Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Avlsgodkendelse.
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:15

Haii Alle...

Håber I evt. lige kan hjælpe mig med et hurtigt spørgsmål...

Jeg har fundet en rigtig lækker mås til mine to hopper, jeg vil gerne have dem til bedækning i starten af næste år omkring Februar/marts. Hingsten har opnået avlsgodkendelse for 2007, endnu ikke kåret, men må han gerne bedække i starten af 2008? Fra en hingst har opnået avlsgodkendelse har den et år inden den skal igen til avlsgodkendelse med mindre man går direkte til kåring efter et år, men er det fra dags dato og et år frem den har avlsgodkendelse eller?

Når den er alvsgodkendt kan man vel godt få papir på føllet eller hvad?

For hvis ikke hvad gør man så hvis den ikke bliver fuldt kåret, hvis den muligvis dør eller får skader eller andet?

Hilsen Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Hopper på vognen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:17

det kunne være spændende om nogen viste svaret, har nemlig selv tit tænkt tanken om dv hingstene ...

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:18
må han dække fra 2008 og selvfølgelig kan du få papirer på føllet, ellers var der jo ingen teknik i en avlsgodkendelse, for hingsten er det bare første skridt på en lang vej.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Spg...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:20

Hvornår er han kåret ? For er han kåret i år er han jo godkendt til bedækning hele sæson 2008.

jeg kan på dit indlæg ikke helt forstå om han er godkendt sidste år og har tilladelse i år, eller om han er kåret i år og har tilladelse et år frem?

Held og lykke med føllene :-)

Mvh Juliette

Salg af OX-hingste af høj kvalitet.

Bedækning ved avlsgodkendte hingste tilbydes

1-2 ridepiger søges - henvendelse pr. PB.

Løsdrift til lille vallakplag søges, helst Sjælland.

0
0
Svar på denne tråd

forresten
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:20

hvad er det for en du har udset dig? er bare nysgerrig.

Det kommer for øvrigt til at stå i papirerne at hingsten har dækket med avlsgodkendelse.

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Hingsten
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:23

Der står at han har opnået avlsgodkendelse for hele 2007...

Det jeg så sidder og tænker på er at han får vel ikke ny bedømmelse allerede i Januar mdr. eller hvad? Det er da bare surt som hingste ejer ikke at kunne bruge hingsten de første semester af 2008 hvis den først skal igennem endnu avlsgodkendelse inden den må bruges i 2008...

Det vil sige at føllet vil være lige meget værd hvis hingsten ikke når at blive fuld kåret, i tilfælde af død??? Bare den har avlsgodkendelse???

0
0
Svar på denne tråd

Til Correy - Belle -
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:29

Det er Bjørnhøjgårds sleipner...

Kommer fra Næstved af... Hvis du kender den evt...

Men har det nogen betydning af den ikke er kåret med hun avlsgodkendt??? For gider ikke brugen en med kun godkendelse hvis jeg så risikere at føllet mister værdi hvis hingsten ikke færdig kåres...

0
0
Svar på denne tråd

jo jeg
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:37
kender ham meget vel, kunne have købt ham som åring, idag ærgrer jeg mig grumt over at jeg ikke gjorde det. føllet mister ikke sin værdi, kig i stambøgerne og se hvor mange heste hvid fædre har dækket med svlsgodkendelse. Men svaret på dit spørgsmål får du efter lørdag, da der er hingstekåring og jeg vil gå ud fra at Sleipner deltager.

0
0
Svar på denne tråd

Smiler.
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:45

Det kan jeg meget vel godt forstå at du gør... Han ser virkelig dejlig ud... Og tror han kunne være en rigtig god hingst til mine to hopper.. Smiler. Muligvis 3 hopper... Jeg har en tredje hoppe som er efter John Wayne, så hun er blevet grå med masser af pletter. Smiler. Ved bare ikke hvilken hingst jeg skal give hende... Har du muligvis en vurdering???

De to andre er sorte og derfor synes jeg det skal være en fuldplettet hingst til dem... (Selvom det jo ikke er sikkert der kommer pletter på føllene. Smiler.)

De behøves ikke stå på Sjælland og prisen for bedækning er lige meget... De skal bare være forholdsvis "ren" knabstrupper... Altså ikke være af for mange heste racer... krydsninger.. hvis du forstår...

Du må meget gerne komme med et bud... Hvis du skulle have lyst... SMiler.

0
0
Svar på denne tråd

svaret
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 06:51

giver jo sig selv den er godkendt for 2007 og må derfor ikke bedække i 2008, med mindre dens avlsgodkendelkse forlænges eller den kåres.

Af samme grund har mange avlsforbund deres kåring enten sent på året eller meget tidlige, så unghingstene kan få så meget at sæsonen med som muigt.

LR lukker avlsgodkendelserne pr. den 31/12 hvert år.

http://www.broholm-rideklub.dk

DRF mesterskab i dressur for Junior og Ungrytter

på Broholm hestecenter

den 7-9 Sepyember 2007

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 22:47

At man ikke alle måske synes det giver sig selv... Men tror jeg har fattet det hele nu...

At hvis en hingst sættes til pointbedømmelse i år og blev avlsgodkendt så er det for 2008 han bliver det...

Hvis det ikke er rigtigt som jeg har forstået det nu... Så må I meget undskyld for så skal jeg have skåret det ud i pap og det håber jeg så at nogen måske bære over med mig... Om ikke andet så lad vær med at skriv noget... okay.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider