Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

uren svaberprøve hva så??
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 00:34

Efter at have haft hoppen afsted til bedækning 3 gange uden at hun kom i fol, fik jeg taget en svaberprøve- og den var ganske som forventet uren.

Dyrlægen sagde, at det ville koste flere tusind kroner at få hende renset, fordi han skulle komme flere dage i træk og skylle og give pencilin.

Så er det jeg blir lidt forundret, hvor mange dyrlægebesøg tog det før jeres hopper var rene? Samt hvad gav i for det??

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en..
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 04:57

Jeg har en hoppe vi har kæmpet med et stykke tid. (Flere måneder) Jeg har brugt flere tusind indtil videre.

Vi er nu igang med 2. skylning/behandling - og på mandag når næste brunst starter får vi lavet en ny svaber (den 3. i rækken) Håber virkelig den er ren denne gang - ellers ved jeg snart ikke hvad jeg gør.

Det værste er at det tager så lang tid, eftersom det er bedst at behandle i en brunst - og så går der lige 3 uger til en ny brunst starter så man kan få taget en ny svaber igen.

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

**2 lækre brune hingsteføl sælges**

0
0
Svar på denne tråd

hmm ...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 09:59

Jeg har en hoppe der står med både gærsvamp og coli, og her har jeg bare fået udleveret div. til behandling, hun er så godt nok også blevet ins. og kan derfor ikke skylles mere (blev skyllet lige efter endt ins.)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad din hoppe fejler, men syntes da det lyder meget dyrt...

Hingsteføl sælges:

Don Juan x RDH x Lauries Crusador

Højdalgaards Archilles x RDH x Blue Hors Romancier

0
0
Svar på denne tråd

1 gang
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 13:01

Jeg har en trakehnerhoppe på 11 år, som sidste år var på hingstestationen i Støvring i henved 3 måneder, uden der kom noget ud af det.

Da vi fik hende hjem, gik der en god uge, og så var hun meget uren bagi (gult snask), så der har været en betændelsestilstand eller lignende. Dr. Dyr kom ud for at tjekke hende, og han gav hende noget saltvand (tror jeg det var) med penicillin i, som blev sprøjtet ind i livmoderen for at få renset ud.

HUn kom til hingst for ca 1,5 måned siden, og da blev hun tjekket igen - svaberprøven var ren...

Jeg gav lige knap 1000 for den behandling.

Held og lykke med din hoppe

Med venlig hilsen

Sanne

2 ledige bokse i nyrenoveret stald ved Herning, med 8 bokse a 3x4 meter, ridehal og tæt ved skov. Se præs for yderligere informationer.

0
0
Svar på denne tråd

+++
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:34

Min hoppe var ogsåuren i år og skulle skylles 3 gange + ny svaber prøve , hver besøg kostede 1000 kr.

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider