Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Crowns Blue Pearl
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 11:26

Jeg har lagt mærke til at Crowns Blue Pearl ikke kommer til DPA's kåring i år for at blive færdigkåret, hvordan kan det være?

Er det fordi han ikke mødte til matrialeprøven sidste år? og betyder det så at han ikke er avlsgodkendt i DPA for år 2007?

0
0
Svar på denne tråd

Crown´s Blue Pearl
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 09:11

Hejsa

Crown´s Blue Pearl har gået præstationsprøve, som er BESTÅET.
Du og andre kan nemt bruge hingsten i avl 2007
PT: springer han LA på distriktplan.
Han har afkom flere steder i verden og han er avlsgodkendti flere forbund - Du behøver ikke bekymre dig.
Læs på vores hjemmeside www.crownhorse.com
0
0
Svar på denne tråd

flere informationer ?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 10:18

Jeg savner lidt flere informationer om Blue Pearl før jeg vil overvej at bruge ham.

Jeg ser på hjemmesiden at han er avlsgodkendt i ZFDP og The cremello society i UK. Er han KÅRET i disse, hvis ja , hvilket årstal? Er han stillet der for dommere eller er han blot godkendt v.hj.a billeder eller et skema man indsender? Det synes jeg er meget afgørende at oplyse. Selvom han har gået en afprøvning i DPA, som er bestået, så skulle han vel ligesom alle andre stille til færdigkåring for en dommer og under rytter i DPA . Såvidt jeg ved kan de ikke bevare en avlsgodkendelse hvis de ikke møder til færdigkåring. Er han avlsgodkendt i 2007 af DPA? det synes jeg nemlig ikke du svarer klart på.

På infosport og hestedata kan jeg kun se at han har 6 point og 2 placeringer i LB i 2006 - siden er han stillet enten LA eller LB 10 gange i 2007, men har ikke opnået nogle point eller placeringer. - derfor ville det være dejligt at kunne se ham til en færdigkåring og få hans ridekapasitet bedømt, da hans præstationsafprøvning kun bestod i de to LB stævner i 2006 og han jo så ikke er blevet gangarts bedømt eller noget af det andet som de heste som går den 1-dags materialeprøve skal. Som hoppeejer har jeg ihvertfald brug for lidt mere viden om hans gangarter, ridelighed mv.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 11:33

Rumleb der rumler anonymt!

Jeg synes sørme du skulle henvende dig til hingstens ejer i stedet for at forsøge mere eller mindre helhjertet at hænge folk ud i offentligt forum.

Alternativt kunne du måske af kommandovejen forsøge at henvende dig til DPA, hvis du vil vide mere om DPAkårede hingste.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin 2007

Smukke palominoer er en fryd for øjet

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 12:37

Tina V.

Jeg kan virkelig ikke se at jeg hænger nogen ud - Ejeren har valgt at svare i dette offentlige rum og kommet med informationer som jeg beder om at bliver uddybet - da jeg heller ikke blev klogere mht mine spørgsmål ellers Pia svenssons ved at læse svaret her eller ved at kigge på hjemmesiden. Og da det er en avlshingst med mange afkom ,har det vel interesse for andre at det bliver besvaret her. Du har jo svaret om meget mht DPA så måske kan du svare på om han er avlsgodkendt eller ej for 2007.

0
0
Svar på denne tråd

DPA...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 13:08

Hej..

Svaret på nogle af dine spørgsmål kan du få ved at henvende dig til DPA´s bestyrelse, ellers må du henvende dig til hingsteholderen.

Men hvis hingsteholderen vælger at svare dig i et offenligt forum er dette jo op til hingsteholderen.

Jeg ville dog anbefalde dig at ringe til hingsteholderen og få en god snak. Marian er en sød dame at snakke med.

MVH

Christina Jensen

Stald Solheim

LÆKKERT LANDSTED TIL SALG

SALGSHESTE SE PRÆSENTATION, BÅDE FØL, AVLS OG UNGHESTE.

AFKOM FRA EGEN AVL 2007 SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

underligt!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 13:46

Jeg synes at det er meget underligt at to medlemmer af DPA´s nuværende bestyrelse, som ellers er meget aktive i dette forum og gerne giver oplysning om DPA regler og informationer om DPA hingste ( se tråde om SAAD, Crown´s choice, happy hero, Hamlet mv) - pure nægter offentligt at bevare det enkle spørgsmål om Blue Pearl er avlsgodkendt i DPA til avl i 2007 ?

0
0
Svar på denne tråd

rumleb
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 14:48

Hvis nu ikke du vil spørge ad officielle kanaler, så søg fx. herinde. Er det hvad du søger?

Direkte sakset fra indlæg 25.4.07:
"Hingstene på Crownhorse er anerkendt / kåret i forskellige avlsforbund som er EU-godkendte, og / eller forbund som følger EU- reglerne, bl.a.
Derfor vil der bl.a kunne udstedes røde pas.
Vi har valgt at tage hingstene af DPA- hingsteliste, da det er frivilligt om man ønsker den for reklame eller ej.
Vi henviser til HESTEDATA som er en database hvor man som avler kan se de fleste oplysninger vedr. avl og til INFOSPORT som er den database hvor man kan læse nyre resultater fra konkurrencebanerne. Når de to systemer er tilstrækkelige udbygget vil de være et særdeles godt arbejdsredskab til avlere."
Hvorfor skal palominotråde altid næres af indlæg fra anonyme skribenter?

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 19:12
Nej, dit indklippede indlæg besvarer jo ikke de spørgsmål jeg stiller i mit indlæg.De kan du selv se. Der står at hans afkom får rødt pas - men det er vel relevant at vide fra hvilke forbund det bliver udstedt - Jeg vil jo gerne have røde papirer på et evt. afkom og jeg kan virkelig ikke se hvorfor det skal være SÅ svært at få et svar på om han er avlsgodkendt i DPA for 2007 - det er jo bare at sige ja eller nej - heller ikke at fortælle om han er kåret i de andre avlsforbund der nævnes. Og gerne så man kan se kåringsresultater - det er da noget som de fleste hoppeejere gerne vil se sammen med en beskrivelse så man kan se om han passer til ens hoppe.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 19:32

Rumleb eller skal jeg måske sige Finn!

Jeg kan kun informere dig om at Blue Pearl IKKE er på DPAs hingsteliste p.t.

Alle øvrige spørgsmål kan besvares af de officielle kanaler af DPAs avlsledelse efter henvendelse dertil.

Med din henvisning til Saad har jeg heller ikke udtalt mig om hvorfor, den ikke stod på hingstelisten 2007 - men har kun udtalt, at der manglede en detalje i at den kunne få adgang dertil og dermed samtidig opnå tilladelse til at bedække.

At andre så giver dig et svar - korrekt eller ej, det må stå helt for deres regning.

Såfremt du har problemer med papirer kan jeg da kun henvise dig til dels DPAs avlsledelse og i øvrige tvivlstilfælde er jeg helt sikker på, at Landskontoret for Heste vil være dig yderst behjælpelig som altid.

Mvh

Tina V.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 21:27
Jamen Tina V, så vil du måske være så venlig at oplyse mig hvem der er avlsledelse i DPA ? Det er der nemlig ikke nogen oplysninger om på hjemmesiden.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 22:16

Normalt så henvender man sig skriftligt til DPAs formand, hvis man enten ønsker noget taget op i avlsledelsen eller i bestyrelsen også behandles tingene efterfølgende i den rækkefølge de indkommer hr. Finn Bjørvig.

Mvh

Tina V.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider