|
|
| kastning af føl |
| Forfatter:  |
Lone |
| Dato:  |
05-11-2002 15:43 |
|
Hej
Min hoppe har kastet føllet 2 gange i år.
Første gang kastede hun føllet efter 2-3 mdr(efter skanning).
Hun blev sendt til hingst igen og efter 3 uger skannet drægtig igen.
Nu viser hun tydelig brunst igen og har højst sandsynlig tabt føllet igen.
Dyrlægen mener ikke man kan gøre noget, men helt normalt er det vel ikke?
Jeg håber på at nogen af jer har gode råd eller erfaringer.......
På forhånd tak for hjælpen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: kastning af føl |
|
|
Min gamle DV-hoppe kunne heller ikke holde på fostret, da hun kom op i årene. Dengang fandt dyrlægen ud af, at det skyldtes et for lavt progesteron-tal.
Han tilbød at prøve at give hende progesteron-indsprøjtninger (gøres vist kun på mennesker normalt), men det fravalgte jeg.
Måske er det noget i den stil? Der findes i øvrigt også hopper, der ikke er i stand til at formere sig, nøjagtigt som det kan ses hos andre dyr - og mennesker.
Men hvis du vil være helt sikker på, hvad der sker, så skal du have en (heste-)dyrlæge til at gennemgå hoppen.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: kastning af føl |
|
|
hej.. min hoppe har gjort det samme i år... Verner møller som min hoppe var hos fortalte at det havde han hørt mange gange i år... men hvad det var der gjorde det vidste han ikke... måske vejret eller foderet..
Jeg tænkte om det måske var fordi jeg havde givet min hoppe beta-karotin.. for det kunne tydeligt ses at hun reagerede på det... viste tydelig brusnt.. og havde store flotte æg.. men ville ikke løsne dem.. og dem vi fik sprøjtet hende til at løsne og fik befrugtet gik til grunde igen... sådan har hun ellers aldrig reageret før.. og hun har været i fol 4 gange
-Ariann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet