|
|
| Balder har fået en søn |
|
|
Ja så kom årets første føl, et mørkebrunt hingsteføl med 2 sokker og en blis. Han er født d. 10 april kl 23.00 Jeg måtte igang med at trække i det da jeg kunne se moderkagen var med, men det gik heldigvis godt  men hold da op han er lille, men vaks. Og oven i det hele havde hoppen slet ikke sat rigtig yver (hun er førstegangs mor) og der var ingen mælk, men der stod Jette "Bjerregård" klar med en flaske følmælk,så en stor tak til Jette, og efter ca 3-4 timer fik hoppen selv mælk, så nu kører det bare Her kommer lige et par billeder af vidunderet: og til sidst et billede af yveret: . Er han ikke lækker??
Bjerregårds Balder og Aladdin WMH 100 .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke han ser fin ud, man skal ikke lade sig narre af at de ser små ud. Jeg syntes Rhianna var meget lille indtil jeg fik hende målt. Så var hun alligevel 75-76 cm og dermed ligeså stor som Bellas føl de seneste 2 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er han dejlig! |
| Forfatter:  |
hellewulff |
| Dato:  |
11-04-2007 10:29 |
|
og godt at du var vaks til at få ham ud så han kunne få noget ilt når nu moderkagen havde løsnet sig. Helle
DSP hingsteplag sælges brun 4 sokker + blis - evt. bytte med kåret miniaturehoppe, eller miniaturehoppeplag med spændende afstamning. Skriv for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønt føl |
|
|
Tillykke med ham! Men hvordan i alverden havde du regnet ud, at hun ville fole, når hun ikke havde sat yver? Jeg håber da, at Alley gør sig den ulejlighed lige at give varsel inden det er hendes tur til at nedkomme med en Balder"mini". Men her håber jeg på hoppeføl- det har jeg forklaret hende gentagne gange ... Men uanset hvad glæder jeg mig til at få sådan en fin lille en. Hvem er så den næste der skal fole hos jer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
|
|
på vegne af den stolte mor  Ja han er større end jeg lige synes i staten, jeg har ikke målt ham endnu, men vil gøre det når mor og barn skal ud senere i dag. Jasmina havde termin på mandag, men synes at hun havde været meget stille hele dagen i går, så derfor satte vi kamera på hende. For Jette "Bjerregård" og jeg havde for ikke så længe siden snakket om at yveret ikke var begyndt på hende, hvor Jette sagde at de nemt kunne fole og så ligge yver til bagefter. Så det var hendes væremåde der advarede mig, og heldigvis da. Det var godt for ellers var der ingen til os, for Jasmina var meget træt og der gik ca 10 min inden hun kom op bagefter og fosterhinden var så tyk at føllet ikke selv kunne komme ud hvis hun skulle have klaret det selv. Og med moderkagen ude så skulle det gå stærkt. Isotter: Jeg håber da at du får dit ønske opfyldt med et hoppeføl, det er jo da bevist at han kan lave dem Det næste føl skal komme til Juni og det er Jingle Bell og det er også Balder der er faderen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
med den lille mini Balder  Dejligt at det gik med det hele, håber selvfølgelig det stadigvæk går godt 
Hilsen Linda Avl af Welsh Crumpwell Carwyn WMH 114 & Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning. Stutteri Noerrelide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| råmælk hvor??? |
|
|
Hej, Hvor skønt det gik godt. Kunne være lidt nervøs for om jeg ender i samme situation. Min hoppe havde termin den 10/4, har ikke sat yver eller har løding. Men hun er KOLO ENORM stor og meget besværet. Hvor finder jeg en der har råmælk hvis det skulle ske, mener jeg har set at der var et forum hvor vi kunne finde hinanden hvis uheldet var ude... Hilsen Bettina PS Et super smukt lille føl du fik der...
Bettina Søndergaard Stald Franca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo det |
|
|
går stadig godtmed den lille fyr  nu er han godkent af doktor dyr, og har været ude, så lige et billede mere: . Jeg var lige en tur ude med mit kamera og fik taget et billede af hans halvsøster fra sidste år, det er også et Balder afkom: Hvad synes i om hende??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er han |
| Forfatter:  |
Linda ♥Shetterne♥ |
| Dato:  |
11-04-2007 20:20 |
|
fin  Vores 5 års hoppe venter sit første føl her omkring 29 april - 3 maj. Men har ikke sat yver endnu, men synes dog det har ændret sig lidt. Men gad vide om hun slet ikke er drægtig synes bare hun har fået lidt af en vom. Lige et billede af hende her, det er godt nok ikke helt nyt, men hun ser da tyk ud:   Og et nyere billede, taget bagfra  Ligner hun en der skal have føl 
Hilsen Linda Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shertteren |
|
|
se da rimelig tyk ud, men om det er føl, jo det tror jeg. Jasmina var slet ikke nær så tyk, der var jeg mange gange i tvivl om der var noget i hende. Men heldigvis var der Held og lykke med hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke med føllet!! |
|
|
Tillykke med føllet Laila!! Super at det gik godt. Haft du din kamera overvågning i gang igen? Bo skulle finde ude af hvordan vi kan få vøres overvågningskamera til at fungere over et langt afstand da jeg er meget nervøs over for Abazas foling. Hun har hellere ikke sæt yver endnu, men hun har termin d. 5 maj, og som et førstegangsmor, det er svært at gætte på hvordan eller hvornår det vil sker. Give Lea et klør fra mig  mvh, Lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Lisa |
|
|
og tak skal du have Ja jeg har haft gang i mit kamera, den er u undværligt, jeg har jo været med til samtlige folinger siden jeg fik den, på nær Jingle Bell sidste år, da havde hun folet,men bagbenene var dog ikke helt ude da jeg nåede derover. Ja det bliver spændende hvad Abaza får, og jeg kommer alså over og kigger til sommer, det har jeg lovet Frederikke nu vi ikke nåede over til dig sidte år  og glæder mig også til at se Leas føl som jo er en gammel pige efterhånden. Hils din familie mange gange.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Hej Laila Tillykke med føllet. Det er altså nogle rigtig nuser føl balder kan lave. Det er godt med et overvågningskamera. Det har vi haft meget glæde af specielt til varmblodshoppen. Magdalen derimod foler når det "passer" hende og advare ikke. Hun har heldigvis altid sat yver. Held og lykke med guldklumpen, vi ser ham vel til følskue i Nr Snede. Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker |
|
|
Ja Balder laver noget godt synes jeg selv  I dag bliver James 1 uge og har rettet sig meget ud: . Jeg sad lige og kiggede billeder og fand så et af Balder som føl, bare lidt ældre og se hvor sønnen ligner ham: . Til sidst et billede af James`oldemor som også venter føl efter Balder, hun har termin først i juni, men plejer at fole 2-3 uger før tid. (hvis det er et hoppeføl) Billedet er fra i dag: . . Jingle Bell bliver 20 i år, men holder sig flot, Ikke?? . Lige til sidst skal i have et billede af den stolte far: . . Det var lige lidt fra i dag, håber i kan lide billederne.
- Bedækning 2007 welsh sec A. hingsten Bjerregårds Balder .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|