kørehestetype med det helt rigtige sind, kan det jo godt være at jeg fristes.

PS. De KWNP og Gelderheste jeg har mødt har alle et godt og roligt sind, måske en tilfældighed, men hvis der er et kendetegn for Hollandske ride- og køreheste er det bestemt værd at bevare i avlen.

Hilsen Hanna Andersen

Lille Vildmose

Naturrideture i mose, skov og strand

Hestevognskørsel * Terapiridning

Avl af Islandske heste & Polski Konik vildheste

lille@vildmoseheste.dk

www.vildmoseheste.dk

www.konik.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider