Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

når hopperne foler
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 09:58

ja når det er ved og være tiden, at hopperne skal til og føde, er i så i stalden, jeg har planer om vil vil sove i stalden, da det er hendes første føl, så når der er stort yver og vokspropper, ligger jeg mig der om natten og holder øje, og mest fordi man jo gerne vil være med til fødslen for det oplever man jo ik så tit, er der nogen af jer der i stalden, eller skal være det, og hvor tit er i stalden når hopperne skal fole...

juhhuu hoppen er ifol, den heldige far er feinbrand..

SÆLGES:

Dejlig traver vallak, brun med blibs, fra 1992, kan både gå spring og dressur..

0
0
Svar på denne tråd

vokspropper...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:45

Har indtil nu faktisk kun observeret vokspropper en eneste gang på en af mine hopper og ikke engang det kan du være helt sikker på at kunne gå efter, da de jo kan komme LIGE inden folingen også.

Vi har overvågningskamera... Det gjorde det nemt at holde øje med hoppen.

Hilsen Linda :-)

MIN HJEMMESIDE

Annika 8/9-89 - 25/5-04 R.I.P

Mischa 26/4-04 - 9/9-06 R.I.P
Hvil i fred begge 2...

Savner jer...

0
0
Svar på denne tråd

Overvågning
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 11:09

Vi er magelige, så vi har både folingsalarm og overvågningskamera. Jeg har fra andre hørt at hopper sjældent foler hvis man overnatter i stalden, men hvis man lige synes man skal på toilettet, så har de folet når man kommer igen.

Men som Linda må jeg sige at mælk/vokspropper ikke er noget 100% sikkert. Min gamle hoppe gjorde det, hendes datter ligeså, barnebarnet vist også. Men nu kører jeg så på oldebarnet og tip-oldebarnet, og de har endnu ikke haft vokspropper nogen af dem. De venter hhv. 4. og 6. føl.

0
0
Svar på denne tråd

nej jeg har
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 11:26

godt nok os hørt det med voks propper ik holder stik, men de kommer for det meste på forste gangs folende hopper, men anden gang min mors hoppe sku ha kom de slet ikke..

jeg bor så 5 min kørsel fra stalden, så det er lidt svært for mig med overvågning osv, derfor vil jeg sove derhenne, der er nu os godt lunt i halmen..

juhhuu hoppen er ifol, den heldige far er feinbrand..

SÆLGES:

Dejlig traver vallak, brun med blibs, fra 1992, kan både gå spring og dressur..

0
0
Svar på denne tråd

Hopper der foler
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 13:40

Hejsa

1. dag hvor min hoppe havde vokspropper bestemte jeg mig for at sove i stalden. Dog i min bil, så jeg ikke forstyrrede hende unødvendigt. Hun skulle jo nødigt føle sig overvåget. Det var en helt ubeskrivelig oplevelse at være med til folingen

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider