Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Efterbyrd billeder?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 10:25

Hej

Jeg er altid lidt i tvivl om efterbyrden er som den skal være. Er der nogen, der har billeder af én?

Mvh

Helle

0
0
Svar på denne tråd

efterbyrd
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 10:31

Det skal ligne et par bukser, når du holder den op. Mangler der noget af det ene "ben", eller er den meget hullet, så kan der stadig sidde noget i hoppen.

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Efterbyrd
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 10:35

Jeg har faktisk et billede af en efterbyrd, som ikke er helt som den skal være...

Jeg havde nemlig overvejet at maile den til dr. dyr - men måtte alligevel have et besøg.

Den var heldigvis hel - bortset fra hullet i enden, som ikke lige skal være dér. Prøver lige at lægge det ind. Men det var måske min tråd du blev "inspireret" af?

Mvh

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Efterbyrd
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 17:45

Jeg er bare lidt bekymret, for jeg har selv kun fundet selve hinden og ikke "klumperne" i den ene ende - som vel er selve efterbyrden. Hoppen har det fint og er ikke mærket af noget, men jeg er i tvivl om det hele er kommet.

0
0
Svar på denne tråd

puha håber
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 11:22

du har haft dyrlæge så, da din hoppe kan bliver meget syg hvis der sidder noget tilbage. Det kunne godt lyde til at moderkagen sidder tilbage.

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid{>

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke om..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 14:55

.. mit foreslag holder vand. Men hvor jeg tidligere havde mine heste opstaldet, blev der avlet en del føl.

Når hoppen havde fundet sig selv og føllet efter folingen, tog hoppe-ejeren hoppen ud af boksen uden føl-bassen. Lukkede hende ud på folden i små 10 min. eller hvad der fandtes passende.

Det stressede hoppen lidt, at være væk fra føllet, usmart måske, men det gjorde også, at hoppen travede rundt, hvilket gjorde, at hun naturligt "smed", hvad der var tilbage oppe i hende.

Om det er den rette løsning eller ganske uforsvarligt ved jeg ikke, har aldrig selv stået i situationen, men ud kom hvad der nu var blevet tilbage.

Dette er et foreslag, ikke en regel..!

Tillykke med den lille ny

Venligst

Lisbet

Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..!

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider