Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Palomino hingsteliste?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 14:50

Tja... Nu må jeg altså spørge...

Har undret mig længe over hvad Zorro Son laver på DPA's hingsteliste, så ville høre om nogen af jer idste det, helt nøjagtigt.

Ved godt at DV hingste er tilladt til indkrydsning, men at man ligefrem måtte have dem på hingstelisten, kan jeg ikke forstå.. Ud fra hvad jeg kan læse af hans stamtavle er der ikke et eneste gram palominoblod i ham???

Og så noget andet, også vedr. hingstelisten. Hvornår kommer Zaad på den? De andre hingste fra kåringen i februar er komet på, men ikke Zaad, hvorfor?

Der er ikke nogen ondt eller nedladende i det, det er bare mig der er uvidende... Nogen der ved det???

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Rigtige heste, er under 1.60!!!

0
0
Svar på denne tråd

Rødtgen
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 15:21

Zorro Son har nogle kvaliteter ikke mange palomino hingst har,der ud over har han et rødtgen,og kan derfor lave palomino afkom.

Men nu er palomino jo ikke en race,men en farve,så at der intet palominoblod er i ham,er ikke væsentligt.

Du vil faktisk finde ret mange hingste,hvor de har varmblodsheste i stamtavlen.

0
0
Svar på denne tråd

Rødt gen, virkelig nok?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 15:34

Jeg ved godt at "palomino" ikke er en race, så det var nok lidt dårligt formulieret, det jeg mente var bare at han hverkan har en palomino kåret hoppe eller hingst i sin stamtavle...

Er det at han har et rødt gen virkelig nok for ham til at komme på hingstelisten? Jeg mener bare, der er da vildt mange GODE DV'er der har det røde gen. Nævner i flæng: Michellino, Don Romantic, osv...

Jeg undres bare...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

0
0
Svar på denne tråd

jeg prøver
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 16:15

Zorro Zon figurer på listen, da han i sin tid er kåret i DPA, dengang man kårede hingste uden at de nødvendigvis var i besiddelse af et cremegen. Han er i sin kåret i DPA lige nøjagtig for at tilføre noget kvalitet Det betyder at vis man vil bruge ham på sin cremehoppe, så behøver man ikke søge om at bruge ham. Som f.eks hvis man vælger at bruge en af de øvrige anerkendte varmblodshingst, jvf. regelsættet omkring brug af hingst kåret i andre anerkendte forbund

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Zaad???
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 16:22

Lisbeth: Tusind tak, det var lige sådan en forklaring jeg ledte efter...

Så giver det jo strakt mere mening...

Nogen der så ved hvorfor Zaad ikke er kommet på listen? Han blev da så hvidt jeg husker kåret som forædler hingst... Så kåret, det er han da i hvert fald...

En fin herre, det er han da - uden tvivl...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 18:11

Jeg kan kun give dig den information Havila, at DPA fortsat mangler en lille men vital information vedrørende Saad forud for, at han kan få adgang til optagelse på DPAs hingsteliste.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin 2007

Smukke palominoer er en fryd for øjet

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 18:36
Nå okay... He he, ja det var kun fordi jeg undrede mig, nu hvor de andre hingste var kommet på listen... Men tak for svaret.. så er min nysgerrighed stillet...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

0
0
Svar på denne tråd

Saad...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 23:21

Det har været lidt besværligt at få DNA info om Saads far Singapur, men Ingrid Høvik har endelig fået det så alt skulle nu være i orden.

mvh, Lisa

Ozalynda Akhal-Tekes

0
0
Svar på denne tråd

Saad endelig på DPA hinsteliste
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 23:11

Heia,

Da er endelig Saad på hinstelisten for DPA. Han skal gå bruksprøven nå 22 september på Vilhelmsborg - det blir spennende!

Mvh

Ingrid Jutta Høvik

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider