Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Akut hjælp!!!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 17:21

Jeg står med et lille føl fra kl.6 i morges. Den vil smipelthen ikke patte. Til at starte med var der ingen sutterefleks og den fik sprøjter i munden med hoppens råmælk. Da den pludselig ikke ville synke gik vi i panik. Dyrlægen sagde den skulle ha lidt ro, og 20 min efter prøvede vi igen. Denne gang begyndte den at sutte. Nu har den fået flaske flere gange og men har kun sammenlagt fået 700ml mælk ind siden den blev født.

Hvordan får jeg den til at die hos hoppen??? Tror snart vi har prøvet alt. Den sutter løs på yveret, men vil ikke tage selve brystvorten. Du kan stikke den i munden på den og presse mælk ud, men den ignorer den bare.

Hvad skal vi gøre??? Læste i en bog at den skal ha omkring 13liter mælk om dagen...?! Det kan jo næsten ikke lade sig gøre når man har studie eller arbejde. Har meldt mig syg fra skole denne uge ud hvis hun ik kommer igang med at Die, men fortsætter det må jeg jo droppe ud for at kunne fuldtidspasse hende.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Louise

Heste er det bedste:P

0
0
Svar på denne tråd

ro på ...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 19:33
hun har fået råmælk kan jeg forstå og sutte refleksen er der, så giv dem ro nogle timer her til aften og igen hele natten - har den stadig ikke fundet patten i morgen formiddag, så snak med dyrlægen om evt videre forløb...

Hingsteføl efter Don Juan / Lauries Crusador xx - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Alt er klaret
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 20:22
Kan informere at hun har fundet patten og nu ligger og ligner en død hest med åben mund...snork sover..hehe. Så nu er der ro og fred i den lille stald.

Heste er det bedste:P

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 21:44
Dejligt at høre, at det gik i orden. Tillykke med hende.
0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 21:45

med den lille...et godt eksempel på at man kan komme til at stresse både mor og barn ved at være for meget til stede. Jeg gjorde præcis det samme med mit føl...lod dem være en times tid...og vupti!!Så gik det hele af sig selv.

Held og lykke

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Hvor godt...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 22:20

at det nu er lykkedes.

Og tak for i dag :-)

Super dejlige billeder på din præsentation ;-)

Vi ses.

Hilsen May-Britt.

Healing, pædagogik, heste, hunde, oa......

www.123hjemmeside.dk/MBN/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider