Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Alder...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 10:56

Jeg ville bare lige høre jeres meninger, om hvornår en hoppe er for gammel til at få føl, hvis den har fået føl før...

På forhånd tak...

0
0
Svar på denne tråd

Alder...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 12:45

Er der slet ingen der vil komme med deres meninger...

Bare skriv hvad du syntes...

0
0
Svar på denne tråd

Alder ...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 13:07
hvis den har haft føl før og der ingen problemer har været, så er det ikke alderen der sætter grænser, men mere hoppens tilstand (huld/kondi/bygning) der sætter grænsen...

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 14:02

Hej Michelle

Jeg er helt enig med Metjen.

Hvis hoppen har fået føl tidligere uden komplikationer, så er det andre forhold end alderen der skal sees på.

Vi havde en fjordhoppe stående (der i år bliver 21 år) som ejeren gerne ville have ifolet (for 3 år siden), men hun var ikke i "kondi" til ifoling.

Hun havde problemer med at holde huld. Hun var pludselig blevet "gammel" i den forstand, at hun var blevet mere krævende på det fodermæssige plan.

I dag går hun dagligt på ca 2 kg Spillers Senior Conditioning - et foder til ældre heste der yder meget/har svært ved at holde huld. Der ud over får hun ca. 3 dl. olie om dagen og rigeligt hø/wrap.

Tidligere har hun fået en håndfuld havre, mineraler og ellers fyldt krybben med gulerødder! :-D

Spørg evt. dyrlægen om hans/hendes mening. Dr. Dyr er nok den bedste til at vurdere om hoppen kan holde til den belastning en drægtighed er.

Jeg er jo nysgerrig...

Hvad er det for en hoppe og hvor gammel er den. For du må da næsten have en speciel hoppe i tankerne når du spørger... :-)

Med venlig hilsen

Tine, Stald ES

Dejlig 2 års DSP vallak til salg. Se mere på min præs...

DSP livmoder søges til ifoling maj/juni 2007. Se mere på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 15:16

Ja, det har jeg også...

Det er min pony...

Hun er 1,47 i stang...

Hun er en blanding, men der er mest Hannoveraner i hende...

Det er lidt mærkeligt at hun er blevet så lille.

Hun er mørkerød med en stjerne og 3 sokker og hun bliver 18 år i år...

Det er 6 år siden at hun fik føl...

Hvor høj en hingst tror du at man vil kunne sætte på hende...

0
0
Svar på denne tråd

Hingstens højde
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 18:52

kommer meget an på om det er ins. eller naturlig ...

Hvis det er med ins. så er der (i mine øjne) ingen grænser, men er det derimod naturlig skal man passe på at hingstens "udstyr" ikke er for stort i forhold til hoppen...

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken hingst...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 19:41

Det skal være ins.

Kender du er hingst der ville være god...

Hoppen er jo 1,47 og hun er kraftig bygget, så det må gerne være en let en...

Det må meget gerne være en der laver føl med gode anlæg for dresur...

Min hoppe er sød og for det meste rolig, men hun kan også godt være noget varm i hovedet...

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 19:55
Når nu hoppen er uden papir (?) så kan du jo vælge lige den dv (fx) du kan lide og som opfulder dine ønsker til føllet - husk dog at kigge kritisk på din hoppe om hvad der er hendes svage sider og vælg efter dette også...

0
0
Svar på denne tråd

Hingste valg...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 22:07

Ok...

Så må vi se om hun skal bedækkes til foråret...

0
0
Svar på denne tråd

Evt. billede???
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 16:08

Hej igen Michelle

Har du evt. et billede liggende på computeren du kan lægge ind her? Det kunne være sjovt at se hende :-)

Jeg tror absolut ikke der vil være problemer i at ifole en 18 års der er sund og rask. At det er 6 år siden hun sidst har haft er også underordnet når bare alt var vel...

Af hingste er der rigtig mange muligheder når man vælger at insiminere. Men er det ikke for det meste kun de kårede hingste der gør i det? Jeg tror det er for "besværligt" hvis man har en "pirat" der måske har 1-5 hopper på en sæson og hvor prisen også er lav...

Nå, det er bare mig der tænker. Ligemeget! ;-)

Hvor stor vil du gerne at følle skal blive? Hvis du vil have en pony er der efterhånden ved at være mange gode DSP hingste og jeg vil sige at priserne er overkommelige. Der er gode dressurhingste med god ædelhed. Jeg er ret vild med Marchi SPH 106, men han ligger i den lidt kraftigere ende. Ellers er der Coelenhages Purioso eller lillebror C. Promice (Jeg kan bedst lide lillebror...). Alle DSP-hingstene kan findes på hingstelisten på: www.sportspony.dk

Vil du op i hest højde, så er der uendelige muligheder. Mange tænker i DV linier og her er jeg rigtig vild med Loudini. Han er dressurhingst, godt 170 i stg. og dejligt højtstillet. Han er bare Nice i mine øjne ;-)

Men held og lykke med det. Der er ufatteligt mange muligheder. Søg på nettet. Palomino og pinto forbundene har også nogle dejlige, godt gående hingste på listerne.

Med venlig hilsen

Tine, Stald ES

0
0
Svar på denne tråd

Hingste...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 18:16

jeg kan lige se om jeg kan finde ud af og sætte et billede ind af hende...

Hun har godt nok astma, men jeg har snakket med dyrlægen om det, og hun siger at hun godt vil kunne klare det pga. hendes astma...

Jeg vil gerne have en med noget højde, så det skal nok være en dv hingst...

Er der et sted hvor man kan se den hingst du snakkede om...

0
0
Svar på denne tråd

DV hingste
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 18:56
inde på www.varmblod.dk under hingste - hingsteliste ikke stambogen, kan du se hvilke DV hingste der er og om det er naturlig eller ins.

0
0
Svar på denne tråd

Dr. dyr
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 20:04
Er du tvivl så få din dyrlæge til at vurdere hoppen..

Hingsteføl fra 3/6 06 efter Midt West Ibi-ligth og Temple wind xx/Lavallo sælges, se billede på min profil.

Sommergræs tilbudes på gode folde med meget opsyn.. DV er sagen.

0
0
Svar på denne tråd

Loudini
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 21:26

Hvis du går ind på: www.hoejagergaard.dk

skulle du nemt kunne finde ham...

Jeg kan rigtig godt lide ham ;-)

Med venlig hilsen

Tine, Stald ES

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider