Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Escapology T
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 13:25

Hvor står Escapology T til at stå til avlsbenyttelse for sæsonen 2008 - og hvad koster han(altså ikke hele hesten - kun klatten )

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 13:34

det kan annettet sikkert fortælle dig , hun har lavet ham..

Opstaldning tilbydes.

I nye Bokse 3,5x3,5 og nyt ridehus 20x40 samt udendørs 20x40. Mulighed for undervisning i dressur ved freelance.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 19:14

Jamen det har hun da gjort godt

Han er jo en lækker dreng

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:42

for de pæne ord.

Det er ikke helt afgjort endnu hvor han skal stå i bedækningssæsonen, men jeg skal gi dig bedsked lige så snart jeg får det afvide.

Han skal til Thomas Sandgaard igen op til Herning og han skal ret sikkert også ha ham til DSA kvalifikationerne og forhåbentlig mere. Lige pt har han lidt ferie oven på materialprøven.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Nu også forhandling af Dangrønt´s Green Power !!

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 10:45

Mange tak - jeg vil meget gerne have besked, når du ved noget - jeg har n hoppe som absolut skal i fol med ham næste år

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kontakter
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 11:00

dig når jeg ved noget mere.

Hvar er det for en hoppe ??

Annette

Se mere på

0
0
Svar på denne tråd

Det er...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 11:43

Det er en holstenerhoppe med 37,5% fuldblod - kåret i RDH med 9-9 i spring - jeg håber på et military-egnet føl, med gode gangarter, en masse blod og rigtig gode springegenskaber.

0
0
Svar på denne tråd

Annette
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 11:45

Hvor stor er han nu ??

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

Forædlet DV hoppeføl sælges

Se præsentationen for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 16:11

faktisk også overvejet at benytte Escapology til næste år til min "gamle" hoppe. Jeg har været lidt i syv sind, for hoppen er egentlig af dressurafstamning (Lobster/Sorel/Sebastian), men med springafstamning længere ude, så jeg ville helst lave en springhest, da jeg har 2 andre hopper, som jeg avler dressurafkom på.

Hoppen selv har gået MB springning på landsplan, og har bl.a. været kvalificeret til DSA-finalen i springning som 6-års. DV mener dog, at det afkom hun har lavet med Solos Landtinus er en dressurhest, selvom jeg har avlet den til at skulle benyttes til spring.

Hun er selv en lidt kompakt, knap højtstillet hoppe, så hun kan sagtens tåle at få tilført noget "blod". Jeg vil gerne benytte en "let" hingst, som kan give lidt mere ædelhed og højtstillethed til afkommet, uden at det bliver stort som et hus. Hendes afkom med Solos Landtinus er nemlig meget stor. Samtidig vil jeg gerne anvende holstener, da hoppens afstamning indeholder en del holstener.

Jeg så Escapology til materialprøven, og kender tilfældigvis Annette, så jeg har også set Escapologys mor, moster og halvsøster. Så jeg synes der er et godt grundlag for, netop at benytte Escapology næste år.

Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 17:25

Jeg var til ridning ved Hanne idag, og fik lov til at klappe dyret- sikke en kælepot Det har du gjort godt, Annette

Jeg fortalte hende om denne tråd, så jeg tror hun kigger forbi en af dagene og svarer på spørgsmål

Rikke Fejrskov
"Life is like a box of chocolate. You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

0
0
Svar på denne tråd

Tak Rikke
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 19:41

For de pæne ord. Han er nemlig ud over at være god, også en super super sød hest, og snusfornuftig at arbejde med selvom han er hingst. Men det er et gennerelt kendetegn for stammen, og det nytter jo heller ikke noget at man laver en god hest, hvis ikke den også er god mellem ørerne og ridelig når man skal arbejde.

Jeg ved i alle fald Hanne er ved at få detaljerne på plads om hvor han skal stå til bedækning den kommende sæson.

Annette

Se mere på

0
0
Svar på denne tråd

Et forslag...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 21:06

Hvad med på Fyn, Annette??

Fin tilgængelig til både Jylland og Sjælland

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

Særdeles velgående og charmerende hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Det bestemmer
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 23:25

jeg jo overhoved ikke, og har intet med at gøre. Men jeg er ret sikker på det ikke bliver Fyn. Den mulighed jeg ved der bliver arbejdet på, er i alle fald ikke Fyn, men Jylland, men der er jo en bro fra Fyn til Jylland, når nu du skal ha hopperne over til ham Ellers ka du jo få det tilsendt

Annette

Se mere på

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 01:21

Nå ja, går den så går den

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

Særdeles velgående og charmerende hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo det, Margrethe
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 10:39

hvor der er en god hingst, er der altid en vej og vilje .

Jeg skal nok gi besked privat når jeg hører noget, eller også, så ka det jo være at Hanne selv kommer ind og skriver noget, når det hele er kommet på plads, med hvor han skal stå til avlsbenyttelse, for den kommende sæson.

Annette

Se mere på

0
0
Svar på denne tråd

Esteban xx har lige igen vist
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 09:45

at han dur. Der er lige blevet kåret en Esteban xx søn i Holsten, Edeso efter Esteban xx/Laurenx/Romino/Ladykiller, stamme 8763.

I det netop afholdte Holsteiner Stutechampionat var stamme 3030, som Escapology T er ud af med fremme også. I finalen blev Utuka Rose efter Limotas/Linaro, stamme 3030, nr syv. Utuka Rose er tæt beslægtet på Escapology T´s mor La Dia. Som mormor har begge hopper nemlig hovedstambogshoppen Tel Aviv, Utuka Linaro som morfar og La Dia Linaro som far.

Tel Aviv er jo desuden også mormor til den svenskkåret hingst Camaro, som har det højeste springindeks af hingste aktive i avlen i Sverige, plus han er den blandt de ti bedste springhingste med det højeste gangartsindeks.

Så man må sige Esteban xx´s afkom har vist de dur i år, også med Edino´s præstation som vinder af Bundeschampionatet for militaryheste tidligere på året, og nu med sønner helt fremme i både Holsten og DV. Stamme 3030 bliver også ved med at vise resultater og være med fremme år efter år.

Ved auktionen i Holsten er der også en hoppe med i stamme 3030, og igen med Tel Aviv som mormor. www.holsteinerverband.biz/ hengste_pdf/2007_auktion_herbst/ 121.pdf

Mere om hoppestammen ka selvfølgelig ses på vores hjemmeside.

Annette

Se mere på

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 17:10

Der kommer nyt om lækkermåsen, og forhåbentlig et par billeder

Jeg skal ud og se ham under rytter på onsdag inden ridning

Og så har jeg lovet at hjælpe Hanne med at få oprettet login, så hun kan svare på spørgsmål

Rikke Fejrskov
"Life is like a box of chocolate. You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

McLeods døtre sæson 1+2 + sikkerhedsvest sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider