Hej...
Jeg søger noget erfaring med mælkefeber hos heste.
Jeg har en lettere kraftig pony på 117 i stg., som den 10 júni i år fik et føl. Hun er selvfølgelig holdt i fin foderstand og sørget for hun ingenting manglede.
Torsdag i sidste uge da jeg skulle lukke hende på fold, bankede hendes hjerte så hårdt at jeg kunne stå flere meter fra hende og hører det, samtidig gav hele hendes krop sig for hvert slag.
Mærkeligt, så ringede til dyrlægen som kom med det samme. Han sprøjtede så kalkvand direkte i blodet.
Lørdagen efter, altså 2 dage gik der, kom det igen. Dyrlægen kom igen og gentog det hele.
Nu er det så en uge og en dag siden og hun står med det igen. Dyrlægen har været her og givet hende samme tur med kalkvand.
Det skal siges at så snart hun har fået den dosis holder hjertet med at banke så kraftigt.
Siden første dyrlæge besøg har hun efter dyrlægens råd fået en stor dosis af foderkridt i hendes lille håndfuld daglige foder hun får. Hun går på en nærmest jordfold og står om natten på ren spåner.
Så folk nogen der har prøvet noget lignede???
og hvad gjorde i?
Vil gerne hører de både gode og de dårlige endte oplevelser med dette.
HÅBER MEGET PÅ NOGET RESPONS, HVIS NOGEN KAN GIVE DET, HAR HØRT DET ER EN SYGDOM HOS KØER OG IKKE HESTE.
Min dyrlæge har 25 års erfaring og prøvet dette 5 gange og nu 6 med min, så kender ikke videre til det.
Mvh Karina og på forhånd tak