Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Skal - skal ikke...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 23:16

Hej med jer.

Ja nu fik jeg et tilbud i dag, som jeg må indrømme rumstere kraftigt rundt i kraniet på mig...

Jeg sad og viste min søster nogle forskelige palomino hingste, fra begge forbund, og hun blev ret vild med Magic Memphis.

Hun spurgte så om ikke jeg ville ifole min ene hoppe med ham (Kaiza for at være helt præcis), og så ville hun gerne købe føllet, uanset hvad køn den bliver...

Hun sagde endda at hvis det var, ville hun gerne betale alle omkostninger fra starten, bare at føllet så var hendes fra den dag det så kom ud af hoppedyret..

Tænke tænke... skulle man mon? Har jo alligevel planer om hun først skal rides til som 4 årig...

Men tror kun jeg vil hvis min anden unghest snart bliver solgt... Men for pokker da, hvordan gør man i sådan en situation...

Vi snakkede endda også om at hvis det blev en hoppe, skulle jeg have føllet og hvis det blev en hingst, ville hun købe det... Altså så ryger (alt det som jeg betegner som fordele) fordelene jo alle over til mig...

Hvad ville i kære HN'er gøre? Skal jeg bare springe ud i det hvis unghoppedyret bliver solgt?

Skal lige siges at jeg IKKE har undersøgt endnu hvorvidt de vil passe sammen bygningsmæssigt. Hvis ikke de passer sammen, bliver det selvfølgelig ikke til noget, da jeg ikke er interesseret i at lave et føl af dårlig kvalitet.

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Iben (til salg)

Western emne sælges, kig under Iben på præsentation

Ung dressur emne sælges, kig under Bianca på præsentation

Guppyunger gives væk!

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 17:27

Jeg ville nok bare springe ud i det...

Selvom det er din søster du laver aftalen med, så lav kontrakt på det helt. Så bliver i ikke unødigt uenige/uvenner over noget i pludselig ikke kan huske hvordan i aftalte...

Det er jo bare at blive enige om hvad, hvor og hvornår og derefter at skrive det ned.

Bare kast dig ud i det - det gjorde jeg i år (jeg har lånt en hoppe til avl) :-)

Med venlig hilsen

Tine, Stald ES

Dejlig 2 års DSP vallak til salg. Se mere på min præs...

Nu med Squash hjemme igen og Boccia til låns :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad nu hvis hoppen dør?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 13:44

Tak for svar...:D

Jo, jeg overvejer godt nok kraftigt, og der skal helt klart også kontrakt på alle aftaler i det, hvis det bliver aktuelt.

Det mine bekymringer mest går ud på, er vel også, hvad der sker hvis hoppen død. Ved godt at det er sjældent at en hoppe dør under foling, men hvis den gør, hvad så med erstatning og alt det? For jeg vil jo ikke miste min hest fordi HUN ville have et føl.

Og hvis uheldet var ude, vil jeg da klart have erstatning af hende. Men hvad gør i andre der låner hoppemaver ud?

Og så lige en anden ting, jeg kan ikke finde en beskrivelse af Magic Mephis nogen steder. Kun det faktum at han er cremello, men jeg kan ikke finde nogen bygnings beskrivelse, eller kårings karaktere. Nogen der ved hvor jeg skal kigge?

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Iben (til salg)

Guppyunger gives væk!

0
0
Svar på denne tråd

Magic Memphis
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 15:29
Du kan kigge på vores hjemmeside www.stutterilysgaard.dk under hingste. Der er også video af ham. Han er kåret med 7 i helhed eller på www.palomino-psa.dk på hingste listen.

Venlig hilsen
Anette

Avl af palomino fuldblod og DV
stutteri lysgaard

PALOMINO FORUM

0
0
Svar på denne tråd

Anette L...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 17:41

Tak anette, men det var mere en direkte beskrivelse af hans bygning. Den kan jeg hverken finde på din hjemmeside eller på PSA's hjemmeside.

Der står en masse om hans afstamning, og hans muligheder på de forskellige farver hopper, men alt det ved jeg.

Det jeg søger er hans kåringsbeskrivelse og hans karaktere...

Nogen der ved om et evt. afkom ville kunne kåres i DPA, eller er det først som tre års?

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Iben (til salg)

Guppyunger gives væk!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 10:15
Magic Memphis er kåret i Tyskland. Han er kåret med 7777777. 7 i helhed. Bestået 70 dages matriale prøve.
Man kan først få sit afkom stillet til kåring som 3 årig, men der er også føl og plag skuer.
Om afkommet kan stilles i DPA må du spørge DPA om. Men du skal nok ansøge om en enkelt gangs bedæknings tilladelse hos dem, da MM ikke er under DPA. Jeg kan se det koster 300,00 kr

VH
Anette

Avl af palomino fuldblod og DV
stutteri lysgaard

PALOMINO FORUM

0
0
Svar på denne tråd

Ikke god nok...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 17:22

Hmm, 7 i helhed er ikke så meget. Tror ikke ikke det vil være et særlig godt mix. Jeg havde nok håbet han var lidt bedre.

Tror desværre ikke han ville kunne "forbedre" hende, om man så må sige...

Kaiza mangler en del i bredden, hun er en ret smal hest, især hendes skuldre og bringe bør være lidt bredere. Hun kunne bruge en lille smule højde, og måske en smule i traven og skridten, men hun har en KANON galop.

Så jeg havde nok håbet han var kåret lidt bedre... I hvert fald for min søsters skyld. Men så bliver det nok ikke til noget, vil ikke have hun skal have et dårligt afkom.

Men jeg ville også hellere have en hingst fra DPA, hvis det endelig skulle være...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Iben (til salg)

Guppyunger gives væk!

0
0
Svar på denne tråd

Død hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 22:40

Hej igen

Den havde jeg ikke lige tænkt på...

Hvordan andre gør det ved jeg ikke og jeg har først lige lånt min første hoppe her i år, så jeg har (gud ske tak og lov!) ikke oplevet det endnu! Og håber heller aldrig jeg kommer til det!

Der må nok undersøges i retning af føl/foster dækning via forsikringsselskab... Men hvordan sådan noget fungerer i praksis - aner jeg ikke.

Kontakt evt. det forsikringsselskab du har din hoppe forsikret i... Det vil jeg nok opfordre "min" hoppe-ejer til... Hvordan det ellers måske kunne løses? Det må i snakke jer frem til.

Forsikring er mit bedste bud...

Held og lykke med det hele - hvad end du/i beslutter :-)

Med venlig hilsen

Tine, Stald ES

Dejlig 2 års DSP vallak til salg. Se mere på min præs...

Nu med Squash hjemme igen og Boccia til låns :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider