Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

70 dages test - manglende deltagelse ?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 00:57

Jeg sidder og kigger lidt rundt omkring på forskellige hestesider, og fik pludselig et spørgsmål op som jeg ikke selv kan svare på. Jeg håber (og ved ;-)) at der er nogle kloge hovedet herinde der kan hjælpe mig.

Hvis en hest er blevet kåret i et forbund og efterfølgende bestået en 30 dages test har den bedækningstilladelse to år frem. Derefter skulle den før 2005 eller 2006 mener jeg, bestå en 70 dages test og bestod hingsten denne var den færdigkåret.

Nu er den 70-dages test jo lavet om til en 35-dages test så vidt jeg forstår, men hvad hvis man stod med en hingst der ikke mødte op til 70 dagestesten samme år som bedækningstilladelsen frafaldt - kan man så komme året efter eller hvad gør hingsteholderne så ? Og skal den så møde til en 35 dages test eller findes 70 dages testen stadig nogen steder ?

Jeg er lige forvirret et øjeblik, og det er da egentlig en meget god ting at have styr på.

Håber nogen kan komme mig til undsætning, og gøre mig lidt klogere :-)

Mvh Juliette

For sæson 2007 tilbydes to pragtfulde OX-hingste til bedækning.

Se mere på : www.richelieu-arabians.dk

Lækker 2-hestes trailer udlejes ved Holbæk, se præsentation

OX hingst fra 1995 + 2006 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Andre muligheder
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 05:53

De hingste der ikke har gået 70-dages test har andre muligheder. Fx. er der nogle 5-års der deltager i Unghestechampionatet. De kan gå Championater, og ellers kan de kvalificere sig gennem konkurrencer.

De skal nemlig fortsætte i det det system der var gældende da de fik deres første adgang til afprøvning.

0
0
Svar på denne tråd

I Tyskland
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 07:10
De kan også aflægge en 70 dages prøve i tyskland..

Ungheste og Følhopper fra førende tyske avlere formidles.

Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ok...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 09:11

Tak til jer begge. Har I evt nogle links til de ting I omtaler ?

Jeg har siddet og surfet og synes ikke rigtig jeg kan finde noget. Men tænkte godt de skulle fortsætte i samme system som da de blev midlertidligt godkendt, men rart at få det bekræftiget.

Jeg ville gerne læse lidt mere om 70 dages testen på nettet, så et link ville være interessant.

Mvh Juliette

0
0
Svar på denne tråd

Tyskland...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 22:49

Hvis de aflægger 70 dages prøve i Tyskland skal de så stadig gøre det som 3 eller 4 års eller kan dette gøres når som helst ??

Mvh Juliette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider