|
|
| Så har vi fået Camelot-føl ! |
|
|
Ja i nat kl. ca. 3.45 fik vi Camelots allerførste føl, kun 2 dage før termin. Det blev en yndig lille sortbrun pige, som vi havde ønsket os, men desværre uden maling overhovedet, men skidt, for hun er en rigtig langbenet, ædel model! Vi tror dog, at hun skimler, selvom det er lidt svært at se endnu.. Vi har allerede døbt hende Camelina  Her er et par mørke billeder fra i nat, flere følger, når hun har været ude senere i dag.  
Thrine *** Gør et kup: - 5 års Oldenburger kåret i RDH til salg (se video) ** - se præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke Thrine Billederne er lidt mørke, men hun ser dejlig ud. Det må være en dejlig fornemmelse at få det første føl efter sin egen hingst. Glæder mig til at se flere billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke, som Nanna også siger, så er der jo noget helt spcielt ved at få føl efter sin egen hingst. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TILLYKKE |
| Forfatter:  |
hansen7 |
| Dato:  |
29-04-2007 18:07 |
|
Tillykke med pigen, hun ligner Camelot på en prik, dengang han blev født.. Håber jeg kan få det til at passe med at komme op og se hende + farmand engang. Glæder mig til flere billeder  Hilsen Sanni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
stort tillykke - det må være dejligt med en hoppe efter ens egen hingst 
Hingsteføl efter Don Juan / Lauries Crusador xx - tilsalg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak... |
|
|
Tusind tak! Vi er også meget glade - og jeg som troede hoppe-kvoten var brugt op i år - det var den heldigvis ikke  Det er en meget stor oplevelse at få et føl efter sin egen hingst, især når det er hans allerførste føl og samtidig også min hoppes allerførste føl  Gudskelov for folealarmer, vi fik heldigvis set hele folingen, og måtte også lige give en hånd med da føllepigen skulle ud. Her er lige et par billeder fra hendes første dag ude i det dejlige vejr. Billederne er knap så gode, den lille trold kunne selvfølgelig ikke stå stille    Og så lige et lidt akavet et, det kan godt være lidt svært at holde balancen på de lange stænger  Synes bare lige I skal se det fine knæk hun har på næsen    Jeg synes hun står fint på sine ben, forbenene er helt rettet ud. På bagbenene er hun dog lidt blød i den ene kode og lidt ret i den anden, men det retter sig nok.
Thrine *** Gør et kup: - 5 års Oldenburger kåret i RDH til salg (se video) ** - se præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlig.. |
|
|
Hej Thrine. Hende kan du da kun være tilfreds med. Hun er yndig 
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yndig skabning! |
|
|
Hun ser SUPER ud; dejlig type og rigtigt fint feminin!  Tillykke med første generation af hingstemandens afkom!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
TBJ |
29-04-2007 23:45 |
|
med det flotte hoppeføl! Fint navn 
Mvh Thomas www.macohl.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede af farmand |
|
|
Tak for de pæne kommentarer! Synes også lige farmand skulle vises frem, desværre havde han lidt for travlt til at posere for kameraet, så det her var det bedste jeg kunne "fange" af ham. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej mange gange tillkke med det dejlige hoppeføl. Hvad med farmand ? hvad er planerne for denne smukke hingst.? MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Hanne... |
|
|
Ja.. det vil tiden vise. Han er jo fuldt ud velkommen til at stille til endnu en 35 dages test, det er vi bare ikke lige så hut på... Så planen er nok at få et godt resultat på ham i DSA eller egnethedstest/unghestechampionat. Kuglerne beholder han i hvert fald lidt endnu Selvom jeg da ærligt skal indrømme, at det ikke altid er lige nemt at holde hingst i en lille stald med ene hopper og en enkelt 2 års hingst - I kan nok forestille jer, hvordan det er 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camelina |
Trine P |
02-05-2007 21:30 |
|
Sikke dog et kært føl . Tillykke med hende ! Hvor er det bare ekstra spændende når I har farmand gående i "naboboksen" ! Er der mon dukket andre Camelot-føl op, eller kom I først ? Camelot selv ser ud til at være i fin form, held og lykke med hans videre karriere . Hilsen Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker... |
|
|
Det er lidt sjovt både at have mor og far gående, man kan jo ikke lade være med at lure efter, hvem føllebøllen ligner  Indtil videre er vi enige om, at hun slægter farmand mest på, så må vi se om den holder stik senere hen.. Jeg ved, at der var 2 andre hopper, som skulle have termin lige omkring min hoppes termin, den ene ved jeg så, ikke har folet endnu. Den anden hoppe er fra Norge, så den ved jeg ikke lige om den har folet. Resten følger vist efter i maj-juni-juli. Så jeg tror vores er første skud på stammen - det er også lidt sjovt, nu farmand tilhører os 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Friske billeder fra i dag |
|
|
Så har jeg lige fået taget nye billeder i dag af Camelina, nu 6 dage gammel. Vi kan allerede se, at hun er en rigtig springer - hendes yndlingsgangart er galoppen og hun hopper rundt hele tiden i bukkespring og krumspring     Hun er ikke helt rettet ud endnu, men ellers synes vi, at hun er fin. Hoppen er lidt lang i det, og det ser ud til, at Camelot har fået rettet op på det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilykke |
|
|
Hej Thrine Tilykke med hoppeføllet. Det ser ud til at være en dejlig langbenet dame. Vi venter spændet på vores Camelot føl. ca. 3 uger endnu, det bliver spændende. Hilsen Jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Tak Jytte. Vi glæder os også rigtig meget til at se hvad I får om 3 ugers tid. Det bliver rigtig spændende!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede... |
|
|
Jeg fik lige taget et lidt bedre billede af farmand i går. - Så kan du følge lidt med i hans udvikling, Sanni  Du er selvfølgelig velkommen til at komme og se både Camelot og Camelina, når du engang kommer på disse kanter. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En rigtig springer.. |
|
|
Det er vist en rigtig springer vi har fået  Det her er hvad hun får tiden til at gå med, når hun ikke sover eller patter.  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine... |
|
|
Hvor er hun bare skøn  Tror du ikke hun skimler??
Venlig Hilsen Margrethe Stald Sortebjerg V/ M. Steffensen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke... |
Tine (Ib) |
12-05-2007 11:45 |
|
... med hende. Bliver spændende at se de andre efter ham.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Alle urtemix leveres nu i praktiske spande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hej Sagde i ben, hallo hvor har hun dejlige lange ben.Håber hendes far bliver godkendt igen, jeg kunne godt tænke mig sådan en efter ham.  Mvh Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen hun |
|
|
er da så skøn. Sikke en god skulder og så højtstillet. Dejligt udtryk, hun er rigtig dejlig. Stort tillykke med hende. Dejligt at du sætter så mange billeder ind. Også stort tillykke med farmand, han er rigtig lækker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for komplimenterne! |
|
|
Jeg håber ikke, at I er ved at være alt for trætte af mine mange billeder.. Kan vist ikke lægge skjul på, at vi er meget stolte af lillepigen  Margrethe: Jo, jeg tror hun skimler. Det er ganske vist ikke så tydeligt endnu, men er næsten sikker på, at hun bliver skimmel ligesom farmand. HanneHolt: Ja vi kan jo håbe det bedste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tillykke |
TBJ |
13-05-2007 10:11 |
|
Tillykke Thrine med det fine føl. Hun er jo godt og grundigt hjemmelavet med Camelot som far. Godt gået! Hvordan går det med Florestanhoppen - har I fundet hingst til hende?
Mvh Thomas www.macohl.com Nye salgsheste på hjemmesiden : Super avlshoppe, dejlig dressurhest og lækkert hingsteføl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingst... |
|
|
Tak! Vi har jo så mange at vælge imellem, så vi har ikke besluttet os endnu. Vi er nok også kommet frem til, at vi venter med ifoling/ægtransplantation til næste år. Vi satser først og fremmest på hendes uddannelse og sadelkåring i år, så må vi se til næste år. Så kan vi forberede det lidt bedre, så vi kan komme tidligt igang, idéen kom lidt pludseligt i år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|