Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl på døgnfold?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 18:46

Hej

Går Jeres føl på døgnfold?

knus

charlotte

Hvad man ikk har i hovedet, har man i benene!! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 18:54

efter 14 dage kom min dreng på døgnfold og er ikke blevet syg selvom det har regnet meget men der er også en masse træer som de kan gå ind under..

Hilsen Fie

0
0
Svar på denne tråd

døgnfold
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 18:54

Ja, ham fra marts gør, ham fra juni kommer ind nogle nætter når det er vedvarende regn...

Hingsteføl sælges:

Don Juan x RDH x Lauries Crusador

Højdalgaards Archilles x RDH x Blue Hors Romancier

0
0
Svar på denne tråd

usikker
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 18:57

det er fordi jeg har et hingteføl på 11 dag som indtil nu har været inde om natten pga vejret. Nu har de lovet tørt i nat men koldt. er bange for han kommer til at fryse

0
0
Svar på denne tråd

ude ???
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 19:13

Indtil de er 14 dage vil jeg tage dem ind om natten hvis ikke det er lunt og med mulighed for et tørt sted at ligge.

Hingsteføl sælges:

Don Juan x RDH x Lauries Crusador

Højdalgaards Archilles x RDH x Blue Hors Romancier

0
0
Svar på denne tråd

kommer ind
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 19:15

tusind tak.

tager dem ind nogle nætter endnu.

0
0
Svar på denne tråd

Inde...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 23:59
Alle vores er også inde om natten - det tiltrods for at flere af dem er født i april og maj...

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 23:35

Mine kommer ikke ind om natten, og de er kærne sunde og raske..

Dog har jeg en hoppe der foler inden for nærmeste fremtid, og når føllet er født vil de komme på stald i en periode såfremt at vejret ikke bliver bedre...men nu må vi se..;o)

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges/udlånes! - Super fair priser - høj kvalitet !!!

Bedækning tilbydes v/5 Hingste pt.

0
0
Svar på denne tråd

I øjeblikket
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 07:19

Hvor regnen har det med at vælte ind, temperaturen er relativ lav og jorden er våd og klam. Ja så kommer de ind. Og kors hvor føllerne nyder at komme ind i det tørre halm.

0
0
Svar på denne tråd

min på ...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 09:45

snatr 1 mdr. har været inde 2 nætter i sidste uge, pga. det ekstreme dårlige vejr. Den ene gang stod han og rystede lidt

Jakobine

Glæden er at være den du er

-ikke noget du er

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 11:15

Mine kommer ind efter 12-14 timer på græs. Hvis vejret var bedre ville jeg måske overveje om de skulle på døgn men den ene hoppe kan ikke klare at stå på græs døgnet rundt da hun bliver tromle fed. Og jeg har ikke jordfold at tilbyde. Så de kommer ind og giver mig så også muligheden for at træne lidt seperation med dem når hoppen kommer på staldgangen og bliver ordnet.

Med venlig hilsen

Bettina Søndergaard

Stald Franca

0
0
Svar på denne tråd

døgnfold
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 12:10

Ja, vores går på døgnfold. Det klarer han fint, og har ikke været forkølet, haft diarre eller andet skidt :-)

Han er fra først i maj, og kom på døgnfold i den varme periode vi havde for en måneds tid siden.

2 gange har jeg haft hestene inde pga. regn. Den ene gang nogle timer, den anden gang var i sidste uge hvor de stod inde en halv dag.

De har så godt af at komme ud-ud-ud, og risikoen for grimme lidelser i bentøjet, formindskes.

Venligst Lone

Sælges:

2 års hoppeplag e. Painters Row xx

og

hingsteføl e. Nando

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 18:27

Mit 3 uger gamle føl er født i 33 graders varme, og da regnen kom lige efter tog jeg ham ind, da han rystede sådan, og hans mor går IKKE ind i skuret med ham.

Da han var 14 dage gammel blev han meget syg (navlebetændelse og blodforgiftning), så han kommer stadig ind, når der er vedvarende regn.

And the Lord asks me what I did with my life - I will say I spent it with you

*** Små gule, der kan og vil ***

Ses vi til DM/Nordisk 10-12. august på Ågerupgård Ridecenter?

0
0
Svar på denne tråd

dyrlægens ord
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 18:44

Jeg har lige haft dyrlæge i anden forbindelse og snakkede med ham om netop denne problemstilling.

Han sagde, at selvfølgelig var der mange føl på døgnfold på denne årstid, men de så altså også hvert år en del med lungebetændelse. Han mente ikke det var vejr til at føl gik ude hele tiden. Bare det de kom ind engang imellem for at tørre igennem var ok, i dette vejr bliver de jo hurtigt kolde. Heldigvis synes mine hopper ikke det er sjovt at stå ude i regnvejr, så de går ind så snart det er værre end fire dryp.

To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes måske også det er lige
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 19:47

i overkanten at lade dem gå ude 24-7.

En ting er at det regner, men de kan jo ikke ligge tørt når det så holder op .

Mine kommer også ind om natten dage som idag og igår.

På solskinsdage står de og græsser og nyder det om aftenen. Dage somidag står de ved leddet og vil ind. Nogen ryster.

Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være
Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider