Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Rubin Royal??
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 09:48

Nogen der har afkom efter ham?

Og er der nogen der kan fortælle hvordan hans følbeskrivelse er.

Jeg har fundet ham inden på Euro-sæd's hjemmeside, men der står jo ikke så meget generalt om hans føl, der nævnes kun at der er mange kårede hingste efter ham.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

~~~~

Halvpart til 5 årig hoppe søges.

www.heste-nettet.dk/ma...vis/89039/

~~~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tyske hingste
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 13:04
laves der ikke følbeskrivelse på (medmindre de er kåret i DV også)

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 14:27

Nogen der så ved hvordan han avler?

Han er jo et alternativ til BH. Romanov.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

~~~~

~~~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

jah...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 22:14
Blue Hors har jo hingsten Rush Hour, som er efter Rubin Royal, men ellers er det vil bare at prøve at google løs og se hvad der dukker op.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Bedre end brormand
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 22:18
Set med mine øjne er Rubin Royal mange gange bedre end Romanov, han vender nemligt rigtigt i overlinien. Han har måske knap så prangende gangarter, men det tror jeg giver bedre holdbarhed.
0
0
Svar på denne tråd

Det var netop...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 10:35

sådanne noget jeg ville høre om.

Jeg har jo brugt Romanov på min ene hoppe og har fået et rigtig godt resultat, men af bestemte årsager, ville jeg kigge lidt mere på Romanov's brødre og der er Rubin Royal jo klart den (indtil videre) mest succesfulde af de brødre. Det er jo fordi jeg er meget glad for netop den sammensætning af blod hos Romanov, som hos Rubin Royal.

Har han meget dårligt gangarter i forhold til Romanov - men helt dårlige kan de da ikke være, for han er da rigtig dygtig.

Er der slet ikke nogen der ved hvor jeg kan finde andre afkom efter ham end Rush Hour, som er meget lækker og som jeg også godt kunne finde på at bruge.

Ville dog gerne bruge en hingst der har bevist noget, og det har Rush Hour jo ikke endnu.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

~~~~

~~~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

To føl i 2006
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 16:17

Vi fik på Atterupgaard i 2006 to føl efter ham.

Et hoppeføl på en RDH Welt Hit II - Diamond hoppe, og et hingsteføl på en Donnerhall hoppe.

Hoppeføllet er særdeles god typemæssigt, og har et fantastisk temp., men gangartsmæssigt er hun ret skuffende. Det stammer ikke fra hoppen da hun er særdeles godt gående i alle tre gangarter. Så der har han desværre skuffet!

Hingste føllet er sin mor og hendes tidligere afkom op af dage, han er rigtig godt gående, men det stammer fra hoppen da bevægelses mønstret er som hoppen og han søskenes. Han er god typemæssigt, men man kan ikke rigtig se Rubin Royal i ham.

Vi venter et føl efter ham i 2007 ud af 8, men vi ærger os lidt over at vi brugte ham igen.

Han er jo selv helt fantastisk, men han har ikke rigtig vist sig ii de afkom vi har fået.

Mvh Katrine Sandholt Møller.

www.atterupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 20:07

Jeg syntes jo at han er imponerende, men hans gangarter lever ikke op til Romanov's.

Jeg er i meget vildrede, da jeg på den ene side meget gerne vil bruge Romanov igen, da jeg første gang fik et utrolig godt afkom, men da hoppen er en F1 hoppe (min hoppes moders's afstamning er ukendt) kan jeg kun se på hendes fars side og det eneste jeg kan se hun har givet videre til sin søn er hendes sind, resten stammer fra Romanov. Så derfor ved jeg ikke om jeg vil få et lige så godt resultat.

Lige et billed af min hoppe og et af hendes plag.

Sommeren 2006.

Kåringen oktober 2005.

Sommeren 2006.

Da der er tale om at tage Romanov ud af avlen, for kun at bruge ham som ridehest (Blue Hors har indkøbt en hel lillebror, som måske skal overtage Romanov's plads), er det derfor ikke sikkert at "købere af kommende føl" vil huske Romanov om 5 år, med mindre han bliver tophest, og så er det ærgeligt at lave en hoppelinje efter ham og en F1 hoppe.

Så er det måske bedre at bruge en hingste der har bevist sit værd, og desværre lyder Rubin Royal ikke til at være dén hingst.

Hvem kan man så bruge - jeg havde tænkt på Don Romantic eller vælge en springhingst (f.eks Carson Ask) da han også har rigtig gode karakterer for hans gangarter.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

~~~~

~~~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Modehingste
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 20:41
Man skal passe meget på ikke at basere sin avl på modehingste, det kan godt være at det er fint her og nu, men det er sjældent at det virker i længden.
0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 20:54

Men hvem ville du så forslå?

Jeg har brug for ædelhed, højtstillet og med en god trav - alt andet har jeg.

Jeg kan finde en masse, men af de "gamle" herre ved jeg ikke hvem der avler ædelt, højtstillet og med en god trav.. ??

Så hvad gør man så?

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

~~~~

~~~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider