Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sen foling. Fremskynde ny brunst.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:37

Hvornår sprøtjtes hoppen bedst i brunst for at fremskynde inseminering? Min hoppe folede for 13 dage siden og da det ikke tidligere er lykkedes at ifole hende i følbrunsten valgte jeg iår at springe den over. Hun kommer så i brunst omkring den 20. men jeg har hørt man kan fremskynde det lidt. Det er jo i forvejen et sent folingstidspunkt så det ville være dejligt at kunne rykke det en anelse frem...

0
0
Svar på denne tråd

Brunstsprøjte
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:43

Man sprøjter normalt på 18. dagen.

Vi har selv valgt at prøve følbrunsten på en hoppe der folede for 8 dage siden. Hun reagerede nemlig meget negativt på brunstsprøjten sidste år, og kom først ifol, da vi ventede 4 uger på en naturlig brunst. Hun har dog været ifolet i følbrunsten før.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:48

Hej Charlotte.

Vil det sige at jeg fremskynder det en uges tid så? Der går vel en 4-5 dage før de kommer i brunst ikke? Jeg har slet ikke set at min hoppe har været i brunst så jeg er helt i tvivl om hun kan have hoppet over . Hun plejer ellers ikke være svær at se det på. Hun har været sprøjtet i brunst før med godt resultat men man ved jo aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

Senest
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:52
Man siger 2-4 dage, og er de ikke kommet da, så kommer de ikke i brunst pga. sprøjten. Så ja, en uges tid, men det tæller jo også på den her årstid.
0
0
Svar på denne tråd

Ja for pokker
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 22:00

Har helt overvejet at springe over i år og så starte op i april i stedet...Men så bliver næste sommer jo så kedelig

Næste år skal jeg have ifolet min 2års hoppe og hvis jeg får føl på den i 09 ville det jo være oplagt at lade min gamle hoppe få en pause den sommer. Det er jo årets højdepunkt.

0
0
Svar på denne tråd

Sprøjte i brunst
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 22:35
To af mine hopper folede d. 24/5 Jeg valgte at sprøjte dem igang på 18. dagen og de skal scannes på onsdag mhp om de er drægtige.

Gjorde det samme sidste år og man må sige det virkede...

Og jeg tror det bliver fremgangsmåden fremover

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider