Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

araber
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 16:39
Hej, er der nogle araber-kendere, som kan hjælpe mig?

Jeg overvejer at købe en unghest ved navn:
Wish Me Luck´s Sascha OX 3252

Hvis jeg køber hende, har jeg først og fremmest tænkt mig at bruge hende som ridehest, men engang måske også få et føl på hende.
Derfor vil jeg spørge om i kan sige noget om hendes stamtavle, og måske finde nogle oplysninger om hendes mor, far, mm,mf, ff,ff osv.

far:Wish Me Luck OX 2105
mor:Tsarina OX 2459

hendes bror er Lucky OX 3103

Håber der er nogle som kan/vil hjælpe.

:-D Smile - it's the second best thing you can do with your lips! :-D

Se min hjemmeside, der er dagbog, gæstebog etc. - hjemmeside

Undulatunger sælges:
Håndtamme lige fra redekassen,
mange farver, 10 stk. Pris pr. stk, kr. 80

+ Engelske undulater, 1 årige ynglepar, DUK-ringe, stamtavler, div.farver, 10 par, pris pr. par kr. 250

Kontakt Finn på 22769924
eller Steen 20272357
0
0
Svar på denne tråd

Wish Me Luck
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 17:12
Wish Me Luck er en af mine yndlings araberhingste, og er efter min mening en af de bedste af slagsen i DK.

Du kan læse om ham og se billeder af ham på Kastanielund Arabians under Avlshingste.

Wish Me Luck har avlet en del gode brugsarabere, og det er bestemt gode afkom ham laver. Sascha (som jeg har set billeder af) vil efter min mening være et rigtig godt emne til både ridning og avl. Jeg er sikker på, at hun kunne få nogle vidunderlige føl!

Held og lykke med beslutningen. :)

*I am bored out of my pocket!* © VKH
~ ALL FOR FUN, AND FUN FOR ALL! ~
Klik: Ibriiz Arabians! Opd.!

0
0
Svar på denne tråd

ved du...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 19:36
...noget om hestene længere tilbage i hendes stamtavle?
og moderen? fik at vide af Saschas ejere at hun (moderen)faktisk står i Espergærde, som jo ikke er så langt fra mig.
Sascha står jo i Jylland og jeg bor i nordsjælland

Hilsen Stine

Undulatunger sælges:

+ Engelske undulater, 1 årige ynglepar, DUK-ringe, stamtavler, div.farver, 10 par, pris pr. par kr. 250

Kontakt Finn på 22769924
eller Steen 20272357
0
0
Svar på denne tråd

Moderen
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 21:08
Det eneste, jeg egentlig ved om moderen er, at hendes farfar (Zaraf) er min ene hest, Moonlights, oldefar (farfarfar). Shaker el Masri, som figurerer et par gange i hendes stamtavle (ligesom i min hoppe, Moonlights stamtavle) og er Zarafs far, har spillet en stor rolle i araberavlen. Jeg kender ikke alle hestene i moderen, Tsarinas, stamtavle, men det ser ret godt ud med mine øjne. :)

Her er forresten lige et billede af Tsarina:

Det, jeg kender af hesten længere tilbage i hendes stamtavle, ser vældig fint ud. Jeg ved ikke så meget om de spanske blodlinier, som moderen repræsenterer nogle af, men de skulle gerne give en god brugshest, og de går fint i spænd med de egyptiske blodlinier hos faderen (moderen er også lidt egyptisk). En spansk/egyptisk hest er blevet "blandet" nogle steder og benævnt som "Golden Cross", hvilket jo betyder "Gyldent Kryds". Det har vist sig at være en rigtig god sammenblanding.

Min personlige mening er, at det er en endda rigtig fin stamtavle hun har sig der, med nogle gode heste i.

Håber, jeg har været til lidt hjælp. :)

*I am bored out of my pocket!* © VKH
~ ALL FOR FUN, AND FUN FOR ALL! ~
Klik: Ibriiz Arabians! Opd.!

0
0
Svar på denne tråd

Link
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 23:44
Her er også lidt informationer :
http://www.fuldblodsaraber.dk/Hest.asp?id=289

Internationalt B Show 2001

Og her er links til hestene i hendes afstamning :

Zeus

Zaraf

Disse er fundet på http://www.fuldblodsaraber.dk/ hvor du selv kan søge videre i databasen.

Se også : Agility - online
Fredenslyst Arabians - Fuldblodsaraberen online - Rebgrimer & arbejdstove laves på bestilling -

0
0
Svar på denne tråd

hvad koster...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2003 22:52
...en forsikring forresten? - Hvis jeg køber hende skal hun jo forsikres :)

Hvor er det altså nogle søde mennesker der er herinde :)
Jeg er virkelig glad for jeres hjælp.
Har sat mig for at jeg simpelthen SKAL få råd til "min" smukke Sascha :)
Vil meget gerne have flere kommentarer om købet, hendes stamtavle etc. PLEASE skriv :)

Hilsen Stine

Undulatunger sælges:

Kontakt Finn på 22769924
eller Steen 20272357
0
0
Svar på denne tråd

Forsikringen...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:34
...kommer helt an på, hvilken dækning, du vil have. Du kan tegne en ren livsforsikring (dækker, hvis hesten dør eller aflives af dyreværnsmæssige årsager), en sygeforsikring (som dækker en del af dyrelægeregningen ved akut sygdom) og uanvendelighedsforsikring (hvis hesten skades eller på anden måde bliver uanvendelig som ridehest udbetales en engangssum.)

Gry er forsikret med udvidet liv (forsikret til 15.000 kr) og med en udvidet sygedækning hos Alm. Brand. Den koster mig omkring 1200 - 1300 kr årligt.

Nu er Gry ikke i kroner og øre en særlig kostbar hest, og præmien stiger selvfølgelig i takt med forsikringssummen. Selve livsforsikringen er dog ikke særlig dyr, så udsvinget er nok knap så stort, hvis ikke du vælger at forsikre den for en meget stor sum. Sygeforsikringen er den del af forsikringen, jeg betaler mest for, men det er så også den, som jeg pt. har mest brug for.

Vilkår og dækning afviger meget fra selskab til selskab. Generelt er uanvendelighedsforsikringer dog ret kostbare, og i mit tilfælde ikke så aktuelle, fordi hesten ikke repræsenterer en større økonomisk værdi (vigtigt at nævne økonomisk, for hun er selvfølgelig uvurderlig i mine øjne :))

Mette (Fjolle)
DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider